Gå til innhold

Guidesamletråd: Downgrade og Custom Firmware på PSP


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Men i readme fila som fulgte med sto det jo bare;

"1. Copy /IRSHELL folder to your ms.

2. Copy /PSP/GAME/irshell150 & /PSP/GAME/irshell150% to your ms. This is the iR Shell launcher for firmware 1.5."

Prøvde da og legge alt på rooten, men det funka ikke..

Sto ikke noe om at noe skulle til GAME150..

Edit: Funka ikke nå heller :S

Endret av marvol
Lenke til kommentar

Samme hva det står eller ikke.. iRshell er egentlig ikke beregnet for OE firmware! :) Derfor skal det være slik:

 

/IRSHELL mappen skal ligge på roten av memorysticken din

irshell150 og irshell150% skal ligge i ms0:/PSP/GAME150

 

Dette SKAL fungere, ellers så er det noe veldig rart.. Jeg tipper du har lagt mappene feil sted eller lignende.. :)

 

Husk også: /IRSHELL mappa MÅ ligge på roten av ms, ellers fungerer ikke iRShell..

 

Lykke til! :) Du får det nok til skal du se!

 

EDIT: Kom på en VELDIG viktig ting!

 

Har du satt kernel mode til 1.5 i recovery menyen? Denne står som standard på 3.40, og da vil ikke all homebrew fungere skikkelig.

 

Du finner det under advanced i recoveryen tror jeg. Får ikke sjekket akkurat nå, da jeg ikke har PSP'n for hånd.. Men du finner det sikkert! :)

Endret av AnaXyd
Lenke til kommentar

Se førstesiden i denne threaden nå, så sjekker du den ene guiden. "Hvordan sjekke hvilken firmware ved å se på esken til PSP'n"

 

Der står det.. :) Nå har jeg ikke skaffet alle bokstavene enda, men jeg tror en K skal være 2.71. Og en M skal være 2.80. Prøv å skaff en som er under det! :)

 

Et fulladet batteri varer ganske lenge syntes jeg. Det spørs helt hva du bruker PSP'n til. Spiller du bare musikk, tror jeg den varer 6-7t. Hvis ikke mer.. :)

Endret av AnaXyd
Lenke til kommentar
Sry at jeg spørr om mye BS nå , men sitter på jobb og hakke sjangs og sjekke det ut så, Kan jeg se på videoer som er fra dataen inpå den? hva støtter den av kodekker og formater?

9065371[/snapback]

 

 

Last ned PSP Video 9.

 

Det er et program som konverterer videofiler fra PCen til PSP. Gjør om til riktig oppløsning osv...

Veldig enkelt å bruke.

Lenke til kommentar
Det med spill lurer jeg på  :p  åsn får man spilt homebrew? er det iso opplegg et elr annet greier  :roll:

9065549[/snapback]

Homebrew er ikke i .iso format. Det er kun rippede spill som er i .iso format. (Har ikke lov til å snakke mer om dette..)

 

Homebrew legger du et annet sted på PSP'n, og det er i eboot.pbp format, med noen ekstra mapper til bildefiler etc.

 

Du skjønner det når du prøver selv! :)

Lenke til kommentar

Unnskyld at jeg sier det, men PSP Video 9 er det værste møkkaprogrammet jeg noengang har brukt. (Bortsett fra Realplayer) GUI'en er basert på IE med et slags flashgrensesnitt. Fullt av reklame er det óg. (Hvorfor er dette programmet blitt så populært?) Last heller ned PSP Video Express. Her kan du velge H.264 codecen som gir halvparten så store filer og like god kvalitet som PSP Video 9. Ulempen er at det tar tre ganger så lang tid å konvertere filmen, men det gjør meg lite når jeg sparer 50% plass. Det finnes også en kjøpeversjon der du kan velge crop m.m. selv. (Ikke nødvendig)

Endret av -Teddy-
Lenke til kommentar
Det med spill lurer jeg på  :p  åsn får man spilt homebrew? er det iso opplegg et elr annet greier  :roll:

9065549[/snapback]

Homebrew er ikke i .iso format. Det er kun rippede spill som er i .iso format. (Har ikke lov til å snakke mer om dette..)

 

Homebrew legger du et annet sted på PSP'n, og det er i eboot.pbp format, med noen ekstra mapper til bildefiler etc.

 

Du skjønner det når du prøver selv! :)

9065624[/snapback]

 

Jeg har aldrig sett no reklame på Video 9...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...