Gå til innhold

Guidesamletråd: Downgrade og Custom Firmware på PSP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Prøver for første gang å downgrade litt her nå, fra 2.80 til 1.50 (videre til M33 3,52 så vidt jeg har forstått).

Står klart og tydelig på programmet på PC'en at PSP'en skal restarte. Alt den gjør her er å fryse noen sekunder, før den slår seg av.

Er jeg klar for neste skritt, altså å kjøre oppdatering game-->minnekort?

edit: Er ny med psp, er forresten uhyre spennende å sette seg inn i denne verdenen av ting og tang til psp :)

edit2: Tok sjansen på å prøve, får beskjed om at spillet ikke kan lastes. Hmm, har gjort helt som i guide og program sier så langt.

edit3: Utålmodig som jeg var tenkte jeg at å oppgradere til 3.03 for så å nedgradere kanskje gikk bedre. Oppdaget nå at GTA må kjøpes inn i morgen :/ Det står jeg skal ha unpatched 2.0, hvordan vet jeg at GTA'en jeg kjøper er 2.0?

Endret av arehei
Lenke til kommentar

Er nesten sikker på at du ikke får GTA Unpatchet nå.

Siden du har firmware 2.8 trenge du bare å putte noen filer på minnekortet og starte downgraderingen. Alt er med i programmet, det er bare å velge firmware du har, så putter programmet inn riktig filer til deg.

Lenke til kommentar

Som jeg skrev i forige innlegg har jeg gjort nøyaktig som programmet sier. Istedet for at PSP'en rebooter fryser den i noen sekunder før den slår seg av. Downgrade-programmet går ikke ann å kjøre når jeg slår den på igjen.

Har nå desverre PSP'en på 3.03. Den sluttet faktisk å klare å lese av min Loco Roco også :/

Lenke til kommentar

@arehei:

Så du ligger på 3.03 nå? Da tror jeg det enkleste for deg er å lage deg et Pandoras Battery, og downgrade via dette.

Dette fungerer altså utmerket, og det er en god det enklere enn å downgrade via downgraders.

Fungerer PSP'n din nå? På 3.03? Du kan jo be en eventuell kompis mekke et pandora til deg, for jeg tviler på at du klarer å skaffe et GTA som er upatchet. (Har en installasjonsfil til firmware 2.0 på UMD'n)

Hvis du skal klare det alene, er det kanskje en mulighet å bruke dette programmet, og loade Pandora installasjonsfilene på PSP'n via dette.

EDIT: Stemmer, du MÅ ha GTA:LC unpatchet for å bruke den loaderen der... :no:

Endret av AnaXyd
Lenke til kommentar

Det er mange downgraderer som gjør at du må gjøre det flere ganger, siden det er ikke alltid det går første gangen.

Noen har måttet kjøre programmet 5 ganger før de fikk det til f.eks.. Men nå som du har oppdatert til 3.03, så kan du skaffe deg bruke Lumines eller Pandora til å downgradere.

Lenke til kommentar

Hehe... Det er nok ikke mulig.. :p Det er kun en liten kode i et EEPROM, som er 0x00000F (ca rundt der:P)

Dette er nok ikke mange kb! :)

Men det hadde vært smart ja! Skjule filer i batterier...

Når jeg tenker meg om, så er det jo 3 poler på mobilbatterier også. Men dette er pga vibrasjonen, ikksant? Som da sitter i batteriet?

Lenke til kommentar
det enkleste for deg er å lage deg et Pandoras Battery, og downgrade via dette.

Dette fungerer altså utmerket, og det er en god det enklere enn å downgrade via downgraders.

Hvis du skal klare det alene, er det kanskje en mulighet å bruke dette programmet, og loade Pandora installasjonsfilene på PSP'n via dette.

EDIT: Stemmer, du MÅ ha GTA:LC unpatchet for å bruke den loaderen der... :no:

9512338[/snapback]

Er på 3.03 nå, og PSPen funker stabilt og fint.

Men altså, for å lage Pandora må jeg ha upatchet GTA? Da er jeg jo egentlig like langt.. Hvorfor blir det noe annerledes om en venn gjør det for meg enn om jeg gjør det selv? Skjønte ikke helt den.

Takker for all hjelp :) Er godt å ha folk som kan mye før jeg er helt inne i varmen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...