Gå til innhold

Guidesamletråd: Downgrade og Custom Firmware på PSP


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Hei,

 

Klarte å bricke den ene pspen min :D bestilte pandora batteri. Dette vil da unbricke den igjen?

 

Men har en psp til :D Den kjører Fm 2.60 noen som kan linke til en bra guide? den på forsiden her funka ikke. Ellers så skjønte jeg ikke en dritt av hva man måtte gjøre. Var ikke den guiden som fikk den bricka det var en annen etter jeg hadde faila med den på forsiden her uendelig mange ganger.

Lenke til kommentar
Hei,

 

Klarte å bricke den ene pspen min :D bestilte pandora batteri. Dette vil da unbricke den igjen?

 

Men har en psp til :D Den kjører Fm 2.60 noen som kan linke til en bra guide? den på forsiden her funka ikke. Ellers så skjønte jeg ikke en dritt av hva man måtte gjøre. Var ikke den guiden som fikk den bricka det var en annen etter jeg hadde faila med den på forsiden her uendelig mange ganger.

Hvis du gir en liten innsats med å lese guiden så tipper jeg du vil få det til på første forsøk.

Lenke til kommentar
Hei,

 

Klarte å bricke den ene pspen min :D bestilte pandora batteri. Dette vil da unbricke den igjen?

 

Men har en psp til :D Den kjører Fm 2.60 noen som kan linke til en bra guide? den på forsiden her funka ikke. Ellers så skjønte jeg ikke en dritt av hva man måtte gjøre. Var ikke den guiden som fikk den bricka det var en annen etter jeg hadde faila med den på forsiden her uendelig mange ganger.

 

La meg anbefale denne guiden! Har selv lagd 2 Magic Memory Sticks og 1 Pandora batteri med denne. Fungerer utmerket ;)

 

EDIT: Jeg har bare prøvd dette med Phat versjonen selv da. Men regner med at Slim delen av guiden funker like bra.

Endret av ~Leakim~
Lenke til kommentar

Fant ut jeg skulle oppgradere til 4.01 M33. Og det gikk til helvete. Mye mulig at microSD-kort i adapter hadde noe av skylden - den klarte plutselig ikke å lese filer fra minnekortet under installeringen. PSP-en er nå murstein og vel så det, så pandorabatteri er bestilt. Kunne tenkt å meg å få despertar del cementario v7 på en magic memory stick - noen som har en idé om hvordan? Får jo ikke kjørt det fra psp-en nå som den er død. Er det mulig å kopiere noen filer over til en magic memory stick jeg har laget med en av disse "gjør-alt-for-deg"-verktøyene? De installerer i beste fall 3.73 M33, og det er jo kjekt å ha siste versjon med en gang.

 

Lurer altså på hvordan jeg kan få laget en magic memory stick med Despertar del Cementerio v7 UTEN å ha tilgang til en PSP. :)

Lenke til kommentar

Det er ikke mye ekstra du må gjøre om du bruker v3 av Despertar, så om du følger guiden på førstesidene og får den inn på en memorystick så tror jeg du har det meste klart.. :)

 

Om du ikke har en PSP å installere det med, kan du jo bruke et adapter/minnekortleser til pc-en og "late" som det er koblet i PSP-en. Tror noen av stegene til guiden innebærer at du skal dra ut kortet av PSP-en, så da er det jo bare å gjøre det samme bare at det står koblet i pcn.

Lenke til kommentar
Det er ikke mye ekstra du må gjøre om du bruker v3 av Despertar, så om du følger guiden på førstesidene og får den inn på en memorystick så tror jeg du har det meste klart.. :)

 

Om du ikke har en PSP å installere det med, kan du jo bruke et adapter/minnekortleser til pc-en og "late" som det er koblet i PSP-en. Tror noen av stegene til guiden innebærer at du skal dra ut kortet av PSP-en, så da er det jo bare å gjøre det samme bare at det står koblet i pcn.

Jepp. har laget magic memory stick uten psp før. Men hvordan får jeg inn despertar v7?
Lenke til kommentar

Fant ut hvorfor jeg ikke fikk feilmelding under Sony-oppgraderingen den gangen.

 

Det var noen keys det var noe feil med etter downgrading. Ved å bruke KeyCleaner + Brightness Fix fikk jeg det til å funke. Dette gjelder for de med TA-082/086 hovedkort.

 

Uansett, den største tabben var at jeg slo av PSP-en etter at jeg kom tilbake til XMB-menyen etter feilmeldingen. Det førte til brick.

 

Men ja, etter mye styr har jeg endelig fått 3.90 M33-3 + 1.50 addon.

Endret av kilik
Lenke til kommentar

Noen som bor i Bergen og har en psp med custom firmware? Har et batteri og en memorystick jeg gjerne skulle gjort om til pandorabatteri og magic memory stick. Trenger bare å låne psp-en i ett minutt.. . Evt. noen i Bergen som har et pandorabetteri til låns? Kjedellig å ha en psp som er bricket, og batteriet jeg har bestilt kommer sannsynligvis ikke påen uke. :/

HJELP!

Lenke til kommentar
Man får vel laget det med en PC med minnekortleser?
Pandora's Battery med en minnekortleser? Det krever i tilfelle rimelig ekstreme loddeskill vil jeg tro. :p

Har en gammel magic memory stick (tror jeg), så bare batteriet holder, men er en fordel med en psp så jeg kan lage en nyere magic memory stick også. Og da slipper jeg jo å låne med meg noe - Det holder å sette inn mitt batteri og min MS i psp-en med custom firmware, starte den opp, kjøre programmet og gjøre batteriet mitt om til et Pandora-batteri og MS-sticken til en magic memory stick. Tar vel maks to minutter. Om noen i Bergen føler seg kallet hadde det jo vært flott.

Endret av NgZ
Lenke til kommentar

Det første er at det han driver med er strengt ulovlig. Hvis noen "tipser" anti-piratfolka om dette vil han garantert få en bot. Er ikke lov å ta seg betalt av de tjenestene der. Blir det samme som å selge DVD'er som du har brent piratfilmer på til folk som ikke vet bedre på gaten\stranden.

 

Nok om det.. :)

 

 

Ser ut som du har kjøpt det du trenger ihvertfall. Mulig du har kastet bort 150kr, da jeg regner med at du har et minnekort selv? Et slikt pandora batteri koster 200kr fra et nettsted. Samme det. Har du fått varene enda?

Lenke til kommentar
Strengt tatt er det vel bare ulovlig å selge selve programvaren for penger. Han setter sammen en pakke for folk, og tar litt betalt for det. Noe jeg egentlig synes er greit. Da synes jeg det er verre med de som tar 200kr for å modifisere noe, og ikke lar deg sitte igjen med hverken batteri eller memory stick..
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...