Gå til innhold

Guidesamletråd: Downgrade og Custom Firmware på PSP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hei, jeg har3.40 OE-A på PSP'en. Også har jeg kjøpt Star Wars Battlefront Renegade Squardron. Den virker ikke, og jeg får bare svart skjerm. Når jeg starter UMD-disken får jeg tilbud om å oppgradere, til 3.52, tror jeg det var (sitter ikke med det foran meg nå).

Hva kan jeg gjøre?

Bør jeg installere 3.52/3.71 M33 i stedet? Og da er det i så fall enda flere spørsmål. Kan jeg både ha 3.52/3.71 M33 og 3.40 OE-A samtidig, eller sletter jeg den gamle og har kun 1.50 før installering av 3.52/3.71 M33?

Eller er det andre måter å få spillet til å fungere på?

Takker for svar

Du burde installere 3.71 M33. Du kan ikke ha flere custom firmwares samtidig, og det hadde heller ikke vært noen grunn til det. 3.71 M33 er akkurat som 3.40 OE, bare bedre.

Du kan enkelt oppgradere rett fra 3.40OE, til 3.71M33. Hvordan du gjør det står i førstepost.. :)

Får vel hevet kjøpet. Har ikke lyst på en pixelfeil på en helt ny ting. Det første jeg så var den feilen. Tror heller ikke det blir bråk pga. dette. Trenger ikke å nevne at det er derfor. Hovrdtingen er at jeg ikke er førnøyd med varen. Det burde ordnes ganske greit.

Mulig du får hevet kjøpet - ja. Men du kan ikke gå til butikken å si at du ikke er fornøyd, men vil bytte den mot en ny PSP. Det blir for dumt. Mulig de går med på det, men det tror jeg er ytterst sjelden at folk bak kassa godtar.

Lenke til kommentar
Får vel hevet kjøpet. Har ikke lyst på en pixelfeil på en helt ny ting. Det første jeg så var den feilen. Tror heller ikke det blir bråk pga. dette. Trenger ikke å nevne at det er derfor. Hovrdtingen er at jeg ikke er førnøyd med varen. Det burde ordnes ganske greit.
Mulig du får hevet kjøpet - ja. Men du kan ikke gå til butikken å si at du ikke er fornøyd, men vil bytte den mot en ny PSP. Det blir for dumt. Mulig de går med på det, men det tror jeg er ytterst sjelden at folk bak kassa godtar.

Det er hva jeg vil ja, har alle poser, manualer osv. Så alt er i orden.

Hva mener du jeg skal gjøre? det eneste jeg vil er å få en skjerm som ikke har pixelfeil.

Endret av SpecialForce
Lenke til kommentar

Hei

Jeg er har vært heldig å fått en PSP Slim&Lite underjuletret i år:) Så har jeg tenkt til å få CF på den, slik at jeg kan få mest utbytte av den.

Jeg har lest litt forkjellige poster å guider på forumet, men jeg blir litt forvirra med tanke på pandoras batteri,downgrade osv.... Jeg tenkte jeg skulle få til dette selv... er ganske grønn på dette, så jeg trenger å få det inn med teskjed ;)

Jeg har PSP slim med Firmware 3.80.

Å da har jeg selvølgelig noen spm til noen som forhåpentilvis har lyst til å hjelpe meg:

Hva må til får å spille iso spill å filmer på PSP, regner med det er Customfirmware eller må jeg ha Pandoras batteri?

viker ganske komplisert dette... Har lest at man må et/ eller lage et ekstra batteri(PandorasBatteri)

Jeg trodde man bare kunne legge inn Customfirmware f.eks 3.71 M33, så kunne man gjøre "alt" f.eks nedlastbare spill iso osv...

Folk har vel spurt om dette 1000vis av ganger tenker jeg, så jeg håper noen gidder å ta seg til å hjelpe meg med å få en "pimpa" PSP slim.

På forhånd Takk :)

Endret av TheBassMan
Lenke til kommentar
Hei, jeg har3.40 OE-A på PSP'en. Også har jeg kjøpt Star Wars Battlefront Renegade Squardron. Den virker ikke, og jeg får bare svart skjerm. Når jeg starter UMD-disken får jeg tilbud om å oppgradere, til 3.52, tror jeg det var (sitter ikke med det foran meg nå).

Hva kan jeg gjøre?

Bør jeg installere 3.52/3.71 M33 i stedet? Og da er det i så fall enda flere spørsmål. Kan jeg både ha 3.52/3.71 M33 og 3.40 OE-A samtidig, eller sletter jeg den gamle og har kun 1.50 før installering av 3.52/3.71 M33?

Eller er det andre måter å få spillet til å fungere på?

Takker for svar

Du burde installere 3.71 M33. Du kan ikke ha flere custom firmwares samtidig, og det hadde heller ikke vært noen grunn til det. 3.71 M33 er akkurat som 3.40 OE, bare bedre.

Du kan enkelt oppgradere rett fra 3.40OE, til 3.71M33. Hvordan du gjør det står i førstepost.. :)

Hei, takker for raskt svar. Du har vært mye til hjelp tidligere :)

Jeg fant ikke noe som tar for seg fra 3.40OE, til 3.71M33, men går jeg bare rett til instruksene "Installasjon av: M33 3.71 firmware!"?

Lenke til kommentar

Hva mener du jeg skal gjøre? det eneste jeg vil er å få en skjerm som ikke har pixelfeil.

Hvis det er kun èn pixel, så burde du nesten bare venne deg til den. Du kan selvsagt gå i butikken og prøve med metoden din, men det å si at du "ikke er fornøyd med denne, jeg vil ha en annen", blir for dumt. Kanskje du formulerte deg litt feil i posten din.

Det skader uansett ikke å prøve! :)

Hei

Jeg er har vært heldig å fått en PSP Slim&Lite underjuletret i år:) Så har jeg tenkt til å få CF på den, slik at jeg kan få mest utbytte av den.

Jeg har lest litt forkjellige poster å guider på forumet, men jeg blir litt forvirra med tanke på pandoras batteri,downgrade osv.... Jeg tenkte jeg skulle få til dette selv... er ganske grønn på dette, så jeg trenger å få det inn med teskjed ;)

Jeg har PSP slim med Firmware 3.80.

Å da har jeg selvølgelig noen spm til noen som forhåpentilvis har lyst til å hjelpe meg:

Hva må til får å spille iso spill å filmer på PSP, regner med det er Customfirmware eller må jeg ha Pandoras batteri?

viker ganske komplisert dette... Har lest at man må et/ eller lage et ekstra batteri(PandorasBatteri)

Jeg trodde man bare kunne legge inn Customfirmware f.eks 3.71 M33, så kunne man gjøre "alt" f.eks nedlastbare spill iso osv...

Folk har vel spurt om dette 1000vis av ganger tenker jeg, så jeg håper noen gidder å ta seg til å hjelpe meg med å få en "pimpa" PSP slim.

På forhånd Takk :)

Vi hjelper deg gjerne med å pimpe PSP'n din! :)

Det du må gjøre, som har PSP Slim, er å bruke Pandoras Battery for å installere inn custom firmware. Deretter oppgraderer du firmwaren til den nyeste (3.71M33 i skrivende stund) og du er i boks!

- For å spille av ISO'er, må du ha Custom Firmware. Pandoras battery hjelper deg med å downgrade til dette.

- Man kan gjøre omtrent alt med 3.71 M33

Custom Firmware på PSP Slim(Norsk Guide)

Custom Firmware på PSP Slim (Engelsk Guide)

Lykke til! :)

Endret av AnaXyd
Lenke til kommentar
Hvor fant du 16? jeg har nettopp kjøpt 8 på komplett men vil heller kjøpe 16 hvis jeg kan. og hvis du skynder deg med å si det så kan jeg også avbestille det.

Jeg tror jeg fant det på komplett før jul, utsolgt nå ser jeg

Men.... funker det med 16 gb, DET er det stoooore spørsmålet

????????

Lenke til kommentar

Hei, har fått meg en brukt PSP nå.

På den så ligger firmware 2.82.

Google forteller meg at denne ikke kan nedgraderes, men at man kan oppgradere så nedgradere igjen.

Fhj fortalte meg i en annen tråd at ALLE kan nedgraderes, men denne "auto-update-firmware" pakka som ligger på første side har ikke 2.82 som ett valg når man skal velge hvilken versjon man har.

Tørr ikke å satse på at 2.80 skal fungere heller.

Så er det noen som veit hvor jeg kan laste ned en 3.?? firmware, hos Sony sine sider har de kun den aller nyeste firmware.

En ting til, Windows finner ikke PSP'n når jeg plugga i USB kabelen nå, kanskje jeg burde få fikset det først.

Er det noe programmer, drivere jeg må ha?

Lenke til kommentar

Finnes ingen til 2.82 nei, men du kan bruke Pandora. Hvis du ikke vil det, må du skaffe deg en 3.03 firmware, og downgrade den. (Du MÅ ha GTA:Liberty Stories unpatched(det ligger en 2.0 installfil på den)) Eller så kan du oppgradere til 3.50, og bruke Lumines på samme måte til å downgrade med.

Ang. det med USB greiene: Prøv en annen USB port.. :)

Lenke til kommentar
Finnes ingen til 2.82 nei, men du kan bruke Pandora. Hvis du ikke vil det, må du skaffe deg en 3.03 firmware, og downgrade den. (Du MÅ ha GTA:Liberty Stories unpatched(det ligger en 2.0 installfil på den)) Eller så kan du oppgradere til 3.50, og bruke Lumines på samme måte til å downgrade med.

Ang. det med USB greiene: Prøv en annen USB port.. :)

USB fant jeg ut av nå... Det var kaldt USB Connection, var visst slått av i PSP. :)

Jeg har fikk faktiskt med GTA:LC, så da er det i boks. Nå mangler jeg bare å finne 3.03 ett sted, noen som veit?

Lenke til kommentar
Den upgrader/downgraderen i førstepost skulle vel ta seg av det, skal den ikke?

Før du begynner med noe, ta og sjekk om det ligger en 2.0 update på GTA UMD'en.

EDIT: PSP-hacks.com er forresten din aller beste venn:

http://www.psp-hacks.com/file/958

Regner med det er 2.0 som ligger på GTA'n fordi jeg får ikke lov å bytte til den firmware av PSP fordi "Den er eldre versjon"

Den up/downgraderen bruker jeg når jeg har fått lagt inn 3.30, som jeg nå har funnet! ;)

Men, hvor skal jeg legge den på minnekortet? MP_ROOT? La den der, gikk til Games/Memory Card men finner ingen filer står det..

Lenke til kommentar
Link oss gjerne til det minnekortet med 16 store... :)

Fant denne

16 gb

Såå, hvis noen kan svare på om modda psp virker med 16 gb, så ville jeg blitt glad.

Greit med 16 gb lagring da....

Tenkte meg det. Du kan ikke stappe et Compact Flash kort inni PSP'n, med mindre du risikerer å havarere hele greia!

Med andre ord, CF kort støttes ikke av en PSP. Du må ha Memory Stick (Pro) Duo.

@117:

Husk at du skal installere 3.03 og ikke 3.30! Installfila jeg gav til deg på link skal ligge MS0:/PSP/GAME.

MS0 bytter du ut med stasjonsnavnet.

Lenke til kommentar
@117:

Husk at du skal installere 3.03 og ikke 3.30! Installfila jeg gav til deg på link skal ligge MS0:/PSP/GAME.

Takk for at du hjelper meg her Anax.

Nå har jeg fått den EBOOT.PBP fila over til PSP/GAME

Går så til "Game"- "Memory Stick" - og der står det "There are no games."

EDIT: Trur jeg fant ut av det, måtte legge den i PSP/GAME/UPDATE

Da fant jeg 3.03.

Nå får vi se hvordan det går da.

EDIT2:

Okay, nå har jeg fått 3.03.

Satt in GTA:LC går på "GAME" rett under "UMD" finner jeg nå "PSP Update ver 2.00."

Trykker der å får beskjed "There is no need to update"

Så, jeg har nå GTA:LC Unpatched med 2.0, hvordan installerer jeg den?

Eller kan jeg bare bruke den up/downgraderen som ligger på første side å gå fra 3.03 til 1.5?

EDIT3: Har funnet en fin guide her.

Here are the steps to downgrade any 3.03 PSP to 1.50:

1 - If you have a 3.03 PSP skip to step 6

2 - Download 3.03 update from here:

http://dl.qj.net/PSP-Firmware-3.03-PSP/pg/...11844/catid/163

3 - Unzip and place the file in <pspdrive>:/PSP/GAME/UPDATE

4 - On the PSP, run the 3.03 update from the memory stick under the Game menu.

5 - Delete <pspdrive>:/PSP/GAME/UPDATE

6 - Copy the contents of the folder MS_ROOT from the 3.03 downgrader ZIP to

the memory stick

7 - Unzip the 1.50 update to a temporary folder. Rename the EBOOT.PBP to

UPDATE.PBP and copy it to <pspdrive>:/PSP/GAME/UPDATE/ . DO NOT

OVERWRITE PSP/GAME/UPDATE/EBOOT.PBP!

8 - Load GTA LCS

9 - It should get to loading savegame, then the screen will clear to black

and fill with a light blue colour, then the PSP will reset itself (if

this does not happen see section below)

10 - Check that HEN is running by going to system settings, then to

"System Information" and it should show up as system version

303 HEN

11 - If it is showing up as HEN then go to the memory stick and

run the x.yz update

12 - If you have an unpatched TA-082 or higher motherboard, you will be

prompted to allow the downgrader to patch your motherboard so it

can be safely downgraded. The downgrader will not let you proceed

without patching, if your motherboard requires it.

13 - Before the downgrader does anything to your PSP it will ask

for you to agree to what it is doing, if you no longer want to

continue press the Right Shoulder Button (R-TRIGGER).

14 - Once you have agreed to start the downgrade do not unplug the

PSP, or try and restart it

15 - Once finished the PSP will ask you to press X, and reset itself

16 - If it comes up saying that the settings are corrupt, press x

to continue, this will mean you will need to re-enter the

settings for network connections into your PSP, otherwise go to

step 18

17 - Load the included NetConfigBackup application in your PSP, and select to

restore, this will take the backup that was done of the network config

that was done automatically during the downgrade.

18 - All done now :-) Hopefully you now have a 1.50 PSP. Enjoy it responsibly.

Kom til nr 7, men jeg har ingen "DO NOT

OVERWRITE PSP/GAME/UPDATE/EBOOT.PBP!"

å overskrive, den slettet jeg når jeg fulgte punkt nr 5 om det er noen som skjønner.

Endret av 117
Lenke til kommentar

Hvis det er kun èn pixel, så burde du nesten bare venne deg til den. Du kan selvsagt gå i butikken og prøve med metoden din, men det å si at du "ikke er fornøyd med denne, jeg vil ha en annen", blir for dumt. Kanskje du formulerte deg litt feil i posten din.

Du kan vedde på at jeg skal prøve, jeg godtar ikke fabrikasjonsfeil sånn helt uten videre. Dette er av prinsipp og også av den enkle grunn at når man får en ting til 1600 så skal ikke det første som møter en være en død pixel. Det godtar jeg ikke, jeg kommer til å prøve meg på å heve kjøpet og nei, tilgodelapp som går ut på dato er heller ikke akseptert. Uansett hvor lenge det er til.

Thanks for advice

Lenke til kommentar
@117:

Takk for at du hjelper meg her Anax.

Nå har jeg fått den EBOOT.PBP fila over til PSP/GAME

Går så til "Game"- "Memory Stick" - og der står det "There are no games."

EDIT: Trur jeg fant ut av det, måtte legge den i PSP/GAME/UPDATE

Da fant jeg 3.03.

Nå får vi se hvordan det går da.

EDIT2:

Okay, nå har jeg fått 3.03.

Satt in GTA:LC går på "GAME" rett under "UMD" finner jeg nå "PSP Update ver 2.00."

Trykker der å får beskjed "There is no need to update"

Så, jeg har nå GTA:LC Unpatched med 2.0, hvordan installerer jeg den?

Eller kan jeg bare bruke den up/downgraderen som ligger på første side å gå fra 3.03 til 1.5?

Du skal nå oppgradere til 3.03. Bare kjør installeren du finner under Game på PSP'n.

Etter det er gjort, bruker du programmet som er nevnt i førsteposten av dette emnet.. :) Da skal du nok klare resten.. :) Om ikke, kan du bruke programmet jeg har laget, som det ligger link til i signaturen min.

Du kan vedde på at jeg skal prøve, jeg godtar ikke fabrikasjonsfeil sånn helt uten videre. Dette er av prinsipp og også av den enkle grunn at når man får en ting til 1600 så skal ikke det første som møter en være en død pixel. Det godtar jeg ikke, jeg kommer til å prøve meg på å heve kjøpet og nei, tilgodelapp som går ut på dato er heller ikke akseptert. Uansett hvor lenge det er til.

Thanks for advice

Lykke til. Men husk, det er ingen selvfølge å få et nytt produkt tilbake pga. èn pixelfeil. Får man under tre pikselfeil på flatskjermer går dette ikke under garanti, om det ikker er noen spesialavtaler som f.eks ASUS har for dette. (Èn piksefeil = nytt produkt).

Som jeg sier, det skader selvfølgelig ikke å prøve, og jeg veit det kan være irriterende med en slik feil.. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...