Gå til innhold

Guidesamletråd: Downgrade og Custom Firmware på PSP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Men hva er liksom forskjellen på pandoras og normalt batteri?

Når PSP-en starter gir batteriet en kode til den som forteller hvlken status den skal starte i. Når du kutter av gnd fra den eepromen i batteriet vil den rapportere FFFFFFFF (eller noe i den dur) som er Sonys kode for å starte i "sikkermodus". PSP-en vil da lete etter et bootbart minnekort.

Lenke til kommentar

Pandoras battery er et modifisert psp batteri som setter PSPen i service modus som Sony bruker til å gjenopprette skada PSPer. Pandoras batteri er da et batteri som muliggjør service modus men med en liten tvist:

Den gjenoppretter til en uoriginal firmware ved hjelp av et minnekort med de nødvendige filene.

Lenke til kommentar

Jeg kjøpte nettopp en PSP Slim i London og har nå Sonys originale 3.90 FW! Har lyst til å legge inn CFW og prøvde å følge guiden ( https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=772480 )til hvordan å lage Pandoras batteri ved hjelp av Total Newbie Installer! Kom så langt at alle filer ble lagt inn på minnekortet og måtte da bare gå inn på game-minnekort og så på Pandora battery creator! Så kommer problemet! Da jeg trykker på den kommer det bare feilmeldingen can't start game (8002014c)! Hva gjør jeg? Og er det slik som jeg har forstått det at du kan lage et pandoras battey med hvilken som helst FW så lenge du følger den guiden og ikke trenger å gjøre noe fysisk med batteriet? Eller er jeg helt på bærtur? Jeg har ikke peiling på dette området så jeg trenger hjelp!

Lenke til kommentar

Jeg prøvede å få fjernet den kinesiske og det andre språke sån at jeg fikk mer plass i flasingen. Men etter på kom det opp et blå skjerm hvor det stor på mange språk ;setting information is corrupted. Press the Obutton to repair and restore defaelut settings;jeg holder inne O men psp slår seg bare av etter noen sek så kommer det samme igjen. Noen som vet hva problemet er?

Lenke til kommentar
Du kan bruke en såkalt "multi-loader" slik at PSP'n "tror" Pandora Batteriet er normalt. Du kan også starte opp PSP'n uten batteri, og strømmen i, og deretter putte batteriet inn igjen etterpå for å bypasse.

Men da blir det som et vanlig batteri slik at det er strøm på det og det lader osv?

Lenke til kommentar
Pandora Batteriet tar imot strøm, og blir ladet opp ja. Men som beskrevet noen poster over her, så er det innstilt til å starte opp fra memorystick.

Ja men du kunne bruke den multi-loader tingen slik at det virket som et vanlig batteri! Vil den forstatt boote fra minnekortet da eller?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...