Gå til innhold

Guidesamletråd: Downgrade og Custom Firmware på PSP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

AnaXyd: Oki da har jeg blitt litt forvirra igjen.... Hvorfor skal jeg lage et battery, når jeg allrede har et ferdig modda battery som jeg har kjøpt(for det i morgen :) )?

Fant dette her på den samme sida du gav meg: http://www.psp-hacks.com/forums/about119947.html

Å da stod det så enkelt som dette :

How to downgrade Slim:

1. put the memory Stick in (regner med at denne skal innholde 3.71 m33)

2. put the pandora battery (Phat battery! do not pandorize the slim battery!!!) in

3. follow the instructions

(4. If the screen of psp goes black, the Green power light turn on, you must

press: X: to install 3.71 m33-2)

Fungere ikke dette? Stod ingen ting med å downgrade til 1.50. Virket som hvis jeg hadde Pandorasbattery, så var det bare å fyre opp PSPSlim med minnekort som innholdt 3.71 m33, trykke X to install. Så var det gjort.

Er ikke det hele greia med pandorasbattery at dette skulle bli lett... :hmm:

Endret av TheBassMan
Lenke til kommentar
Du glemte å presisere at han må sette inn Magic memory stick (først) og så Pandora batteriet.

Magic memory stick ?? Ok kanskje et dumt spm... Antar det er Minnekort med innlagt f.eks 3.71 m33 a.k.a Magic memory stick.

Endret av TheBassMan
Lenke til kommentar
Du glemte å presisere at han må sette inn Magic memory stick (først) og så Pandora batteriet.

Magic memory stick ?? Ok kanskje et dumt spm... Antar det er Minnekort med innlagt f.eks 3.71 m33 a.k.a Magic memory stick.

Google TOTALNewbieasyInstaller. Du trenger dette programmet for å lage en Magic memory stick. Dette programmet automatiserer hele prosessen med og lage en slik stick.

Lenke til kommentar

Hei..

Først takk for en fin guide!

Noen som kan hjelpe meg litt?

Jeg har en psp slim med 3.71 m33-4

Jeg har en 2 gb brikke som jeg har lagt inn spill på som funker helt fint, men nå skal jeg legge inn spill på 4 gb brikken min så får jeg feil mld: The game could not be started. (80020148).

Dette til tross for a jeg faktisk prøver samme spillet som virker på 2 gb brikka...

Altså putter jeg inn 2 gb brikka så kan jeg spille spillet.

Putter jeg inn 4 gb brikka får jeg ikke spilt spillet...

Skjønner???

Lenke til kommentar
Hei..

Jeg har en 2 gb brikke som jeg har lagt inn spill på som funker helt fint, men nå skal jeg legge inn spill på 4 gb brikken min så får jeg feil mld: The game could not be started. (80020148).

Dette til tross for a jeg faktisk prøver samme spillet som virker på 2 gb brikka...

Skjønner???

Jeg skjønner problemet.. :) Åssen minnebrikke er den på 4g? Merke osv? Gjerne en link. :)

Lenke til kommentar
Hei..

Skjønner???

Jeg skjønner problemet.. :) Åssen minnebrikke er den på 4g? Merke osv? Gjerne en link. :)

Det er en sony memory stick pro duo magicgate (4gb)

Det samme er min 2 gb brikke

Lenke til kommentar

Jeg får ikke frem minnekortet mitt ved hjelp av adapteren som fulgte med nei.. Heldigvis så er ikke det et problem lenger fordi jeg fikk Power data kabel til PSP som gir meg mulighet til å lade/overføre filer samtidig. Fikk også Tv-ut component kabel. Venter bare nå på Et 2GB minnekort til Mobil i bytte mot en 512 MB Magicstick og et Slim pandra batteri.

Lenke til kommentar
Jøss, og du har formatert den riktig, og med riktig mappestruktur?

Jepp. har formatert den med psp slik du har skrevet i din guide.

Skjønner ingenting av dette....

Rotet veldig til å begynne med for å få lagt inn spill osv, men har lest med fram ang slike ting gjennom guiden din så tror ikke jeg er helt grønn lengre på dette.

Jeg har også prøvd å formatere brikka 2 ganger i etterkant, men får samme beskjed. la inn ett psx spill, men dette står bare og "laster inn" uten att det fyrer...

får bare prøve litt til, men.... takk til så lenge...:)

Lenke til kommentar
Virker temmelig rart dette, ihvertfall om det KUN er på den ene brikken din. Prøv å kopier innholdet på den som funker inn på den andre, og se om det funker. :)

He he he he.. jeg gir f... meg opp jeg...

Nå formaterte jeg brikka på nytt og kopierte inn, men får samme som før med at det ikke kan startes... huff!!!

Prøvde en gang til, og når spillene ligger der så kommer det opp bakgrunnsbilde liksom, men dette bugger skikkelig! kommer bare noen streker og gult bilde liksom. kan det være virus fra ett spill som ligger der og ikke vil bort når jeg formaterer brikka? (eller er jeg helt teit igjen nå?)

Endret av termyh
Lenke til kommentar

Ok Har Pandoras battery nå(er til lading), har minnebrikke....Hva nå?

Jeg skjønner ikke helt hva jeg skal gjøre med dette minnekortet, skal jeg legge inn den extracte fila 3.71 m33 i rotmappen på minne brikka, å nå har det blitt en "MagicStick" ? ?

Gjør jeg sånn:

Når jeg skal sette igang, så putter jeg inn pandorasbattery og Minnekort med innhold 3.71 m33 fila , så starter psp'en.... Å vips så er det bare å finne 3.71 m33 fila på XBM, å bare instalere den deriffra, å når fila er ferig instalert så har jeg en

PSPSlim med CustomFirmware 3.71 m33 ?

Er dette korekt? Vil gjerne vite dette før jeg snart setter igang..... Eller er jeg nok en gang på vill spor ;)

Har lest på så mage forskjellige sider om dette, at jeg har bare blitt kjempeforvirret :cry:

FHJ nevte noe med TOTALNewbieasyInstaller, søker på googel finner den ikke. Finner bare masse linker til andre forum hvor folk leiter etter den samme fila... Trenger jeg virkelig denne fila for å lage en så kalt "magicStick"

Er det dette prog jeg skal bruke på minnekortet Pandora_s_Jigstick___Magic_Memory_Card_Installer.exe ?

Takker å bukker for all hjelp :)

Endret av TheBassMan
Lenke til kommentar

Har et lignende spørsmål. Mitt batteri kommer om et par dager g i forkant vil jeg gjerne forberede litt ved å lage meg magicstick. Det jeg lurer på er hvilket program skal jeg ha for å lage magic memory stick?

Husker heller ikke hvilke knapper jeg skal trykke på for å installere M33, men jeg har lastet ned pandoras_battery(C+D) den 1.jan dette året så da har jeg nyeste. pandora gui?

Hvor finner jeg ut om nyere oppdateringer av M33 Firmwaren er tilgjenglige?

Vil min PSP kunne flashes når jeg mottar/lader pandora batteriet?

Er litt usikker på hva jeg skal formatere minnekortet mittt med og i hvilke mapper jeg skal legge M33 3.52 og 3.71 m/updates. Jeg har endelig funnet de :)

Endret av SpecialForce
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...