Gå til innhold

Guidesamletråd: Downgrade og Custom Firmware på PSP


Anbefalte innlegg

det enkleste for deg er å lage deg et Pandoras Battery, og downgrade via dette.

Dette fungerer altså utmerket, og det er en god det enklere enn å downgrade via downgraders.

 

Hvis du skal klare det alene, er det kanskje en mulighet å bruke dette programmet, og loade Pandora installasjonsfilene på PSP'n via dette.

 

EDIT: Stemmer, du MÅ ha GTA:LC unpatchet for å bruke den loaderen der... :no:

9512338[/snapback]

Er på 3.03 nå, og PSPen funker stabilt og fint.

 

Men altså, for å lage Pandora må jeg ha upatchet GTA? Da er jeg jo egentlig like langt.. Hvorfor blir det noe annerledes om en venn gjør det for meg enn om jeg gjør det selv? Skjønte ikke helt den.

 

Takker for all hjelp :) Er godt å ha folk som kan mye før jeg er helt inne i varmen.

9514523[/snapback]

 

For å lage pandora trenger du en PSP med muligheter for Homebrew. Siden du har 3.03 kan du bruke GTA:LCS Unpatchet eller Lumines til å downgradere.

Når du bruker Lumines må du oppgradere til 3.50 først..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Og siden GTA:LCS er vanskelig å få tak i upatchet er altså eneste løsningen å kjøpe Lumines..

 

Her funker det, uansett hvilket Lumines jeg kjøper?

 

Takker igjen for hjelp.

 

Evt, fant en venn her med PSP med homebrew-muligheter, da blir det Pandora på oss.. :)

Endret av arehei
Lenke til kommentar

For å installere M33 på Slim, så må du bruke en gammel PSP til å lage batteriet, og memorysticken. Filene på memorysticken er kanskje mulig å legge over via en PC istedet, men batteriet får du ikke laget uten en PSP med mulighet for å kjøre homebrew.

 

@arehei:

For å gjøre det krystallklart for deg: Du trenger ikke GTA-LC for å lage et Pandora Battery. Du trenger kun en PSP med støtte for å kjøre homebrew => altså du trenger å låne dette av en venn som har mulighet for dette, siden din PSP nå er låst.

 

Finn en PSP som kan kjøre homebrew, og lag Pandora med den. Så smekker du Pandora inn i din, og downgrader via dette.. :)

 

Håper det ble litt klarere nå! :)

Lenke til kommentar

Det er ganske klart, men skjønner ikke HVORFOR det må gjøres på denne måten. Er det ikke mulig å lage batteriet for så å overføre det til en datamaskin? er ganske ny når det gjelder PSP så visste ikke om dette før jeg kjøpte min :( Tror du dette kommer til å endre seg snart?

Endret av Crestfallen
Lenke til kommentar
Det er ganske klart, men skjønner ikke HVORFOR det må gjøres på denne måten. Er det ikke mulig å lage batteriet for så å overføre det til en datamaskin? er ganske ny når det gjelder PSP så visste ikke om dette før jeg kjøpte min :( Tror du dette kommer til å endre seg snart?

9521964[/snapback]

 

Det er ikke bare bare.. Du kan ikke overføre noe til batteriet fra datamaskinen.. Men når du tar inn batteriet og pandora minnekortet, så lager minnekortet batteriet for deg, siden du kjører sånn homebrew på PSP'en, som da er koblet til batteriet. Batteriet og minnekortet er en del av dette..

Lenke til kommentar
Tror du det blir gjort mulig snart? Kjøpte PSP'en kun for å kunne spille FF7 på bussen, og det blir vanskelig uten litt fiksing :p

9524466[/snapback]

Ett lite hint, det er IKKE lov med bilde i signaturen! :)

 

 

@erikman: Problemet er at du legger inn et theme som ikke støttes av din firmware. Sjekk ALLTID før du installerer themes at det støttes av din firmware.

Dette står som regel i en medfølgende readme.

 

 

Eksempel:

"This theme supports firmware M33 3.52"

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...