Gå til innhold

Guidesamletråd: Downgrade og Custom Firmware på PSP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har nå lest litt rundt i dine guider i førstepot og har noen spørsmål:

- I den miniguiden for å finne psp FW version så er det ingen guide for slim, hvordn blir det med slim FW's?

- Trenger man 3.52 M33 for å oppgradere til 3.71 på slim også?

- Vet du om et windows vista theme til psp?

- Trenger jeg å patche min psp med diverse bugfixes eller er alle inkludert?

- Fungerer psp slim FW 3.71 med pandora? fant denne teksten på playstation.sistestopp.com

Batteriet skal fungere for alle versjoner av PSP Standard, men et krav til Slim er at det ikke er installert en original fimware over versjon 3.60. Det er derfor IKKE en god ide å installere original 3.71 på en Slim. Utlån av batteriet administreres normalt gjennom forumet, men kontakt bør gjøres pr. mail (pga. problemer med PM systemet).

Takk for all hjelp, skal prøve meg på en upgrade snart.

Endret av SpecialForce
Lenke til kommentar

For å sjekke FW går du på System Settings -> System information

---

Du kan oppgradere til hvilken som helst CFW som er høyre enn den du har så lenge du har 1.5 eller CFW fra før.

--

http://www.consolespot.net/index.php er en fin side med mange themes til PSP

---

De fleste CFW kan inneholde noen bugs, men de blir rettet fortløpende, så det er bare å holde øyene oppe for bugsfix.

---

Vet ikke om det går an å bruke pandora på en PSP slim med fw. høyre enn original fw 3.60.

---

Da bør du installere CFW på din PSP, endre på theme? Prøve ut noen homebrews. Det er M33 som anbefales i dag siden det er den nyeste CFW, og Dark_Alex som jobbet med OE har gått over til M33

Endret av Anixion
Lenke til kommentar
Jeg skal svare på dine spm. jeg.. :)

- Sjekk førsteposten i denne tråden

- 3.71 M33 har større støtte for themes, bedre støtte opp mot PS3 osv.

- Jeg er ikke 100% sikker på dette området, men jeg tror det.

- En PSP med firmware 3.52 M33 Update 3 eller 4. Hvordan du får det, står forklart i guiden over!

Siden jeg updated til v2 av 2.52 M33 i sin tid, må jeg opp til M33-3/4 først, men jeg syntes å huske at det kunne by på problemer å oppdatere fra M33-2 til M33-3/4, eller?

Lenke til kommentar
Anixion:

Hvem svarte du til?

Deg, hvem ellers? :p

Jeg skal svare på dine spm. jeg.. :)

- Sjekk førsteposten i denne tråden

- 3.71 M33 har større støtte for themes, bedre støtte opp mot PS3 osv.

- Jeg er ikke 100% sikker på dette området, men jeg tror det.

- En PSP med firmware 3.52 M33 Update 3 eller 4. Hvordan du får det, står forklart i guiden over!

Siden jeg updated til v2 av 2.52 M33 i sin tid, må jeg opp til M33-3/4 først, men jeg syntes å huske at det kunne by på problemer å oppdatere fra M33-2 til M33-3/4, eller?

Du må enten ha 3 eller 4 for å kunne oppdatere ja.. :)

Siterer meg selv fra førstesiden:

Det du trenger for å ende opp med en PSP med 3.71 M33 firmware, er:

- En PSP med firmware 3.52 M33 Update 3 eller 4.

Lenke til kommentar
Anixion:

Hvem svarte du til?

Deg, hvem ellers? :p

Ok, men feil bruker svarte. Kan du bla lengre opp og gi meg svar på spørsmålene jeg egentlig skulle ha svar på?

Quoter meg selv jeg ;)

Har nå lest litt rundt i dine guider i førstepot og har noen spørsmål:

- I den miniguiden for å finne psp FW version så er det ingen guide for slim, hvordn blir det med slim FW's?

- Trenger man 3.52 M33 for å oppgradere til 3.71 på slim også?

- Vet du om et windows vista theme til psp?

- Trenger jeg å patche min psp med diverse bugfixes eller er alle inkludert?

- Fungerer psp slim FW 3.71 med pandora? fant denne teksten på playstation.sistestopp.com

Batteriet skal fungere for alle versjoner av PSP Standard, men et krav til Slim er at det ikke er installert en original fimware over versjon 3.60. Det er derfor IKKE en god ide å installere original 3.71 på en Slim. Utlån av batteriet administreres normalt gjennom forumet, men kontakt bør gjøres pr. mail (pga. problemer med PM systemet).

Takk for all hjelp, skal prøve meg på en upgrade snart.

Lenke til kommentar

Hm. Pandoras battery var en meget enkel metode etter noen timer med googling.

Tok ikke lange tiden å nedgradere/oppgradere psp'en med denne metoden.

Psp her hadde fw 3.73. Lagde til en magic memory stick, boota opp med batteriet og den flashet rett om til 3.71m33-2. Genialt.

Viste ikke at man kunne konvertere et normalt batteri, så bestillte et jigkick batteri fra modnet.no, kosta ikke alverdens uansett. Mange andre her som har prøvd pandoras battery?

Lenke til kommentar
Får vel hevet kjøpet. Har ikke lyst på en pixelfeil på en helt ny ting. Det første jeg så var den feilen. Tror heller ikke det blir bråk pga. dette. Trenger ikke å nevne at det er derfor. Hovrdtingen er at jeg ikke er førnøyd med varen. Det burde ordnes ganske greit.
Mulig du får hevet kjøpet - ja. Men du kan ikke gå til butikken å si at du ikke er fornøyd, men vil bytte den mot en ny PSP. Det blir for dumt. Mulig de går med på det, men det tror jeg er ytterst sjelden at folk bak kassa godtar.

Det er hva jeg vil ja, har alle poser, manualer osv. Så alt er i orden.

Hva mener du jeg skal gjøre? det eneste jeg vil er å få en skjerm som ikke har pixelfeil.

Hvis det er kun èn pixel, så burde du nesten bare venne deg til den. Du kan selvsagt gå i butikken og prøve med metoden din, men det å si at du "ikke er fornøyd med denne, jeg vil ha en annen", blir for dumt. Kanskje du formulerte deg litt feil i posten din.

Det skader uansett ikke å prøve! :)

Hei

Jeg er har vært heldig å fått en PSP Slim&Lite underjuletret i år:) Så har jeg tenkt til å få CF på den, slik at jeg kan få mest utbytte av den.

Jeg har lest litt forkjellige poster å guider på forumet, men jeg blir litt forvirra med tanke på pandoras batteri,downgrade osv.... Jeg tenkte jeg skulle få til dette selv... er ganske grønn på dette, så jeg trenger å få det inn med teskjed ;)

Jeg har PSP slim med Firmware 3.80.

Å da har jeg selvølgelig noen spm til noen som forhåpentilvis har lyst til å hjelpe meg:

Hva må til får å spille iso spill å filmer på PSP, regner med det er Customfirmware eller må jeg ha Pandoras batteri?

viker ganske komplisert dette... Har lest at man må et/ eller lage et ekstra batteri(PandorasBatteri)

Jeg trodde man bare kunne legge inn Customfirmware f.eks 3.71 M33, så kunne man gjøre "alt" f.eks nedlastbare spill iso osv...

Folk har vel spurt om dette 1000vis av ganger tenker jeg, så jeg håper noen gidder å ta seg til å hjelpe meg med å få en "pimpa" PSP slim.

På forhånd Takk :)

Vi hjelper deg gjerne med å pimpe PSP'n din! :)

Det du må gjøre, som har PSP Slim, er å bruke Pandoras Battery for å installere inn custom firmware. Deretter oppgraderer du firmwaren til den nyeste (3.71M33 i skrivende stund) og du er i boks!

- For å spille av ISO'er, må du ha Custom Firmware. Pandoras battery hjelper deg med å downgrade til dette.

- Man kan gjøre omtrent alt med 3.71 M33

Custom Firmware på PSP Slim(Norsk Guide)

Custom Firmware på PSP Slim (Engelsk Guide)

Lykke til! :)

Så jeg må kjøpe meg et ekstra batteri å minne kort for så å lage PandorasBattery...? Så det er ikke bare å lage pandorasbattery med batteriet som følger med PSPslim, å få lagt inn CF. Å derrtter gjøre batteriet tilbake til vanelig stand?

Hvor er det billigst å kjøpe batteri?

Er det noen her som bor i Oslo som kan fikse dette for meg, det hadde vært enkelere det tror jeg...

Alt etter det med pandorasbattery virker som en grei affere å få til... Men det med å lage pandoras... :ermm:

Endret av TheBassMan
Lenke til kommentar
Får vel hevet kjøpet. Har ikke lyst på en pixelfeil på en helt ny ting. Det første jeg så var den feilen. Tror heller ikke det blir bråk pga. dette. Trenger ikke å nevne at det er derfor. Hovrdtingen er at jeg ikke er førnøyd med varen. Det burde ordnes ganske greit.
Mulig du får hevet kjøpet - ja. Men du kan ikke gå til butikken å si at du ikke er fornøyd, men vil bytte den mot en ny PSP. Det blir for dumt. Mulig de går med på det, men det tror jeg er ytterst sjelden at folk bak kassa godtar.

Det er hva jeg vil ja, har alle poser, manualer osv. Så alt er i orden.

Hva mener du jeg skal gjøre? det eneste jeg vil er å få en skjerm som ikke har pixelfeil.

Hvis det er kun èn pixel, så burde du nesten bare venne deg til den. Du kan selvsagt gå i butikken og prøve med metoden din, men det å si at du "ikke er fornøyd med denne, jeg vil ha en annen", blir for dumt. Kanskje du formulerte deg litt feil i posten din.

Det skader uansett ikke å prøve! :)

Hei

Jeg er har vært heldig å fått en PSP Slim&Lite underjuletret i år:) Så har jeg tenkt til å få CF på den, slik at jeg kan få mest utbytte av den.

Jeg har lest litt forkjellige poster å guider på forumet, men jeg blir litt forvirra med tanke på pandoras batteri,downgrade osv.... Jeg tenkte jeg skulle få til dette selv... er ganske grønn på dette, så jeg trenger å få det inn med teskjed ;)

Jeg har PSP slim med Firmware 3.80.

Å da har jeg selvølgelig noen spm til noen som forhåpentilvis har lyst til å hjelpe meg:

Hva må til får å spille iso spill å filmer på PSP, regner med det er Customfirmware eller må jeg ha Pandoras batteri?

viker ganske komplisert dette... Har lest at man må et/ eller lage et ekstra batteri(PandorasBatteri)

Jeg trodde man bare kunne legge inn Customfirmware f.eks 3.71 M33, så kunne man gjøre "alt" f.eks nedlastbare spill iso osv...

Folk har vel spurt om dette 1000vis av ganger tenker jeg, så jeg håper noen gidder å ta seg til å hjelpe meg med å få en "pimpa" PSP slim.

På forhånd Takk :)

Vi hjelper deg gjerne med å pimpe PSP'n din! :)

Det du må gjøre, som har PSP Slim, er å bruke Pandoras Battery for å installere inn custom firmware. Deretter oppgraderer du firmwaren til den nyeste (3.71M33 i skrivende stund) og du er i boks!

- For å spille av ISO'er, må du ha Custom Firmware. Pandoras battery hjelper deg med å downgrade til dette.

- Man kan gjøre omtrent alt med 3.71 M33

Custom Firmware på PSP Slim(Norsk Guide)

Custom Firmware på PSP Slim (Engelsk Guide)

Lykke til! :)

Så jeg må kjøpe meg et ekstra batteri å minne kort for så å lage PandorasBattery...? Så det er ikke bare å lage pandorasbattery med batteriet som følger med PSPslim, å få lagt inn CF. Å derrtter gjøre batteriet tilbake til vanelig stand?

Hvor er det billigst å kjøpe batteri?

Er det noen her som bor i Oslo som kan fikse dette for meg, det hadde vært enkelere det tror jeg...

Alt etter det med pandorasbattery virker som en grei affere å få til... Men det med å lage pandoras... :ermm:

Du trenger ikke å kjøpe nye batterier.. Det eneste du trenger er en PSP med homebrew muligheter som kan lage pandora batteri med deg, og etter du har brukt den kan du stille den til "normal modus" igjen.

Lenke til kommentar

Ok :) Det hørtes ba ut at man ikke trenger pandorasbattery, men hvor dan gjør jeg dette da med homebrew??

1-2-3 steg for steg trenger jeg ;) Hvordan bør jeg gå fram for å få denne ferdig "pimpa", slik at man kan spille iso å film osv... Det er vel 3.71 M33 firmware som er the ultimate greia å ha?

Takk for all good hjelp!

Endret av TheBassMan
Lenke til kommentar
Er det trygt for meg å installere M33 3.52 Update 4 selv om jeg har M33 3.52 Update 2 fra før av?

Tror det skal være sikkert.. Men les readme for sikkerhets skyld..

Er det ikke bedre å innstalere 3.71 M33? (:

Det 3.71 M33 som er målet, men jeg trenger visst 3.52 M33 v3/4 først.

Du trenger kun å ha 3.52 M33 for å kunne installere 3.52 m33 v4

http://www.calo-hacks.com/3.52m33.html

Lenke til kommentar
Er det trygt for meg å installere M33 3.52 Update 4 selv om jeg har M33 3.52 Update 2 fra før av?

Det vet jeg, men jeg har rotet meg oppi upgrade 2, så lurer da på om man kan gå fra 2 til 4.

Lenke til kommentar

Det vet jeg, men jeg har rotet meg oppi upgrade 2, så lurer da på om man kan gå fra 2 til 4.

Hvorfor ikke da bare oppgradere til 3, og 4 deretter?

Ellers svarer jeg litt på det folk lurer på her:

- Tror ikke Slim batteriet kan bli moddet. Selfølgelig går det ann å prøve, men ha i baktanke at du muligens må gå til innkjøp av et nytt batteri som kan bli moddet.

- Man trenger ikke å kjøpe en ny memorystick, så lenge man har en på minst 256mb.

- Pandoras Battery er totalt uavhengig av firmware, og jeg kan ikke skjønne at det ikke skal fungere på en PSP Slim med høyere FW enn 3.60.

- Som jeg i uklarhet påpeker, tviler jeg på at batteriet som følger med Slim kan moddes. (Skader ikke å prøve) Billigste sted må være modnet.no

- I skrivende stund er 3.71 M33 - 4 Den ultimate firmwaren ja.. :) Ryktes om en 3.80 M33 snart.. :)

Da tror jeg fikk svart på det meste! Er det noen som føler at de ikke er blitt besvart, si gjerne ifra.. :)

EDIT: HAHA Fikk innlegg nr 1000! :w00t:

Endret av AnaXyd
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...