Gå til innhold

Guidesamletråd: Downgrade og Custom Firmware på PSP

Anbefalte innlegg

Det hadde vært flotters med en Guide på hvordan man lager et pandoras battery... Æ'kke bare brare å få modda PSP'en har jeg skjønt... ;) Sliter litt med dette... Men da må jeg få orna meg et battery... modnet er de utsolgt... for vel bare kjøpe et phat battery i butikken... koster 300-400kr, men det er vel vært det.

** Kan jeg registerere PSP SLim med konto på Playstation Network, hvis jeg modder PSP'en? Eller blir det kaos?

Endret av TheBassMan
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skal vi se.

Jeg får en "80020148" feilmelding når jeg prøver å kjøre Daedalus 64 Emu, får også en corrupted data mappe. Legger jeg det feil sted eller noe?

Snes9x fungerer helt fint, den ligger i PSP\GAME\SNES9x\

Daedalus er det 2stk mapper, en med ett %tegn foran seg.

MAME4ALL får jeg bare corrupted data på, den mappa dukker ikke opp engang med navn på PSP'n.

Noen som veit hva jeg gjør feil?

Lenke til kommentar
Det hadde vært flotters med en Guide på hvordan man lager et pandoras battery... Æ'kke bare brare å få modda PSP'en har jeg skjønt... ;) Sliter litt med dette... Men da må jeg få orna meg et battery... modnet er de utsolgt... for vel bare kjøpe et phat battery i butikken... koster 300-400kr, men det er vel vært det.

** Kan jeg registerere PSP SLim med konto på Playstation Network, hvis jeg modder PSP'en? Eller blir det kaos?

Datel Pandora Batteriet for slim er ikke utsolgt.

Her...

Endret av MartinMyhre
Lenke til kommentar

Datel Pandora Batteriet for slim er ikke utsolgt.

Her...

Så dette er en ferdig modda pandorasbattery? Trenger ikke å gjøre noe sps med dette battery?

Kjøper jeg denne så er jeg ready for modde PSP med CF 3.71.m33-4 ??

Endret av TheBassMan
Lenke til kommentar
Jeg har benyttet fat batteri på slim Psp også.. Funker som juling det, men jeg fikk ikke opp recoveryskjermen under installering og måtte velge hva jeg ville gjøre i blinde. :)

Phat batteriene fungerer jo selvsagt på Slim.. :) Det er bare selve Slim batteriene jeg trodde ikke fungerte.. :)

Man må navigere i blinde på Slim ja, men hva gjør nå det? Det fungerer jo.. :)

Lenke til kommentar
må man navigere i blinde på padorasslim battery?? Men man har navigerings meny på phat?

Da er vel Phat pandorasbattery bedre en slim pandoras battry.... Håper ikke det er sånn... For da haddde jeg heller kjøpt phatbattery enn slimbattery.

Jeg vet ikke hvordan det er med slim datel vs. fat datel, men det kan muligens være at man har gått bort fra en visuell recovery skjerm på slim PSP iom. at det strengt tatt ikke er nødvendig. Selvfølgelig ville det være greit å kunne velge hva man ønsker, men i serviceformål for Sony sjøl, trenger de kun å ha en stick som gjenoppretter original firmware.

Det er bare oss 'luringer' som av og til trenger valg innen recovery. ;)

Lenke til kommentar

Det er på selve PSP Slim man må navigere i blinde. Uavhengig av batteritype. Det er rett og slett en liten bug i recovery greiene som gjør det, og det er godt mulig at det nå er fikset. Om ikke, er det veldig lett alikevel. I medfølgende guide står det hvordan du skal gjøre det, og hva du skal trykke på i blinde. :)

Lenke til kommentar

PandorasBattery Slim blei sendt i dag, så da har jeg vel den til fredag tenker jeg.

Men mens jeg venter på den tenkte jeg skulle forbrede meg litt.....

Hva gjør jeg når jeg får batteriet? Er det sånn at det kommer opp en egen custom meny opp på psp'en når jeg har koblet til Pandorasbattery?

1. Ha i/Sette inn PandorasBattery, skru på PSPSlim, så kommer det opp en CustomMeny som tillater meg å Downgrade PSP'en å instalerer/oppgradere til 3.71 M33-4 ?

2. Har PSPSlim med 3.80, det må jeg Downgrade til 1.50. Å da må jeg bare bruke dette prog :

PSP Upgrader/Downgrader v1.11. Så må jeg Unzip det, og innstaler programmet.

Da skal psp'en være Firmware 1.50 ??

3. Etter punkt 2 er gjort, er det bare å laste ned å instalerer/oppgradere til 3.52 M33.

4. Etter punkt 3 er gjort, er det bare å laste ned å instalerer/oppgradere til 3.71 M33-4. Så er det bare kos ??

Noen her som har et enkel korrekt framgangs måte på dette :blush::) ?

Lenke til kommentar

Altså, du må også ha en memorystick med en del lurerier på også. Hvordan du installer dette på den, står her: http://www.psp-hacks.com/forums/about107068.html

Når den er ferdig, kan du smekke i batteriet og memorysticken med de ulike tingene på, og boote opp PSP'n. Da kan du downgrade til 1.5.

Etter det, trenger du ikke det programmet som står i førstepost i denne tråden, men følger guiden min som er da andrepost. Link i nicket mitt.

Da skal det værste være gjort, og da er det bare kos! :)

Endret av AnaXyd
Lenke til kommentar

Takker for raske svar :) Gleder å gruver meg litt til å setteigang, håper bare ikke at psp'en går åt hæ****! ;)

Hvor stor minnebrikke bør jeg ha? Må jeg ha helt 2forkjellige, en vanlig å en for modding? Den jeg har nå er på 8GB, men jeg tor jeg skal ha 1 på 512MB et eller annet sted.

Lenke til kommentar

Nå trenger jeg hjelp ja.. Har en psp med et 8GB minnekort som kom i dag. Problemet er at jeg måtte formatere disken som jeg først formaterte i Windows. Etterpå så fant jeg ut at det kanskje var best å formatere den i Psp. Men når jeg formaterer den i PSP så kan jeg ikke vise minnekortet i Windows. Det kommer bare opp at "Disken G:/ er ikke formatert. Vil du formatere den nå?"

Jeg må ha mulighet til å se pspen i Windows uten å styre med usb kabel som jeg ikke har ennå. Det jeg da trenger er veldig enkelt. Kan noen fortelle meg hvilke mapper Pspen skal ha? (Psp Slim&Lite original 3.71 Sony FW)

Først er det

PSP

så er det

SAVEDATA og [navn] etterfulgt av?

Takker for raske svar :) Gleder å gruver meg litt til å setteigang, håper bare ikke at psp'en går åt hæ****! ;)

Hvor stor minnebrikke bør jeg ha? Må jeg ha helt 2forkjellige, en vanlig å en for modding? Den jeg har nå er på 8GB, men jeg tor jeg skal ha 1 på 512MB et eller annet sted.

Lurte på et lignende spørsmål. Går det an å lage en magic memory stick, ha backup et annet sted for så å skyfle alt innholdet du har innpå den igjen?

Dette for å kunne ha tilgang på recovery hele tiden ved å bruke Datel batteriet jeg får permanent uten å måtte skifte batteri og kjøpe ennå et minnekort, noe jeg helst vil unnngå fordi jeg har andre ting å bruke pengene mine på.

Endret av SpecialForce
Lenke til kommentar

Et minnekort på 256MB(som du må ha min.) koster ikke allverden idag. Du kan ofre en runde med godteri for den.. :)

Det som er, er at det er en litt større og annerledes formatering når du skal gjøre den klar for Pandora. (Står hvordan i linken jeg gav i forrige post)

Så det kan være kjekt å ha en liten memorystick som allerede er klargjort liggende.. :) I tilefelle! Men husk, du MÅ ikke ha en PSP for å mekke memorysticken.

Lenke til kommentar

Det vet jeg. Vet du forresten hvordan mappene på en slim er? jeg finner ingen informasjon tilgjenglig. På grunn av at slim og phat har forskjellig mappestruktur så må jeg få høre fra en slim bruker. For hvis jeg formaterer den i pspen så vil den ikke leses i windows av en eller annen grunn :(

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...