Gå til innhold

Guidesamletråd: Downgrade og Custom Firmware på PSP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har lest flere steder at man må bruke original Sony MS Pro Duo for Pandora, men er det noen som har prøvd å bruke Sandisk (med MagicGate)? (Jeg slapp heldigvis å lage Pandora i går for jeg fikk nedgradert fra 3.72HX1 og oppgradert til 3.80M33) De eneste originale Sony-kortene jeg har er 32MB som fulgte med PSP'ene.

Heftig theme! Den MÅ bare prøves! :D

Heftig? Syns den så ut som Vista MC jeg? Teh SuXorz! :p

Lenke til kommentar

Fin guide =) Har selv to PSP-er: En med 3.52 mee-4 og en med 3.71 m33-4 (tror sistnevnte var 4 også o_O) Begge er degradert med pandora-metoden, og jeg bruker den ene med det batteriet i. Vet ikke om det er nevnt tidligere i tråden, men man kan legge inn en "bootloader" på mem-sticken som laster XMB selv om du har pandora-batteriet i =)

Har også HW-moddet den ene med noen sexy blå LEDs <3

Jeg fulgte guidene jeg fant på psp.hack.com for de som lurer.

EDIT: Lagde pandora-batteriet mitt ved å fjerne jordinga til en av brikkene inni det. acidmods.com er også en god kilde.

Endret av Jckf
Lenke til kommentar

Har sittet en god stund her nå med 3.40 OE-A, men det skjer lite oppdateringer tydligvis i forhold til "M33" versjonene. ER mange ting som krever en nyere versjon en det jeg har, så jeg har litt lyst til å bytte til M33, helst den nye 3.80 M33-2 som har kommet ut. Er noen ting man kan gjøre i 3.40 OE-A som man ikke kan i 3.80 M33, altså snakker jeg om alt med iso filer osv. Og går det ann og bytte fra den versjonen jeg har til den nye/andre?

Endret av MrLG
Lenke til kommentar
Korrekt. Bare sjekk guiden min angående dette. Gå inn på 3.52 seksjonen først, da du må installere denne før du kan hoppe videre til 3.71 eller 3.80.

Okei hørtes ganske enkelt ut, har bare et spørsmål til som du ikke svarte på:

Er noen ting man kan gjøre i 3.40 OE-A som man ikke kan i 3.80 M33, altså snakker jeg om alt med iso filer osv.
Lenke til kommentar

Oj, det glemte jeg å svare på ja.. :)

Jo, alle nye themes er jo lagd til 3.71 M33. Snart hopper dette over til 3.80 M33 tenker jeg. (Denne støtter nesten ingen enda, da themene må bli omlagd til å passe den)

Så det er få nye themes du kan bruke på 3.40 OE.

En annen ting er ISO støtten. Det er mye bedre støtte for dette i M33, og enklere og emulere ISO'er. Men om det er noe særlig merkbart, er noe annet.

Også må vi trekke frem alle de nye funksjonene Sony legger ved i hver firmware. (PS3 støtte, og andre oppdateringer). Dette er jo kjekke ting å ta med seg.

I 3.80 har også Dark Alex lagt ved en fiffig WiFi update funksjon, som gjør at du kan oppdatere veldig enkelt til nye firmwares etterhvert. (Custom firmwares altså)

Tror ikke denne funksjonen er 100% enda, men det gjenstår bare å vente.

Ellers er det jo et hav meg bugs rettet mellom 3.40 og nyeste firmware, noe som gjør det hele mer stabilt. Du kan også kjøre fullstendig recovery og formatering av flash, og recovery menyen er blitt mye mer funksjonell.

Lenke til kommentar
Oj, det glemte jeg å svare på ja.. :)

Jo, alle nye themes er jo lagd til 3.71 M33. Snart hopper dette over til 3.80 M33 tenker jeg. (Denne støtter nesten ingen enda, da themene må bli omlagd til å passe den)

Så det er få nye themes du kan bruke på 3.40 OE.

En annen ting er ISO støtten. Det er mye bedre støtte for dette i M33, og enklere og emulere ISO'er. Men om det er noe særlig merkbart, er noe annet.

Også må vi trekke frem alle de nye funksjonene Sony legger ved i hver firmware. (PS3 støtte, og andre oppdateringer). Dette er jo kjekke ting å ta med seg.

I 3.80 har også Dark Alex lagt ved en fiffig WiFi update funksjon, som gjør at du kan oppdatere veldig enkelt til nye firmwares etterhvert. (Custom firmwares altså)

Tror ikke denne funksjonen er 100% enda, men det gjenstår bare å vente.

Ellers er det jo et hav meg bugs rettet mellom 3.40 og nyeste firmware, noe som gjør det hele mer stabilt. Du kan også kjøre fullstendig recovery og formatering av flash, og recovery menyen er blitt mye mer funksjonell.

Aha takk for svar :) Så ut til at jeg kunne gå fra 3.52 M33-3 til 3.80 M33, så da skal det ikke være så veldig vanskelig :)

Lenke til kommentar
Det er veldig greit å ha, da 1.5 kernelen støtter flere homebrews når den blir oppdatert.

Men jeg skjønner ikke helt, hva er den denne gjør? Ingen dratiske forandringer, bare gjør så pspen min på en måte støtter mer?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...