Gå til innhold

Guidesamletråd: Downgrade og Custom Firmware på PSP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det er akkurat det man kan, med noen av themene som støtter akkurat dette. :)

Okei, det må ihvertfall være veldig få, jeg har ihvertfall ikke greid å funnet 1.

EDIT: Okei, jeg greide å finne 1 faktisk. Den skifter jo bare ikonene da, så må nok gjøre det samme gamle greia hvis du vil har skikkelig forandring.

Endret av MrLG
Lenke til kommentar
en ting jer lurer på, jeg fikk sånn plutselig lyst å spille Metal Gear solid 1 men orgianl cden min er delt i 2. altså disk 1 og disk 2. åssen kan jeg spille del 2 i metal gear solid vis jeg skal kjøre emulator?

Det skal være støtte for dette i PSX emulatoren. :)

Lenke til kommentar
hey jeg har 3.71 M33-4 er 3.80 M33 noe bedre ?

Har samme FW som deg på en av mine. Har ikke funnet noen grunn til å oppgradere enda.

ok... jeg har et problem når det gjelder psx spill... jeg har kopiert den orginale Resident evil 3 nemesis cden og laga iso. jeg komme inn på spillet osv... men akuratt da introen er ferdig og da jeg skal begynne å løpe rund, så blir bare skjermen svart :( også har jeg problemer med Gta vice city, det lagger noe sinnsykt.. mens alle andre spill jeg har funker fett uten lagg

og når jeg trykker på select på pspen så kommer det opp en liten meny.. hva skal cpu clock xmb og cpu clock game stå på? har satt dem begge til defult jeg..

Lenke til kommentar

Du kan sette opp til 333mhz på game, om du vil få en smoothere opplevelse.

Det er heller ikke alle PSX spill som er støttet av emulatoren. Det er også mye problemer frem og tilbake når det gjelder PAL/NTSC spill og hvordan disse blir støttet. Personlig merker jeg at NTSC spillene har ekstremt bedre støtte.

Lenke til kommentar
hey jeg har 3.71 M33-4 er 3.80 M33 noe bedre ?

Har samme FW som deg på en av mine. Har ikke funnet noen grunn til å oppgradere enda.

ok... jeg har et problem når det gjelder psx spill... jeg har kopiert den orginale Resident evil 3 nemesis cden og laga iso. jeg komme inn på spillet osv... men akuratt da introen er ferdig og da jeg skal begynne å løpe rund, så blir bare skjermen svart :( også har jeg problemer med Gta vice city, det lagger noe sinnsykt.. mens alle andre spill jeg har funker fett uten lagg

og når jeg trykker på select på pspen så kommer det opp en liten meny.. hva skal cpu clock xmb og cpu clock game stå på? har satt dem begge til defult jeg..

GTA Vice City Stories? Hvis du har en CSO konverter denne til ISO.. Hadde samme problemet selv.

Lenke til kommentar
ok... jeg har et problem når det gjelder psx spill... jeg har kopiert den orginale Resident evil 3 nemesis cden og laga iso. jeg komme inn på spillet osv... men akuratt da introen er ferdig og da jeg skal begynne å løpe rund, så blir bare skjermen svart :(

Om det er EU/PAL versjonen du har, kan det se ut som den er ikke støttet. Se forøvrig kompatiblitetslisten her.

og guide over hvordan man kan komme seg rundt kompatiblitetsproblemer her.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-IbPknopO

Jeg er helt ny på dette og har nettopp kjøpt meg en PSP med original firmware 3.71.

Jeg har lest litt og ofte ser jeg at det anbefales at jeg lager/kjøper et Pandora batteri for å downgradere. Er dette nødvendig, og isåfall hvorfor?

Lenke til kommentar

Du må bruke Pandora metoden for å komme deg på custom firmware (f.eks 3.71 M33)

Det er rett og slett den eneste muligheten for deg med 3.71 FW, da alle hull er blitt tettet fra Sony. Pandoras Battery metoden er universal, og totalt uavhengig av firmware, så dette er unntaket du må benytte... ;)

Lenke til kommentar
Er det slik at med pandoras battery kan du unbricke en bricket psp? kan huske å ha last dette et sted.

+ et spørsmål:

Hvilken måte er den tryggeste å nedgradere, ved å bruke pandoras battery eller GTA/Lumines?

Pandora's Battery starter PSP-en i Sonys eget sikkermodus, og er vel opprinnelig lagd for å unbricke.

Jeg vil si at dette er den tryggeste måten, siden jeg aldri har prøvd andre måter.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...