Gå til innhold

Guidesamletråd: Downgrade og Custom Firmware på PSP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Anbefaler alle å laste ned DENNE theme pakken, med over 50 themes! Og det er ikke sånne vanlige, kjedelige themes som kun forandrer ikonene og fargene, men det forandrer hele pspen! Før måtte man gå inn og skifte ut forskjellige filer til vært av sånne spesielle themes, men nå trenger man bare å legge det rett inn, og aktivere en plugins så funker alle helt fett :D Alt fra xbox360 menyer, mac, media center og andre fete. DRIT bra pakke ;)

Lenke til kommentar
Anbefaler alle å laste ned DENNE theme pakken, med over 50 themes! Og det er ikke sånne vanlige, kjedelige themes som kun forandrer ikonene og fargene, men det forandrer hele pspen! Før måtte man gå inn og skifte ut forskjellige filer til vært av sånne spesielle themes, men nå trenger man bare å legge det rett inn, og aktivere en plugins så funker alle helt fett :D Alt fra xbox360 menyer, mac, media center og andre fete. DRIT bra pakke ;)

Hvordan får jeg denne til å fungere?

Lenke til kommentar

To install: copy the themes, poisonhzkj’s cxmb prx plugin, and backgrounds to the corresponding directory on your memory stick. The extracted file structure is self explanatory — just be sure to not overwrite ms0:/seplugins/vsh.txt if you have other plugins installed; instead, add the appropriate line manually, “ms0:/cxmb/cxmb.prx.”

Set your new custom theme by browsing to System -> Theme Settings. Enjoy!

Lenke til kommentar

Funker downgraden for 3.90 firmware da ? Ser downgraderen har maks 3.50 som valg. Det er jo eldgammelt.

Fant ut at jeg må lage Pandoras Battery men jeg får ikke installert det, sikkert pga jeg har retail firmware og ikke custom. Men det er jo custom firmware jeg vil legge inn til å begynne med :p

Endret av Avean
Lenke til kommentar
Funker downgraden for 3.90 firmware da ? Ser downgraderen har maks 3.50 som valg. Det er jo eldgammelt.

Fant ut at jeg må lage Pandoras Battery men jeg får ikke installert det, sikkert pga jeg har retail firmware og ikke custom. Men det er jo custom firmware jeg vil legge inn til å begynne med :p

Du må ha en PSP som kan kjøre homebrew fra før, eller lage poor man's pandora.

Lenke til kommentar

To install: copy the themes, poisonhzkj’s cxmb prx plugin, and backgrounds to the corresponding directory on your memory stick. The extracted file structure is self explanatory — just be sure to not overwrite ms0:/seplugins/vsh.txt if you have other plugins installed; instead, add the appropriate line manually, “ms0:/cxmb/cxmb.prx.”

Nå må du nesten belage deg på å forklare litt bedre om du gidder :innocent:

MERK: Theme som funker på 3.03 OE vil ikke funke på 3.10 OE, 3.30 OE og 3.40 OE. Om du prøver å legge inn theme til 3.03 OE på 3.40 OE vil resultatet bli bricket PSP.

Er quotet fra #2. post.

Så, er dette noe jeg trenger å ta høyde for? Jeg regner med det har kommet flere endringer siden V. 3.4 ;) Og at man kanske bare kan legge inn alt i en funky folder!

Kjører 3.8 M33 - 5

Lenke til kommentar

Nå må du nesten belage deg på å forklare litt bedre om du gidder :innocent:

Man putter bare rett og slett bare alle filene inn på minnekortet, altså i rooten/første stedet der alle mappene ligger, også skrur man på PSPen, holder inne R knappen sånn at man kommer inn i recovery, deretter aktivere man den nye pluginsen.

Lenke til kommentar

Nå trenger jeg litt hjelp her! Har nå kjøpt et TOOL batteri fra modnet og har litt div spørsmål angående å få cfw på psp.

Fulgte guiden med å starte det programmet som legger over alle filene som trengs til PSPen. Da jeg kommer til at alle filene er lagt inn på minnekortet er spørsmålet! Er det tool batteriet jeg kjøpte fra modnet et pandoras batteri, eller må jeg kjøre den pandoras batteri creator for å få det? Prøvde i alle fall å åpne det programmet og da kommer feilmeldingen: can't start game (8002014c) akkurat som da jeg ikke hadde det tool batteriet i. Prøvde å skru av og på pspen igjen og da er skjermen svart og det blinker på wifi og minnekort led en stund! Så stopper det å blinke og jeg trykker på x og pspen skrur seg av! Så da jeg starter pspen igjen uten å ha i tool batteriet og går inn på system settings og på system informasjon står det versjon 3.71 (hadde før sonys originale versjon 3.90) Så det andre spørsmålet er da, har jeg fått installert cfw versjon 3.71 eller hva? Trodde det skulle stå M33 bak 3.71 eller noe jeg, men jeg er nybegynner på dette så har ikke peil. Har i alle fall etter hvert lyst til å ha den nyeste cfw altså 3.90 M33-2 men det virket som om jeg er nødt til å installere nyere 3.71 og litt div før jeg kan det. Er det tilfelle? Eller kan jeg bare installere 3.90 M33-2 med en gang rett fra 3.71? Hvis det er tilfelle at jeg kan installere den nyeste med en gang, så har jeg enda et spørsmål! Prøvde å legge inn den nyeste EBOOT.PBP fila fra http://dark-alex.org/ (altså 3.90 M33-2) inn under psp/games/updates og deretter prøvde å kjøre den! Da kommer den samme feilen: can't start game (8002014c)! Dette skjedde også da jeg prøvde å installere alle de andre oppdateringene til 3.71! Hva er det jeg gjør feil? Siste spørsmålet er rett og slett: trenger jeg noe mer enn cfw for å spille spill fra iso eller cso filer på pspen? Emulatorer eller hva? Eventuelt hvor får jeg tak i disse?

Dette ble mange spørsmål på en gang, men trenger virkelig svar, for det er kjipt og ikke kunne få til dette når jeg førstes har kjøpt et tool batteri.

Lenke til kommentar

Slå av pspen

sett inn minnekortet

Sett inn batteriet

Maskinen vil nå starte av seg selv og power vil lyse men ingenting vil komme opp på skjermen.

Press så X for å installere, nå vil internettindikatoren og minnekortlyset blinke en god del. La den være 2 minutter og du vil være eier av en modifisert psp.

..Og det skulle være alt?

Men forresten: Har du ladet batteriet?

Det skal stå 3.71 M33 ja. Jeg lurer på hva du har gjort.

Du trenger CFW for å spille isoer fra PSP og lignende.

Oppdateringsprosessen kan vi komme tilbake til ;)

Endret av SpecialForce
Lenke til kommentar

Ok prøvde som du sa og slo av pspen, satte i minnekortet (da regner jeg med at jeg ikke skulle ha noe annet på minnekortet enn de filene som var blitt koppiert fra det programmet som jeg lastet ned i fra guiden) så satte jeg i batteriet, og ja den starter av seg selv. Men da jeg trykker på x skjer det ikke noe! Uansett hvor lenge jeg venter før jeg trykker eller hvor mange ganger jeg trykker begynner aldri lysene å blinke! Hva er galt?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...