Gå til innhold

Guidesamletråd: Downgrade og Custom Firmware på PSP


Anbefalte innlegg

leste gjennom de første sidene av tråden her, men orker ikke lese alt:P

 

 

Jeg har dessverre oppdatert PSPen min til 5.00 M33-6. Dette angrer jeg nå stort, og lurer på om det finnes en enklere måte å nedgradere til 3.71 M33-3 enn å legge inn den offisielle firmwaren og kjøre hele røkla på nytt?

 

jeg har en MMS og et pandora batteri.

Bare kjør install av 3.71 som vanlig (med pandora). Du kan også gå gjennom 1.50 om du vil. Uansett er det fort gjort =)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei, da har jeg endelig fått batteriet mitt fra DX. Men hva skal jeg gjøre nå? Fant en ganske bra detaljert guide på nettet. Denne Er det den jeg burde bruke? Ser ut som de bruker en modda versjon av "OSet", jeg trodde man kunne bruke den nyeste offesielle versjonen nå man hadde pandora batteri! Tar jeg feil? Har enda ikke helt forstått dette, derfor håper jeg noen kan klarne opp for meg. Gi meg gjerne link til guider.

 

Tusen takk!

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hei fant frem psp'en min som har støvet i vekk i noen år.

Tenkte å gi denne til lillebror, men lurer på hvilke muligheter som finnes når den har FW 1.50.( Psp'en var orginal 2.1 så ble den oppgradert til 2.5 og deretter nedgradert til 1.5 )

 

Har blitt fortalt at jeg bør oppgradere fw til 5.00 m33. Hvordan gjør jeg dette ? Trenger jeg et såkalt pandoras batteri eller magic stick ? Ble fortalt at det ikke trengtes siden jeg hadde FW 1.5 ?

Lenke til kommentar
Hei fant frem psp'en min som har støvet i vekk i noen år.

Tenkte å gi denne til lillebror, men lurer på hvilke muligheter som finnes når den har FW 1.50.( Psp'en var orginal 2.1 så ble den oppgradert til 2.5 og deretter nedgradert til 1.5 )

 

Har blitt fortalt at jeg bør oppgradere fw til 5.00 m33. Hvordan gjør jeg dette ? Trenger jeg et såkalt pandoras batteri eller magic stick ? Ble fortalt at det ikke trengtes siden jeg hadde FW 1.5 ?

Med 1.5 kan du bare legge inn installasjonsfilene for CFW rett på mem-stick så vidt jeg vet. Det verste som kan skje er at du ikke får startet de =)

Lenke til kommentar
Hei fant frem psp'en min som har støvet i vekk i noen år.

Tenkte å gi denne til lillebror, men lurer på hvilke muligheter som finnes når den har FW 1.50.( Psp'en var orginal 2.1 så ble den oppgradert til 2.5 og deretter nedgradert til 1.5 )

 

Har blitt fortalt at jeg bør oppgradere fw til 5.00 m33. Hvordan gjør jeg dette ? Trenger jeg et såkalt pandoras batteri eller magic stick ? Ble fortalt at det ikke trengtes siden jeg hadde FW 1.5 ?

Med 1.5 kan du bare legge inn installasjonsfilene for CFW rett på mem-stick så vidt jeg vet. Det verste som kan skje er at du ikke får startet de =)

 

Akkurat d som skjer :) Får ikke startet de :)what to do ? fulgte nettop denne tråden: http://www.maxconsole.net/forums/showthread.php?t=144675. Men fikk ikke startet programmet da jeg launchet 3.52 M33UPDATE.

 

testet også: http://www.youtube.com/watch?v=sH14Pc8DKW8

 

Fulgte instruksjonene og la programet ( innstalsjons filene ) over til PSP'en. Skrudde på psp'en og starter programet, men får feil mld "the game could not be started. (80020001). Hva bør gjøres ?

Lenke til kommentar
En ting som alltid fungerer er Pandora, men da må du enten modde batteriet ditt eller kjøpe et ekstra. Gi meg noen minutter, så skal jeg se hva jeg får til =)

 

EDIT: Følg denne guiden og gå til 3.52 m33 før du går til 5.00 m33? =)

 

 

Tusen takk for all hjelp. Men jeg hadde gjort feil på den første linken jeg oppgav. Fulgte den nå stepp by stepp og nå har jeg 5.00 m33 :)

 

Takk !

Lenke til kommentar

Tørket støv av min gamle Phat som engang hadde CFW, før min bror lånte den og oppgraderte til OFW 5.51. Etter noen kjappe Google søk fant jeg ut at jeg måtte bestille ett Pandora batteri, og har nå fått in CFW 5.00 m33-4.

 

Har noen game ISO'r liggenes, men får bare Corrupt Data?

Nå er det så lenge siden jeg har gjort dette att jeg ikke husker så mye, men skal ikke ISO i GAME 1.5 mappen?

 

Er det noen andre firmwares som heller er å anbefale?

Lenke til kommentar
Tørket støv av min gamle Phat som engang hadde CFW, før min bror lånte den og oppgraderte til OFW 5.51. Etter noen kjappe Google søk fant jeg ut at jeg måtte bestille ett Pandora batteri, og har nå fått in CFW 5.00 m33-4.

 

Har noen game ISO'r liggenes, men får bare Corrupt Data?

Nå er det så lenge siden jeg har gjort dette att jeg ikke husker så mye, men skal ikke ISO i GAME 1.5 mappen?

 

Er det noen andre firmwares som heller er å anbefale?

ISO-er skal i /iso så vidt jeg vet =)

Lenke til kommentar
Tørket støv av min gamle Phat som engang hadde CFW, før min bror lånte den og oppgraderte til OFW 5.51. Etter noen kjappe Google søk fant jeg ut at jeg måtte bestille ett Pandora batteri, og har nå fått in CFW 5.00 m33-4.

 

Har noen game ISO'r liggenes, men får bare Corrupt Data?

Nå er det så lenge siden jeg har gjort dette att jeg ikke husker så mye, men skal ikke ISO i GAME 1.5 mappen?

 

Er det noen andre firmwares som heller er å anbefale?

ISO-er skal i /iso så vidt jeg vet =)

 

Hmph, så det skal I x:\PSP\ISO ? Finner dog ingen ISO mappe der.

Lenke til kommentar
Ja... Bare å installere GEN A først og GEN B etterpå. Så må man patche spillene på en måte først, men det finner du lett på google.

 

Etter å ha satt seg ned å lest litt har jeg nå fått lagt inn GEN D2, og da funker alt for meg!

Ingen patching av nye spill heller ;)!

 

Tok litt tid å sette seg inn i igjen, og ISO filene skulle såklart i ISO mappa :)

Skjønner ikke helt hva det var jeg tenkte på.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Jeg er ny på detta med psp, og har nettopp anskaffet meg en. kunne tenke meg det å laste ned spill fra nettet og legge de inn på minnekort og kjøre de derfra, men jeg har nå:

psp 2004 med firmware 6,20.

hva må jeg gjøre for å kunne spille spill som er lastet ned?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...