Gå til innhold

Guidesamletråd: Downgrade og Custom Firmware på PSP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Flotters, da blir det ny shopping runde i morgen, å da har jeg forhåpentilvis alt i orden.

X. PSPSlim :yes:

X. PandorasBatterySlim :yes: (er påvei i Posten ;) )

X. MS PRO Duo 1GB :yes: (shopper i morgen ;) )

Da har jeg vel alt som skal til for å modde PSP'en, det enste som må til da er å følge Guiden du har laget på hvordan det skal gjøres :)

Håper jeg har alt til helgen, da blir det Moddings !

Endret av TheBassMan
Lenke til kommentar

Du må bruke Pandoras Battery for å kunne downgrade til 1.5. Det går ikke an å downgrade en 3.80 til 3.50 via en vanlig downgrader.

Link til Pandoras Battery greiene har du her: http://www.psp-hacks.com/forums/about107068.html

Det står alt hvordan du installerer og setter det opp. Men bakdelen med dette er at du enten trenger en PSP med homebrew muligheter fra før av, for og så kunne installere det. (En med FW 1.5 eller Custom Firmware)

Hvis du leser litt på de siste 3 sidene her, så er dette akkurat blitt diskutert, så jeg regner med at det står noe nyttig der.. :)

Lenke til kommentar

AnaXyd: Lurer på dette:

Dette står i guiden:

3.52 M33 Full install. (for 1.5)

"Når denne er ferdig lastet ned, unzipper du den, kjører den og extracter inn filene på PSP'en din. Dette skal extractes inn på roten av memorysticken din."

roten av memorysticken, hvor er det? Jeg har formatert MemSticken, det er ingen mapper eller noe på den. Mener du at den skal bare ligge i k: (som den heter i mitt tilfelle) er det roten?

Kan jeg laste ned alle disse:

3.52 M33 Full install

M33 3.52 Update 4

M33 3.71 Full Installation

3.71 M33 Update #2

3.71 M33 Update #3

og derretter extracter inn ALLE filene en etter en på Memsticken også deretter instalere de en etter en på PSP'en når jeg har skrudd på PSP'en. Eller må extracter hver enkelt av de filene på Memsticken i roten og deretter skru på PSP'en også instalere, etter 1 er instalert må jeg igjen formatere Memsticken? Også gjør jeg sånn med neste fil å neste fil osv ? ?

Skjønner at jeg trenger Pandorasbattery først for å få til dette, men jeg tenkte jeg skulle gjøre mest muligklart, som du nevte evnt forbrede Memsticken ;)

Jeg har som sagt kjøpt meg 1GB MemStick, men denne skal jeg vel kun bruke sammen med Pandorasbattery for å Modde psp'en? Etter Psp'en er modda, da kan jeg trygt gå tilbake til 8GB Memkortet mitt å bruke PSP vanlig samt legg inn spill å div på 8GB kortet?

Hva er MagicMemoryStick? Er det jeg lager nå?

Nå blei det litt mange spm, men jeg takker å bukker for all hjelp :)

Endret av TheBassMan
Lenke til kommentar
AnaXyd: Lurer på dette:

Dette står i guiden:

3.52 M33 Full install. (for 1.5)

"Når denne er ferdig lastet ned, unzipper du den, kjører den og extracter inn filene på PSP'en din. Dette skal extractes inn på roten av memorysticken din."

roten av memorysticken, hvor er det? Jeg har formatert MemSticken, det er ingen mapper eller noe på den. Mener du at den skal bare ligge i k: (som den heter i mitt tilfelle) er det roten?

Kan jeg laste ned alle disse:

3.52 M33 Full install

M33 3.52 Update 4

M33 3.71 Full Installation

3.71 M33 Update #2

3.71 M33 Update #3

og derretter extracter inn ALLE filene en etter en på Memsticken også deretter instalere de en etter en på PSP'en når jeg har skrudd på PSP'en. Eller må extracter hver enkelt av de filene på Memsticken i roten og deretter skru på PSP'en også instalere, etter 1 er instalert må jeg igjen formatere Memsticken? Også gjør jeg sånn med neste fil å neste fil osv ? ?

Skjønner at jeg trenger Pandorasbattery først for å få til dette, men jeg tenkte jeg skulle gjøre mest muligklart, som du nevte evnt forbrede Memsticken ;)

Jeg har som sagt kjøpt meg 1GB MemStick, men denne skal jeg vel kun bruke sammen med Pandorasbattery for å Modde psp'en? Etter Psp'en er modda, da kan jeg trygt gå tilbake til 8GB Memkortet mitt å bruke PSP vanlig samt legg inn spill å div på 8GB kortet?

Hva er MagicMemoryStick? Er det jeg lager nå?

Nå blei det litt mange spm, men jeg takker å bukker for all hjelp :)

Installer først 3.71 M33 Full Installation, og deretter 3.71 M33 Update #3. Men kan hende du må innstallere 3.52 Full Innstalation først? Det pleier ikke å være det tror jeg.. Les på readme om det står noe om det, om du kan innstalere fra 1.5 hvis det er det duhar.

Lenke til kommentar

Oi Oi Oi Nå har jeg rotet det til :cry: Når jeg setter inn pandora batteriet lyser det i power knappen(uten og slå på psp`n) og skjermen er sort ,får heller ikke opp psp på pc`n.Når jeg setter i originalbatt virker det ok igjen,Hva har skjedd nå da??? :blush:

Lenke til kommentar

For å gjøre det enda klarere:

Glem guiden min med det første. Du skal lage ei Pandora pakke som består av batteriet som du har kjøpt, og en memorystick du må legge ulike filer inn på.

Det vil si at du må gjøre den guiden her: http://www.psp-hacks.com/forums/about107068.html

Når du har gjort dette, og er på firmware 1.5, kan du begynne på min guide. Først 3.52 M33-3, så kan du installere 3.71 M33 med oppdateringer.. :)

Lykke til!

Oi Oi Oi Nå har jeg rotet det til :cry: Når jeg setter inn pandora batteriet lyser det i power knappen(uten og slå på psp`n) og skjermen er sort ,får heller ikke opp psp på pc`n.Når jeg setter i originalbatt virker det ok igjen,Hva har skjedd nå da??? :blush:

Det som har skjedd, er at PSP'n prøver å boote fra memorysticken utenat du har noe særlig på den. Rett og slett normalt. Men jeg må spørre, hvorfor har du bare prøvd å putte i batteriet, og ikke kjørt inn memorysticken også?

Regner med at du skal downgrade her..:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...