Gå til innhold

Guidesamletråd: Downgrade og Custom Firmware på PSP


Anbefalte innlegg

Cool kjøpte meg en base pack på lørdag, var firmware 2.81, TA-082 version, fikk tak i GTA LCS på ebgames på byporten idag, fikk nedgradert til 1.5 og oppgradert til 3.40 OE. Nice :) Skjedd mye siden jeg hadde psp sist gitt :D

 

Veldig bra guide, men fikk ikke easy update som lå i guiden til å virke, måtte gjøre alt manuelt. Prøver bare å finne andre kuule ting å bruke psp'en til nå da.

 

Har spillt day of the tentacle med scummvm emulatoren idag og, veldig morro å spille det igjen gitt :D

Endret av miracl
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du konverterer over .iso til et annet format, blir det som regel dårligere kvalitet. Hvis du skal ha .cso foreslår jeg at du lager det som image med en gang, uten noen form for konvertering fra .iso - .cso etterpå.

 

Jeg veit ikke om det blir dårlig, du kan jo prøve!

 

.iso er et ukomprimert format. Altså, det tar litt plass

.cso er et komprimert format. Altså, det tar mindre plass en ukomprimerte format som .iso

 

Håper du forstår! :)

Endret av AnaXyd
Lenke til kommentar

Hei!

 

Har fått tak i Lumines nå, og har tenkt å downgrade. Men det eneste minuset er at jeg bare har 32mb minnekort. Så kommer spørsmålet:

 

Er det mulig å downgrade, deretter innstallere 3.40OE på et 32mb minnekort, og senere sette inn et 4gb minnekort uten og måtte gjøre alt på nytt?

 

Har nemlig bestilt 4gb minnekort, men det har ikke kommet enda, så det hadde vært gøy å kunne downgrade i dag :w00t:

Lenke til kommentar

Jaja, det har ikkenoe å si om du bytter memorystick. Firmwaren ligger ikke der, men i selve PSP'n! :)

 

Men jeg veit ikke om det er nok plass på et 32mb minnekort til alle downgrade filene? Det er jo bare å prøve da! :)

 

Lykke til!

 

EDIT: Jo det går jo fint med 32MB minnekort.. Nok plass! :)

Men du må være litt lur... Hvilken firmware har du nå? 3.50?

Endret av AnaXyd
Lenke til kommentar

Har 2.71 SE-B. Går det an å "oppgradere" til 2.71 fra Sony fra den og deretter følge guiden? Står jo ikke noe i guiden om hva man skal gjøre om man har SE eller OE firmware fra før av. Virker tungvint å oppgradere til en offisiell fw der man utnytter en exploit for å downgrade. Finnes det ingen direkte "game directory" downgradere til 2.71 SE-B?

Lenke til kommentar

Er det ikke mulig for deg å nedgradere til 1.5 ganske lett da?

Hvis du først kommer deg til 1.5, er det jo ganske lett å komme seg opp til 3.40OE-A

 

For å svare på spm. ditt: Ja det er mulig å oppgradere til en nyere OE, uten å gå innom en downgradingsprosess. Men, jeg tror din firmware er for gammel tid det. Mener det er 3.03OE og oppover som støtter å bli oppgradert.

 

Du kan prøve å se på denne:

http://rapidshare.com/files/27054749/3.40o...ob_Proof_OE.zip

"Upgrade from SE or OE Full Install"

 

 

Ser faktisk ut som det går ann...

Endret av AnaXyd
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...