Gå til innhold

Guidesamletråd: Downgrade og Custom Firmware på PSP


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Her er det en side, som sier at de kan fikse en bricket PSP, uten å åpne den. Det vil si at du beholder garantien også! :)

Men om det er sant, vet jeg ikke. Så en på psphacks som hadde prøvd, og det funket visst med hans. De unbricker ved å bruke et spesielt batteri til PSP'n. Hvis dere tar ut batteriet, så skal det være 2 ledere. En negativ og en positiv. Også skal det være en annen leder, som dette spesielle batteriet benytter. Dette er ikke sikre kilder da.. :)

http://www.modchipfitters.com/index.php?ma...3d99774be5159fb

Lenke til kommentar

Er det flere enn meg som får melding om at "I regret to inform you that your psp has just crashed" og en masse kildekodefeil osv. Når man kjører diverse homebrew på OE fw? Når dette skjer hos meg er det bare å trykke på home og gå ut av programmet altså, men det er jo ikke sikkert at det vil gå hver gang :(

Lenke til kommentar
Er det flere enn meg som får melding om at "I regret to inform you that your psp has just crashed" og en masse kildekodefeil osv. Når man kjører diverse homebrew på OE fw? Når dette skjer hos meg er det bare å trykke på home og gå ut av programmet altså, men det er jo ikke sikkert at det vil gå hver gang :(

8972018[/snapback]

 

Hvilket homebrewe program er det snakk om da,kan du gi noen eks?

Lenke til kommentar

Dette crash problemet har en sammenheng med dårlig homebrew. Hvis dette hadde skjedd på 1.5, hadde psp'n kanskje bricket også.

 

Jeg fikk dette med en litt eldre versjon av et homebrew spill. Først ble jeg dritredd, men det skjedde jo ingenting, utenat spillet ikke ville starte.

 

Prøv å last ned den aller nyeste versjonen av homebrewet, og prøv igjen! :) Det er ingen annen mulighet!

Lenke til kommentar
Det har skjedd i en GBA emulator og to ganger i et PDA program, husker ikke navnene på dem. Men jeg har slettet begge nå.

8972954[/snapback]

 

Tror jeg kanskje vet hva problemet ditt var,Det som skjedde med meg ihvertfall da jeg brukte en gba emulator(gpsp) var at bios filen ikke fungerte eller ikke var der i det hele tatt(husker ikke),uansett skaffa meg en fungerende gba bios fil og da virket alt.

Endret av gunnar.,89
Lenke til kommentar

Prøver nå å oppgradere og nedgradere min psp, og føler meg helt grønn!

 

Bruker oppsettet som står på pspnet.com

 

Det ser så veldig enkelt ut: Installer HEN-D 2.80 og sjekk at den fungerer som den skal.

 

Skal altså oppgradere fra 2.7.1 og ja, jeg har TA082-kortet.

 

Ser etter å ha lastet ned filen til HEN-D 2.80 at det skal kopieres på minnekortet:

- Copy all contents inside MS_ROOT to the root of your memory stick.

- Go to the PHOTO viewer of the XMB and enter in the folder "HEN_280".

- If the psp just freeze, reboot your psp and try again. Currently the tiff is very unstable and it

is only executed sometimes. I'll try to improve that in the future.

 

For det første: Hvor er minnekortet? Når jeg ikke har minnekortet i (som et forsøk på å finne ut hva som ikke er der), finner den ikke min psp. Når jeg har minnekortet i er det flere mapper: MP_ROOT (ikke MS) og PSP. I tillegg til to filer som heter MEMOSTICK.IND og MSTK_PRO.IND.

 

Hvor skal jeg da legge denne MS_ROOT-mappa? Takker for gode råd

Endret av AK47
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...