Gå til innhold

Guidesamletråd: Downgrade og Custom Firmware på PSP


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jaja, da vil jeg anbefale deg å ikke oppgradere videre, og vente på en ny downgraderer. Det er bare å vente på OE så får du mulighet til homebrew og Sony's firmware. Det er mye jeg kan gjøre som ikke du gjøre for eksempel:

- Bytte theme og ikoner på PSP

- Gjennopptrette half-bricket PSP

- Homebrew muligheter

- Noen av homebrew er f.eks å bruke PSP som fjernkontroll

- Spille backup av spill, så slipper du å ha med så mye UMD på ferie.

 

Sikkert flere muligheter som jeg har som ikke du har også (:

Lenke til kommentar

Du kan bruke iRShell til å gjøre PSP'n til en fjernkontroll.

 

For å gjøre en ting enkelt for deg marvol:

Du må bruke en gjenopprettings fil, til å komme deg tilbake til 1.5. Og derfra tror jeg du klarer deg selv? :D

 

Last ned denne filen:

http://rapidshare.com/files/41959499/RECOVERY2.zip

 

Unzipp den, og kjør recovery fila. Den vil nå extracte filene til PSP'n din.

 

Deretter skrur du av PSP'n, og starter den opp i recovery mode.

 

Velg "Run program at /PSP/GAME/RECOVERY/EBOOT.PBP".

 

Nå vil den downgrade til 1.5 for deg! :)

Les gjerne medfølgende readme fil hvis du er usikker...

 

Lykke til!

Endret av AnaXyd
Lenke til kommentar

Vil bare til informasjon nevne at jeg driver på med å programmere et program, til bruk med PSP! :)

 

Det er meninga at det skal hjelpe brukere med å downgrade, osv. Flere funksjoner vil selvsagt komme! :)

 

Programmet er fremdeles i "Beta" utgave, og er ikke publisert enda.

 

Sjekk gjerne bloggen til det for litt mer info! :)

AnaXyd's PSP Manager Blogg!

 

Dette programmet er jo designet for de som vil ha litt hjelp med downgrading osv, så jeg håper det blir tatt i bruk (ihvertfall litt)

 

- AnaXyd

Lenke til kommentar

ok, Jeg har nettopp kjøpt en psp, å fant ut jeg ville legge inn filme/Spill blabla på den, jeg ble møtt med masse mas om firmware,downgrade 3.02 1.05 .. altså tall og ord, men ingen forklaringer, leste denne guiden men er fortsatt forvirret som faen!

Kan noen snille sjeler løse dette for meg, kjøpte min psp forrige uke, på system info står d at den er 3.30, jeg vil legge inn såkalt firmware for å piffe den opp, kan noen forklare hva jeg skal gjøre med min 3.30, holdt på med data/spill/programerign i 10 år å er fly forbanna for nå kan jeg IKKE EN DRIT!!

fustrerenes

Lenke til kommentar
ok, Jeg har nettopp kjøpt en psp, å fant ut jeg ville legge inn filme/Spill blabla på den, jeg ble møtt med masse mas om firmware,downgrade 3.02 1.05 .. altså tall og ord, men ingen forklaringer, leste denne guiden men er fortsatt forvirret som faen!

Kan noen snille sjeler løse dette for meg, kjøpte min psp forrige uke, på system info står d at den er 3.30, jeg vil legge inn såkalt firmware for å piffe den opp, kan noen forklare hva jeg skal gjøre med min 3.30, holdt på med data/spill/programerign i 10 år å er fly forbanna for nå kan jeg IKKE EN DRIT!!

fustrerenes

9084029[/snapback]

Skjønner at det kan være forvirrende. La meg prøve å få deg til å forstå: (kan ikke love noe, da jeg må skrive dette i all hast for å legge meg)

 

Firmware: Firmware er selve programvaren i PSP'n din. Noe lignende et operativsystem som Windows. Nyere firmware = Flere funksjoner(ihvertfall fra Sony sin side) Jeg skal ikke gå mer innpå dette.

 

Altså, når det gjelder PSP, så vil de aller fleste som vil kunne dra litt ekstra nytte av PSP'n(som å kunne spille Playstation One spill, bytte bakgrunn og tema på PSP', +++)

så gjelder det å ha omtrent lavest mulig firmware.

 

Sony slipper ut firmwares i hytt og pine(noen med noen nye og spennende funksjoner, noen ikke), og dette er omtrent bare på grunn av at de vil hindre at vi brukere kan gjøre andre ting på PSP'n som de ikke har kontroll over.

 

Kort oppsummert: Sony vil IKKE at vi skal spille hjemmelagde spill, bytte bakgrunn osv på PSP'n.

 

Men, for at vi brukere kan gjøre dette, så må vi "hacke" litt med PSP'n. (downgraders, OE firmwares osv)

 

La oss snakke litt mer om firmwares:

 

Firmware 1.5, er en VELDIG god firmware, da du kan gjøre omtrent alt du vil med den. (Du kan bare legge inn dine programmer/spill etc som du vil bruke, og kjøre det.)

 

Firmware 3.51 derimot, som er den nyeste firmwaren i skrivende stund, er en meget DÅRLIG firmware. Fordi, du kan IKKE bare legge inn dine programmer/spill etc på den. Du kan faktisk ikke gjøre det i det hele tatt, for det vil ikke fungere. Dette har Sony selvsagt hindret at vi kan gjøre med vilje, siden dette vil de ikke ha noe av.

 

Det finnes mange firmwares imellom 1.5 og 3.51, men det er mulig å kjøre egne programmer/spill på alle firmwares untatt 3.51.

 

 

Homebrew derimot, er det jeg nevner stadig vekk i denne talen: Programmer/spill. Noe som Sony IKKE har sluppet ut til oss, men noe vi brukere har laget selv. (Det finnes jo unntak, da vi kan spille PS1 spill, og div annet)

 

 

Håper ikke dette ble ENDA værre for deg! :)

Lenke til kommentar
Firmware 1.5, er en VELDIG god firmware, da du kan gjøre omtrent alt du vil med den. (Du kan bare legge inn dine programmer/spill etc som du vil bruke, og kjøre det.)

 

Firmware 3.51 derimot, som er den nyeste firmwaren i skrivende stund, er en meget DÅRLIG firmware. Fordi, du kan IKKE bare legge inn dine programmer/spill etc på den. Du kan faktisk ikke gjøre det i det hele tatt, for det vil ikke fungere. Dette har Sony selvsagt hindret at vi kan gjøre med vilje, siden dette vil de ikke ha noe av.

 

Her snakker han om Sonys firmware.

 

Det finnes mange firmwares imellom 1.5 og 3.51, men det er mulig å kjøre egne programmer/spill på alle firmwares untatt 3.51.

 

Mellom 1.5 og 2.71 er det såvidt meg bekjent kun Sony firmware. Ikke noe av dette er spesielt egnet for homebrew (det vi vil ha). FW 2.71 ble det laget en SE versjon av (tre, egentlig, SE-A, B og C) Denne er ikke fra Sony, dermed kan man kjøre homebrew på den.

 

Det er IKKE mulig å kjøre egne homebrews på alle firmwares unntatt 3.51. Det er OE versjonene fra 3.03 til 3.40 man kan kjøre homebrew på. Det finnes også sonyversjoner av disse, som man IKKE kan kjøre homebrew på. Alle firmwares merket SE eller OE, og som dermed ikke er fra Sony, kan man kjøre homebrew på.

 

Mener ikke å hakke på det du sier, men du veksler litt mellom å prate om OE/SE og Sony firmware uten å si ifra, er dumt om han installerer fw 3.40 fra Sony og tror at han kan kjøre homebrew på den.:wee:

Lenke til kommentar

Jepp, så det var litt uklart.. :p Men var litt sent da jeg skreiv det, og bare skrev det i all hast, som jeg nevner over der. Men, jeg har jo rett i det jeg sier. Så lenge du ikke har 3.51(offisiell firmware) så har du mulighet til å spille homebrew.

 

Ser også ut som du feilinformerer litt også -Teddy-.(for å klage litt tilbake.. :p)

Det er ikke bare OE firmwares man kan spille av homebrew på. Hva med 1.5(sony's) da? Fremdeles er dette den beste versjonen til å spille homebrew med. Det er også mulig å kjøre homebrew på 3.50, via Lumines. Men dette skal jeg ikke gå nærmere innpå, det er bare for å oppklare det.. :)

Lenke til kommentar
Ser også ut som du feilinformerer litt også -Teddy-.(for å klage litt tilbake.. :p)

Det er ikke bare OE firmwares man kan spille av homebrew på. Hva med 1.5(sony's) da? Fremdeles er dette den beste versjonen til å spille homebrew med. Det er også mulig å kjøre homebrew på 3.50, via Lumines. Men dette skal jeg ikke gå nærmere innpå, det er bare for å oppklare det.. :)

9088093[/snapback]

 

Har ikke skrevet at man ikke kan kjøre HB på 1.5 Sony, har ei heller skrevet at man kan kjøre HB på 1.5 fra Sony. Dette gjorde vel du, så tenkte at det er det vel ikke noe vits i å gjenta. Uansett, dette blir bare flisespikkeri fra begge to av oss. Morsomt er det i alle fall, se om du finner noen skrivefeil hos meg nå. :grin:

 

Forresten, hvorfor er 1.5 best? Vet at dette er (var?) den mest åpne firmwaren, men man har vel ikke direkte mulighet for å kjøre PSOne spill der (uten HB), og man må vel bruke HB for å emulere høyere firmwares for å spille vanlige UMD spill?

 

Bah, 3.40OE er bra nok for meg. :)

 

@marvol, grattis. ^^

Lenke til kommentar
Ser også ut som du feilinformerer litt også -Teddy-.(for å klage litt tilbake.. :p)

Det er ikke bare OE firmwares man kan spille av homebrew på. Hva med 1.5(sony's) da? Fremdeles er dette den beste versjonen til å spille homebrew med. Det er også mulig å kjøre homebrew på 3.50, via Lumines. Men dette skal jeg ikke gå nærmere innpå, det er bare for å oppklare det.. :)

9088093[/snapback]

 

Har ikke skrevet at man ikke kan kjøre HB på 1.5 Sony, har ei heller skrevet at man kan kjøre HB på 1.5 fra Sony. Dette gjorde vel du, så tenkte at det er det vel ikke noe vits i å gjenta. Uansett, dette blir bare flisespikkeri fra begge to av oss. Morsomt er det i alle fall, se om du finner noen skrivefeil hos meg nå. :grin:

 

Forresten, hvorfor er 1.5 best? Vet at dette er (var?) den mest åpne firmwaren, men man har vel ikke direkte mulighet for å kjøre PSOne spill der (uten HB), og man må vel bruke HB for å emulere høyere firmwares for å spille vanlige UMD spill?

 

Bah, 3.40OE er bra nok for meg. :)

 

@marvol, grattis. ^^

9088678[/snapback]

 

Takk, det er deilig med SNES spill på PSP, Yogi bear, goofy troop.. Deilig

Lenke til kommentar
Ser også ut som du feilinformerer litt også -Teddy-.(for å klage litt tilbake.. :p)

Det er ikke bare OE firmwares man kan spille av homebrew på. Hva med 1.5(sony's) da? Fremdeles er dette den beste versjonen til å spille homebrew med. Det er også mulig å kjøre homebrew på 3.50, via Lumines. Men dette skal jeg ikke gå nærmere innpå, det er bare for å oppklare det.. :)

9088093[/snapback]

 

Har ikke skrevet at man ikke kan kjøre HB på 1.5 Sony, har ei heller skrevet at man kan kjøre HB på 1.5 fra Sony. Dette gjorde vel du, så tenkte at det er det vel ikke noe vits i å gjenta. Uansett, dette blir bare flisespikkeri fra begge to av oss. Morsomt er det i alle fall, se om du finner noen skrivefeil hos meg nå. :grin:

 

Forresten, hvorfor er 1.5 best? Vet at dette er (var?) den mest åpne firmwaren, men man har vel ikke direkte mulighet for å kjøre PSOne spill der (uten HB), og man må vel bruke HB for å emulere høyere firmwares for å spille vanlige UMD spill?

 

Bah, 3.40OE er bra nok for meg. :)

 

@marvol, grattis. ^^

9088678[/snapback]

Omtrent all homebrew kan kjøres på 1.5, uten problemer. Da omtrent all homebrew er også laget for å kunne bli kjørt på den! Som jeg nevnte, det er den beste versjonen til å spille homebrew med. Men om det er den beste versjonen? Ikke etter at OE kom! :D Ja, man må også bruke f.eks Devhook til å emulere høyere firmware på 1.5, for å kunne spille nyere spill.. :)

Endret av AnaXyd
Lenke til kommentar
Ser også ut som du feilinformerer litt også -Teddy-.(for å klage litt tilbake.. :p)

Det er ikke bare OE firmwares man kan spille av homebrew på. Hva med 1.5(sony's) da? Fremdeles er dette den beste versjonen til å spille homebrew med. Det er også mulig å kjøre homebrew på 3.50, via Lumines. Men dette skal jeg ikke gå nærmere innpå, det er bare for å oppklare det.. :)

9088093[/snapback]

 

Har ikke skrevet at man ikke kan kjøre HB på 1.5 Sony, har ei heller skrevet at man kan kjøre HB på 1.5 fra Sony. Dette gjorde vel du, så tenkte at det er det vel ikke noe vits i å gjenta. Uansett, dette blir bare flisespikkeri fra begge to av oss. Morsomt er det i alle fall, se om du finner noen skrivefeil hos meg nå. :grin:

 

Forresten, hvorfor er 1.5 best? Vet at dette er (var?) den mest åpne firmwaren, men man har vel ikke direkte mulighet for å kjøre PSOne spill der (uten HB), og man må vel bruke HB for å emulere høyere firmwares for å spille vanlige UMD spill?

 

Bah, 3.40OE er bra nok for meg. :)

 

@marvol, grattis. ^^

9088678[/snapback]

Omtrent all homebrew kan kjøres på 1.5, uten problemer. Da omtrent all homebrew er også laget for å kunne bli kjørt på den! Som jeg nevnte, det er den beste versjonen til å spille homebrew med. Men om det er den beste versjonen? Ikke etter at OE kom! :D Ja, man må også bruke f.eks Devhook til å emulere høyere firmware på 1.5, for å kunne spille nyere spill.. :)

9088815[/snapback]

 

For å gjøre innlegget til AnaXyd enda klarere. Før OE kom, måtte man bruke Devhook for å kunne spille spill som trengte 2.71 i firmware. Nå trenger du ikke det om du har OE.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...