Gå til innhold

Guidesamletråd: Downgrade og Custom Firmware på PSP


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei.

 

eg er heilt mongolid teknisk på dette feltet, men har iallefall nett kjøpt meg ein psp, 2.81. Eg har lyst til å spele SNES-spel og div på den. Er det nokon som har ei enkel "smørbrødliste" på koss eg skal få til dette? Guiden i starten av tråden blei rett og slett litt for komplisert for meg, dessutan har eg mac så fekk ikkje installert det downgrade-programmet :)

Lenke til kommentar
Hei.

 

eg er heilt mongolid teknisk på dette feltet, men har iallefall nett kjøpt meg ein psp, 2.81. Eg har lyst til å spele SNES-spel og div på den. Er det nokon som har ei enkel "smørbrødliste" på koss eg skal få til dette? Guiden i starten av tråden blei rett og slett litt for komplisert for meg, dessutan har eg mac så fekk ikkje installert det downgrade-programmet :)

Du må ha tilgang til en datamaskin med Windows.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Nå har jeg lest og lest gjennom denne tråden, men skjønner ennå ikke hvordan jeg kan downgrade å installere custom firmware på min PSP Slim. Jeg har kjøpt et Pandora batteri og har minnekort. Og spørsmålet mitt er: Hvordan gjør jeg det? Noen som kan enkelt forklare hva jeg skal laste ned osv.(Link?)

Takker for svar

Lenke til kommentar
Jeg har ikke brukt PSP-en min siden 3.90, så jeg vet ikke hva du tjener på det. Men sist jeg sjekket, var det knapt med støtte for ir-shell i nyere versjoner. Har ver kanskje kommet en erstatter for ir-shell dog. Mener å ha sett det.
Mye (forsøk på) fancyness, lite nytte.
Lenke til kommentar
Hei.

 

eg er heilt mongolid teknisk på dette feltet, men har iallefall nett kjøpt meg ein psp, 2.81. Eg har lyst til å spele SNES-spel og div på den. Er det nokon som har ei enkel "smørbrødliste" på koss eg skal få til dette? Guiden i starten av tråden blei rett og slett litt for komplisert for meg, dessutan har eg mac så fekk ikkje installert det downgrade-programmet :)

Du må ha tilgang til en datamaskin med Windows.

Prøv å benytt bootcamp og en eller annen vista demo. Det er lovlig og du trenger ikke det mer enn en gang. Deretter prøver du å se nærmere på førsteposten/andreposten :)

Lenke til kommentar

Hvordan ser jeg om jeg har TA-082 på en psp fat (1000)?

 

Jeg har 2.80 orginal firmware på psp'n, jeg skriver inn at jeg har 2.80 og vil downgrade til 1.50 men så kommer det opp en liten boks der det står dette-----> Warning! Memory Sticks whit more than 4 gigabytes of space can cause lots of problems in homebrew, custom firmware, and regular firmwares below 2.80.

 

Hva er dette for noe?

 

Når jeg kommer til------> Go to PHOTO section on your PSP..... bla bla bla.

 

Jeg kobler ut usb mode på psp går på photo i psp'n, men det er ingen ting der. det er heller ingen ting i game folderen heller.

 

Så hva er dette for noe surr?

 

Hilsen. Ken.

Lenke til kommentar

Noen som vet om tilgjengelighet på "Lite Blue Tool" til PSP 3000 her i norge?

Det er et batteri som gjør det samme for psp3000, som pandora battery gjorde/gjør for psp slim.

Whoppie!

 

Nå vurderer jeg, for første gang å kjøpe den siste varianten, ettersom min phat har gått 500.000 km... :p

Lenke til kommentar

Begynte å lese guiden på første side i denne tråden, og lastet ned PSP Upgrade/Downgrade-verktøyet, men så leste jeg dette:

 

" Hvis du kan se at det er sånn skrift på høyre side av din PSP så betyr det at du har TA-082. På noen nedgraderinger fungerer det ikke å nedgradere TA-082 kort, om du prøver å nedgradere med TA-082 kort på en nedgradering som skal fungere på de TA-079 vil resultatet bli brick..."

 

.. Og jeg har TA-082-hovedkort og firmware 2.81, så hvordan vet jeg om nedgraderingen funker på min, og ikke bricker den? :)

Lenke til kommentar

Løst

Heisann... akkurat funnet frem igjen PSPen å lagt inn nyeste Ir Shell, så lurer jeg på en ting.

Hvor kan jeg få tak i sånn fjernkontrollfiler til en Philips TV? Å vær så snill å ikke bare skriv www.remotecentral.com, for fant ikke noe der. Mulig jeg er helt elendig på å leite, men hadde vært veldig fint hvis noen visste hvor jeg lett kunne få tak i sånne .rdf filer

 

Fant de tilslutt ;)

[LINK] Masse fjernkontrollsaker til Ir Shell

 

mvh.

Vaffel

Endret av Vaffel89
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...