Gå til innhold

Guidesamletråd: Downgrade og Custom Firmware på PSP


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hmm, ble usikker nå. Jeg hadde ikke CFW da jeg lagde pandoras battery, men jeg har heller ikke hatt mulighet til å sjekke om jeg faktisk lagde det riktig siden jeg bare hadde en 4GB memory stick for hånden som ikke var støttet.

 

Men hvis batteriet viser seg å være pandora, har det noe å si at jeg ikke har CFW på PSPen jeg skal downgrade?

Lenke til kommentar

Jeg hardmodda selve batteriet, fulgte en guide et annet sted. Jeg fikk ikke batteriet tilbake til vanlig, men da jeg hadde tenkt til å kjøpe nytt uansett, var ikke det et problem for meg...

Hvis du har et fungerende Pandora's Battery kan du downgrade OFW. Jeg hadde 4.XX og det funka helt flotters :)

Lenke til kommentar

Hei. Jeg flashet min PSP med den pandoras battery guiden fra forsiden her. Alt gikk utmerket og jeg fulgte den til punkt og prikke, men jeg får ikke startet pspen nå. Når jeg starter med minnekort i, går den bare rett til Pandora menyen. Når jeg tar ut allt, starter den ikke i det hele tatt. Har prøvd 2 ganger å installere 3.71 m33.

Hva kan jeg gjøre?

 

EDIT: Tror jeg fant ut av det. Det virker som om PSP klikker hver gang jeg bare skrur den av. Når jeg tar ut strømmen, da funker det når jeg skrur den på etterpå.

 

Men batteriet mitt er fortsatt pandora, og når jeg prøver å kjøre det programmet som lagde det slik, får jeg bare error 8002014C, hva gjør jeg med dette?

Virker ikke som om jeg kan bruke et pandora batteri til annet enn å flashe med

 

Men en siste ting, jeg vil oppgradere til nyeste M33 CFW, hvilken er det? kan noen sende en link?

Endret av Timster
Lenke til kommentar

Oppdatere via PSP? Ved å trykke på network update? Da jeg gjorde det så lastet den ned noe som virket som offisiell PSP FW.

Men kan jeg opdatere fra 3.71 M33-2 til 5.00 M33-4?

 

Noen som vet noe om hvordan man resetter pandoras battery slik at man kan bruke det normalt igjen?

Lenke til kommentar

Det ser ekte ut. På min så kan du sjekke ved å slå PSP helt av (hold inne av knappen til skjermen blir svart), derretter start opp maskinen mens du holder inne høyre skulderknapp. Da skal M33 Recovery Menu komme. Gå på configuration så ksla det stå: Use M33 network update (currently:enabled). Gjør det det, kan du trygt oppdatere på "vanlig" (offisiell) måte :)

Lenke til kommentar

Takk King_of_Universe:D du har vert til stor hjelp:D

Oppdaterte til 5.00 M33-4 istad og den funker.

 

Fikk til å installere 1.50 kjerne update og.

Men er det noen som vet hva POPSloader er? Og hva den brukes til?

 

Batteriet er fortsatt Pandora, så jeg får vente til noen med litt mer kunnskap om akkurat det tema kommer innom tråden. Hadde vert fint å kunne bruke PSPen uten å ha strømmen kobla til konstant^^

Lenke til kommentar

Alltid morro å hjelpe :)

Den innebygde emulatoren for PS1 blir tweaka hele tiden, noen ganger til det verre for enkelte spill. Da kan du laste inn en gammel emulator som forhåpentligvis fungerer bedre med det spillet.

 

Jeg kjøpte som sagt nytt batteri, men hardmodda eller softmodda du batteriet ditt? Er det hardmodda tror jeg ikke du kan bytte tilbake... :hmm:

Endret av King_of_Universe
Lenke til kommentar

Heisann, håper noen her kan hjelpe meg litt.

 

Har en psp (første utgaven) som jeg ikke får oppgradert. Trenger å oppgradere den for å spille et nytt spill. Når jeg setter inn spillet sier den at jeg må oppgradere til versjon 4.05 (som ligger på plata til spillet), men når jeg prøver på det kommer det bare opp: "The game could not be started. (DADADADA)". Har versjon 2.71 SE-B installert.

 

Utifra det jeg har lest virker det som om denne feilmeldingen kommer opp fordi jeg en gang installerte piratfrimware på den. Vil det fungere å installere homebrew-vare på den igjen eller kan jeg tvinge den til å oppgradere til sony's 4.05?

Lenke til kommentar
Alltid morro å hjelpe :)

Den innebygde emulatoren for PS1 blir tweaka hele tiden, noen ganger til det verre for enkelte spill. Da kan du laste inn en gammel emulator som forhåpentligvis fungerer bedre med det spillet.

 

Jeg kjøpte som sagt nytt batteri, men hardmodda eller softmodda du batteriet ditt? Er det hardmodda tror jeg ikke du kan bytte tilbake... :hmm:

 

Jeg softmodda det, og ut i fra hva jeg har lest, skal man kunne kjøre prgrammet man brukte for å lage det og bare trykke reset battery et sted.

Men når man skal kjøre et spill på den, hvilken mappe skal man legge det i? GAME, GAME5XX

, eller GAME150? Har en iso fil som er et spill men når jeg har lagtd en inn i PSP/GAME eller PSP/GAME5xx, kommer det ikke opp noe på PSP'en.

Endret av Timster
Lenke til kommentar
Men når man skal kjøre et spill på den, hvilken mappe skal man legge det i? GAME, GAME5XX, eller GAME150? Har en iso fil som er et spill men når jeg har lagtd en inn i PSP/GAME eller PSP/GAME5xx, kommer det ikke opp noe på PSP'en.
Kjører PSP iso filer? Jeg bruker PSX2PSP for å få det over til riktig format, og det funker flott. Jeg har filene i PSP/GAME
Lenke til kommentar

Jeg har en PSP Phat med CFW (kjøpte BatteryTool på modnet og mekke sjæl)

 

Ser ut til og funke greitt og har testa en Lucasart's-pakke med SCUM tror jeg det var. snedig sak ;)

 

Men, nå er det dags for Større minnekort... så, er det noen begrensninger på hva PSPn tar?

vurderer 8Gb Dette...

Men, ser det er noen billigere også... merker man skrive//lese-hastigheten godt eller??

 

TA

Lenke til kommentar

Hmmm... Har en fat psp jeg ikke bruker så mye, og lurte på om jeg kanskje kunne installere cfw på den, men hva er pandora battery? er det et sterkere batteri? trenger jeg det for å installere/bruke cfw? tenkte jeg kunne installere win 3.1/95/98, jeg vet at det virker :p

Men er det verdt det? vil ikke at den skal bricke seg eller noe :ermm:

 

Edit: aww, shit... jeg holdte på og ødelege batteriet når jeg skulle lage pandora :cry: DET KOM MASSE GNISTER :cry: MEN DET GIKK BRA :blush::tease: så da gir jeg faen i hele greia...

Endret av skullcandy93
Lenke til kommentar
Jeg har en PSP Phat med CFW (kjøpte BatteryTool på modnet og mekke sjæl)

 

Ser ut til og funke greitt og har testa en Lucasart's-pakke med SCUM tror jeg det var. snedig sak ;)

 

Men, nå er det dags for Større minnekort... så, er det noen begrensninger på hva PSPn tar?

vurderer 8Gb Dette...

Men, ser det er noen billigere også... merker man skrive//lese-hastigheten godt eller??

 

TA

http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.12796

 

Supert minnekort, har det selv. Eneste negative er vel at det er litt tregt å legge over filer. Men kjører spill helt perfekt, ikke noe lagg. Meget billig også.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...