termyh Skrevet 4. januar 2008 Del Skrevet 4. januar 2008 For å komme tilbake til mitt problem med minnebrikkene mine, så ser det nesten ut som at det ligger igjen ett slags "minne" fra 2 gb brikken. For det jeg gjør er å legge inn ett eboot.pbp spill i mappen psp\games\nymappe. Dette er ett capcom spill. På 2gb brikka ligger det f.eks ett lara craft spill og ett medal of honor spill. når jeg tar ut 2 gb brikken og setter inn 4 gb brikken så ligger forsatt "bildene" i bakgrunnen når jeg går inn på memorystick på psp og games... Men bildet fra capcom spillet kommer ikke frem, for der ligger jo alt det andre liksom.... Setter veldig pris på om noen kansje har ett godt råd om hva dette er. Lenke til kommentar
TheBassMan Skrevet 4. januar 2008 Del Skrevet 4. januar 2008 (endret) Til AnaXyd: Eller noen andre som kan hjelpe meg her: Shit shit shit. Skjønner pokker mei ikke en dritt.... Aner ikke hva jeg skal gjøre.... Har som sagt Pandorasbattery, når jeg fyrer opp psp'en med pandorasbattery så er skjermen bare svart Trodde det skulle komme opp en meny "servicemode". Det jeg veit er at jeg må downgrade til 1.50... Men hvordan gjør jeg dette, trodde pandorasbattery gjorde dette..... Kan noen for klare meg Punkt vis 1,2,3,4 osv i åssen rekkefølge.... Blir ikke klok på alle disse guidene jeg har tittet på, det står forkjellig OVER alt avhenning om man har PHAT version eller SLIM version. Alle starter med hvordan man lager et pandorasbattery, men jeg har ferdig battery så jeg trenger ikke å tenke på det. Jeg har som sagt PSP'slim med 3.80 Firmware. Jeg har også PandorasBatterySlimVer og 1GB Memorystick... Hoved prob mitt er vel dette med Memorysticken "Magicstick" aner ikke hvem og hvor filene skal legges hen... "Please make sure kernel is set to 3.52 in recovery mode before installing" <--- hva menes med dette? Å hvordan gjør jeg dette hvis dette trengs? Dette er kjempe frusterende, siden jeg har alt utstyret som trengs, men jeg aner ikke hvordan jeg skal bruke det Endret 4. januar 2008 av TheBassMan Lenke til kommentar
Marthe2809 Skrevet 4. januar 2008 Del Skrevet 4. januar 2008 Har FW 3.03 og skal degradere til 1.50. Går greit helt til jeg skal gå inn og starte "GTA " Så skjer det ingen ting. Unasett hvilke knapper jeg trykker på skjer det ikke en drit? Hva gjør jeg feil, hva må jeg evt gjøre for og få det til "starte"? Lenke til kommentar
joketil Skrevet 4. januar 2008 Del Skrevet 4. januar 2008 Nå har jeg kjørt TOTALNewbieasyInstaller på minnebrikken men får feilmelding `the game could not start`når jeg prøver og starte innstaleringen fra psp`n. kunne trengt en dummie trinn for trinn veiledning for og få til dette Lenke til kommentar
termyh Skrevet 4. januar 2008 Del Skrevet 4. januar 2008 ok. kansje jeg har kommet litt lengre på mitt problem ang minne kortent mine.... På 2 gb står det inne på info at magicgate suported, mens på 4 gb brikka står det magicgate unknown... Noen som kan hjelpe meg nå da? må sikkert få aktivisert den magicgate greia eller??? Lenke til kommentar
GibsonLesPaul Skrevet 4. januar 2008 Del Skrevet 4. januar 2008 (endret) Hvilken firmware versjon har du? og hvilken PSP? Jeg har Fw 3.50, og psp'en ble kjøpt nesten med en gang den kom ut. Edit: Jeg har sittet å lest litt om "Pandoras Battery" nå. Noen som kan forklare dette litt nærmere? Hva skjer med batteriet? Endret 4. januar 2008 av GibsonLesPaul Lenke til kommentar
termyh Skrevet 4. januar 2008 Del Skrevet 4. januar 2008 Glem alt jeg har spurt om til nå... har jo så klart kjøpt ett nytt sony memory stick pro duo med magicgate, men som den tullingen jeg er så er jo dette ett kort uten magicgate!!! Vær litt obs på dette når dere kjøper minnekort på qxl! Tror det er mye fake ute og går der! Gikk inn på sony.com og på¨spørsmål og svar og videre på en link til en video som forklarte dette... Lenke til kommentar
spiderworm Skrevet 4. januar 2008 Del Skrevet 4. januar 2008 (endret) EDIT: Leste feil... Endret 4. januar 2008 av spiderworm Lenke til kommentar
SpecialForce Skrevet 5. januar 2008 Del Skrevet 5. januar 2008 (endret) Skal jeg legge de to rar filene rett på minnekortet eller skal det extractes "all the way"? Edit: Har feil på alle m33 firmwarene jeg lastet ned fra guiden på førsteside og feil på filen fra QJ.net, kan noen hoste disse et annet sted? Endret 5. januar 2008 av SpecialForce Lenke til kommentar
AnaXyd Skrevet 5. januar 2008 Del Skrevet 5. januar 2008 (endret) Til AnaXyd: Eller noen andre som kan hjelpe meg her: Shit shit shit. Skjønner pokker mei ikke en dritt.... Aner ikke hva jeg skal gjøre.... Har som sagt Pandorasbattery, når jeg fyrer opp psp'en med pandorasbattery så er skjermen bare svart Trodde det skulle komme opp en meny "servicemode". Det jeg veit er at jeg må downgrade til 1.50... Men hvordan gjør jeg dette, trodde pandorasbattery gjorde dette..... Kan noen for klare meg Punkt vis 1,2,3,4 osv i åssen rekkefølge.... Blir ikke klok på alle disse guidene jeg har tittet på, det står forkjellig OVER alt avhenning om man har PHAT version eller SLIM version. Alle starter med hvordan man lager et pandorasbattery, men jeg har ferdig battery så jeg trenger ikke å tenke på det. Jeg har som sagt PSP'slim med 3.80 Firmware. Jeg har også PandorasBatterySlimVer og 1GB Memorystick... Hoved prob mitt er vel dette med Memorysticken "Magicstick" aner ikke hvem og hvor filene skal legges hen... "Please make sure kernel is set to 3.52 in recovery mode before installing" <--- hva menes med dette? Å hvordan gjør jeg dette hvis dette trengs? Dette er kjempe frusterende, siden jeg har alt utstyret som trengs, men jeg aner ikke hvordan jeg skal bruke det Okay, jeg har nå skrevet mange ganger at du ikke skal rote med custom firmware før du faktisk har brukt Pandoras Battery, og har kommet deg ned på firmware 1.5. Så, jeg anbefaler deg å glemme alt utenom Pandoras Battery, og konsentrere deg om akkurat det du skal gjøre. Følg guidene, og gjør som vi har sagt. - Har du laget deg en memorystick med de greiene til Pandora? (Dette kalles MagicMemorystick) Har FW 3.03 og skal degradere til 1.50. Går greit helt til jeg skal gå inn og starte "GTA " Så skjer det ingen ting. Unasett hvilke knapper jeg trykker på skjer det ikke en drit? Hva gjør jeg feil, hva må jeg evt gjøre for og få det til "starte"? Husk at det er viktig at du har den riktige GTA: Liberty City. Du skal ha den som er "upatchet". Med andre ord, den skal ha en installfil til firmware 2.0 liggende på seg. Denne skal du se under "Game". Ellers så gjør du bare det som programmet i førstepost forteller deg, så skal nok alt gå bra.. Hvilken firmware versjon har du? og hvilken PSP? Jeg har Fw 3.50, og psp'en ble kjøpt nesten med en gang den kom ut. Edit: Jeg har sittet å lest litt om "Pandoras Battery" nå. Noen som kan forklare dette litt nærmere? Hva skjer med batteriet? Du har FW 3.50, og PSP Phat ja. Har du Lumines? Kan du skaffe det? For du kan nemlig bruke det til å downgrade, så slipper du å lage deg et pandora. Skal jeg legge de to rar filene rett på minnekortet eller skal det extractes "all the way"?Edit: Har feil på alle m33 firmwarene jeg lastet ned fra guiden på førsteside og feil på filen fra QJ.net, kan noen hoste disse et annet sted? Du må forklare nærmere hva du driver med. Hvilke rar filer? Jeg skal teste om jeg får feil på de fra førsteposten. EDIT: Fikk ikke feil fra 3.52 M33 installeren ihvertfall Endret 5. januar 2008 av AnaXyd Lenke til kommentar
Marthe2809 Skrevet 5. januar 2008 Del Skrevet 5. januar 2008 Har FW 3.03 og skal degradere til 1.50. Går greit helt til jeg skal gå inn og starte "GTA " Så skjer det ingen ting. Unasett hvilke knapper jeg trykker på skjer det ikke en drit? Hva gjør jeg feil, hva må jeg evt gjøre for og få det til "starte"? Husk at det er viktig at du har den riktige GTA: Liberty City. Du skal ha den som er "upatchet". Med andre ord, den skal ha en installfil til firmware 2.0 liggende på seg. Denne skal du se under "Game". Ellers så gjør du bare det som programmet i førstepost forteller deg, så skal nok alt gå bra.. ************* Skal jeg legge noen av i "GAME" Mappa over i "Save data" mappa? Hva heter den "upatchet" fila? Og hva mener du med "Med andre ord, den skal ha en installfil til firmware 2.0 liggende på seg" Hehe. (Ja vet jeg er dum) Lenke til kommentar
TheBassMan Skrevet 5. januar 2008 Del Skrevet 5. januar 2008 (endret) AnaXyd: Beklager, men jeg sikkelig Grønn på dette, trenger virkelig forklaring med teskjed - Har du laget deg en memorystick med de greiene til Pandora? (Dette kalles MagicMemorystick) Svaret er nei, fordi jeg skjønner ikke hvilke filer eller hvor filene skal legges på minnekortet. Hvordan å hvilke filer skal hvor? Trodde jeg ikke trengte å gjøre noe ekstra med Pandorasbattery jeg kjøpte. Etter jeg har fått det i orden med Minnekortet til PandorasBattery, så er det bare å starte PSP'en med PandorasBattryet å Magicmemorystick? Er det da jeg kan begynne med Guide: Hvordan installere M33 firmware! å følge den? Eller skal jeg begynne med: Guide: Hvordan Downgradere med prog PSP Upgrader/Downgrader v1.11. Så jeg skal faktisk følge Guidene slavisk fra start til slutt? Trodde jeg skulle droppe noen ledd i framgangsmåten siden jeg har PandorasBattery,stemmer dette? Takker for at du gidder å ta deg tid til å besvare mine spm Endret 5. januar 2008 av TheBassMan Lenke til kommentar
AnaXyd Skrevet 5. januar 2008 Del Skrevet 5. januar 2008 Har FW 3.03 og skal degradere til 1.50. Går greit helt til jeg skal gå inn og starte "GTA " Så skjer det ingen ting. Unasett hvilke knapper jeg trykker på skjer det ikke en drit? Hva gjør jeg feil, hva må jeg evt gjøre for og få det til "starte"? Husk at det er viktig at du har den riktige GTA: Liberty City. Du skal ha den som er "upatchet". Med andre ord, den skal ha en installfil til firmware 2.0 liggende på seg. Denne skal du se under "Game". Ellers så gjør du bare det som programmet i førstepost forteller deg, så skal nok alt gå bra.. ************* Skal jeg legge noen av i "GAME" Mappa over i "Save data" mappa? Hva heter den "upatchet" fila? Og hva mener du med "Med andre ord, den skal ha en installfil til firmware 2.0 liggende på seg" Hehe. (Ja vet jeg er dum) Hvis du setter i spillet, og sjekker under "Game" i menyen på PSP'n, så finner du jo selve spillet. Det skal det ligge en 2.0 Install greie om det er "upatchet" AnaXyd: Beklager, men jeg sikkelig Grønn på dette, trenger virkelig forklaring med teskjed - Har du laget deg en memorystick med de greiene til Pandora? (Dette kalles MagicMemorystick) Svaret er nei, fordi jeg skjønner ikke hvilke filer eller hvor filene skal legges på minnekortet. Hvordan å hvilke filer skal hvor? Trodde jeg ikke trengte å gjøre noe ekstra med Pandorasbattery jeg kjøpte. Etter jeg har fått det i orden med Minnekortet til PandorasBattery, så er det bare å starte PSP'en med PandorasBattryet å Magicmemorystick? Er det da jeg kan begynne med Guide: Hvordan installere M33 firmware! å følge den? Eller skal jeg begynne med: Guide: Hvordan Downgradere med prog PSP Upgrader/Downgrader v1.11. Så jeg skal faktisk følge Guidene slavisk fra start til slutt? Trodde jeg skulle droppe noen ledd i framgangsmåten siden jeg har PandorasBattery,stemmer dette? Takker for at du gidder å ta deg tid til å besvare mine spm Jess, når du har laget Memorysticken din er det bare å begynne! Sjekk min forrige post med en fremgangsmåte på hva du skal gjøre for å gjøre klart minnekortet, eller gjør som FHJ sier. Nemlig å bruke den Totalnewbie installeren. Regner med at denne gjør alt selv. Har ikke testet den selv, men regner med det. Etter du har downgradet med Pandoras Battery, og kommet deg på firmware 1.5, kan du begynne på Guide: Hvordan installere M33 firmware! Bare hyggelig å hjelpe vet du! Lenke til kommentar
Knebel Skrevet 5. januar 2008 Del Skrevet 5. januar 2008 Nå har jeg kjørt TOTALNewbieasyInstaller på minnebrikken men får feilmelding `the game could not start`når jeg prøver og starte innstaleringen fra psp`n. kunne trengt en dummie trinn for trinn veiledning for og få til dette Du skal ikke kjøre denne fra menyen til PSP. Newb installeren ordner alt selv. Putt Datel eller Pandora batteri i og magic stick og slå på PSP'en. Om du har en gammel PSP vil du få opp en recoverymeny når du starter opp hvor du har flere valg for å installere diverse firmware. Dersom du har en slim må du gjøre dette i blinde, iom at den ikke vil vise recoverymeny. Jeg har det ikke fremfor meg hvordan man gjør dette, så der må du kikke i readme filene til Newb eller søke litt. Lenke til kommentar
TheBassMan Skrevet 5. januar 2008 Del Skrevet 5. januar 2008 Hmmm... Nå har jeg fulgt Hvordan man downgrader guiden, lagt EBOOT fila i UPDATE mappa. Når jeg går på XBM på psp'en så ser jeg fila 1.50, Men jeg for ikke downgrade, for bare beskjed om at den firmware versionen jeg har på psp¨'en er nyere.... Så startet jeg psp'en på nytt med Pandoras battery og memorysticken som innholder 1.50Ver. Men da er bare skjermen SVART, skal det ikke komme opp en videre innstruksskjerm? Hva gjør jeg nå? Lenke til kommentar
Knebel Skrevet 5. januar 2008 Del Skrevet 5. januar 2008 Bassman: For å ta det helt fra byrjan.. Har du en eller to PSP'er, og har den ene custom firmware fra før? Den du skal downgrade er det en slim eller phat? Lenke til kommentar
TheBassMan Skrevet 5. januar 2008 Del Skrevet 5. januar 2008 (endret) FHJ: Har kun 1 PSP Slim & Lite med 3.80Ver. Det den jeg ønsker å downgrade. Den har ikke Custom Firmware. Har Et ferdig laget PandorasBattery som jeg bestilte fra Modnet. har også en ekstra 1GB minnekort. What to Do? ? ? Endret 5. januar 2008 av TheBassMan Lenke til kommentar
Knebel Skrevet 5. januar 2008 Del Skrevet 5. januar 2008 FHJ: Har kun 1 PSP Slim & Lite med 3.80Ver. Det den jeg ønsker å downgrade. Den har ikke Custom Firmware. Har Et ferdig laget PandorasBattery som jeg bestilte fra Modnet. har også en ekstra 1GB minnekort. Okay.. De fleste guidene tar utgangspunkt i at du lager din Magic Stick ved hjelp av å delvis installere filer fra PC og skjøre disse på en PSP som har custom firmware. Det er nok det som er problemet ditt her. Om man forsøker å gjøre dette med en PSP med original firmware vil man ikke få startet disse filene på PSP'en. Hva gjør man så? Jo, du trenger et program som gjør hele greia uten en PSP med custom firmware. Det er her TotalNewbie installeren kommer inn. Den gjør hele jobben for deg og det uten en ekstra PSP. Det eneste du trenger å gjøre er å laste ned programmet på PCen din, sette PSP'en med memorystick i USB modus og kjøre programmet fra PC-en din. Programmet vil ta deg gjennom steg for steg hva som skal gjøres. Jeg benyttet 'Universal installer', men man kan kanskje benytte 'slim installer' i ditt tilfelle. Etter TotalNewb installeren har gjort sitt er det bare å koble fra PSP. Skifte til tool/Pandora batteri og starte PSP'en. Du vil ikke få opp noen meny om hva du vil installere på Slim'en av en eller annen grunn, men det skal la seg gjøre å få dette til i blinde. Jeg husker dessverre ikke hva jeg gjorde. Mener jeg trykte X eller noe sånt. Prøv med litt forskjellig. Etter det, skal resten gå smertefritt av seg selv. Lenke til kommentar
SpecialForce Skrevet 5. januar 2008 Del Skrevet 5. januar 2008 (endret) FHJ: hvor er Slim installer? de to totalnewbieinstallersene jeg har lastet ned fra QJ har hatt feil i rar arkivet. + at det er to rar-filer igjen og jeg aner ikke om de bare skal legges på minnekortet eller hva som skal extractes hvor Kan du hjelpe meg? har bestilt tool batteri så den delen med homebrew psp inkluderer ikke meg. Skal ha CFW på Slim 3.71. Ok. Nå ser det ut til at jeg har fått pakket ut "slimpand" og "uniunbr" riktig. Hva skal på minnekortet? Endret 5. januar 2008 av SpecialForce Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå