Gå til innhold

Guidesamletråd: Downgrade og Custom Firmware på PSP


Anbefalte innlegg

Har nå laget et magic memory stick og kjøpt meg et tool battery fra modnet. (gikk foresten veldig fort og bra å bestille derfra :D )

Så kommer nok til å opgradere i kveld.

Men har noen spørsmål:

(1)For å komme inn i pandora menyen er det bare å sette inn minne kortet og betteriet?

(2)Lader man tool batteriet på samme måte som det gamle? (3)må pspèn stå i laderen mens jeg oppgraderer?

Takk

(4)Har foresten et ta-082 kort på min psp, vil dette by på problemer under oppgradering til m33 med pandora?

 

(1)For å starte oppgraderingen må du ha MMS (magic memory stick) i, deretter bare sette inn batteriet. PSP'en skal da boote automatisk, og det er bare å følge on-screen instructions ;).

 

(2)For å lade pandora-batteriet setter du ladekabelen i PSP'en og starter opp (UTEN pandora batteriet). Når PSP'en kjører setter du pandora-batteriet inn. Det skal da begynne å lade som et vanlig batteri. Oppsummert: Skru på PSP med BARE ekstern strømforsyning, sett så i p-batteriet. (Vil anbefale å ha 90-100% strøm på batteriet før du oppgraderer. Bare for sikkerhets skyld ;))

 

(3)PSP'en skal IKKE stå i laderen under oppgradering.

 

(4)Har egentlig ikke peiling på om ta-082 kortet ditt skal ha noe å si, men jeg tviler. Bare å gi det et forsøk det ;)

 

PS: La oss få vite hvordan det gikk da? :thumbup:

 

Leakim

Endret av ~Leakim~
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har nå laget et magic memory stick og kjøpt meg et tool battery fra modnet. (gikk foresten veldig fort og bra å bestille derfra :D )

Så kommer nok til å opgradere i kveld.

Men har noen spørsmål:

(1)For å komme inn i pandora menyen er det bare å sette inn minne kortet og betteriet?

(2)Lader man tool batteriet på samme måte som det gamle? (3)må pspèn stå i laderen mens jeg oppgraderer?

Takk

(4)Har foresten et ta-082 kort på min psp, vil dette by på problemer under oppgradering til m33 med pandora?

 

(1)For å starte oppgraderingen må du ha MMS (magic memory stick) i, deretter bare sette inn batteriet. PSP'en skal da boote automatisk, og det er bare å følge on-screen instructions ;).

 

(2)For å lade pandora-batteriet setter du ladekabelen i PSP'en og starter opp (UTEN pandora batteriet). Når PSP'en kjører setter du pandora-batteriet inn. Det skal da begynne å lade som et vanlig batteri. Oppsummert: Skru på PSP med BARE ekstern strømforsyning, sett så i p-batteriet. (Vil anbefale å ha 90-100% strøm på batteriet før du oppgraderer. Bare for sikkerhets skyld ;))

 

(3)PSP'en skal IKKE stå i laderen under oppgradering.

 

(4)Har egentlig ikke peiling på om ta-082 kortet ditt skal ha noe å si, men jeg tviler. Bare å gi det et forsøk det ;)

 

PS: La oss få vite hvordan det gikk da? :thumbup:

 

Leakim

 

 

Hei!

Nå har jeg oppgradert min egen og min venns psp til m33 uten det minste problemer!!

Hadde ikke noe problem med at min var ta-082.

Tusen takk til dere som har svart på mine spørsmål og for en super guide! :thumbup:

Takk

Endret av torleif1
Lenke til kommentar

Når jeg spiller N64 emulatoren lagger det noe sykt! vet noen hvordan dette kan fikses?

Skal batteriet gå fortere ut?`det gjør i værtfall det for meg etter at jeg installerte m33, er det fordi cpuèn min står på 333? eller hva det nå het.

Takk

Endret av torleif1
Lenke til kommentar

Hvilken bokstav er det snakk om når du skal sjekke firmwiren på PSP boksen? Er det bokstaven på baksida som står ved siden av alle de forskjellige komponentene PSP støtter? Der det står UMD, HI speed USB, WiFi certified etc.? Der står det b for meg.

 

EDIT: Fant ut etter googling at det er snakk om bokstaven over UPCen, dvs. den store hvite lappen på en av sidene. Der står det en bokstav som stor bokstav (ble G her).

 

EDIT2: System information sier 3.95... :S

Endret av Crashking
Lenke til kommentar
Spørsmål: Jeg har her en moddet Phat. Og en umoddet slim. Kan jeg på noen måte få lagd et pandoras battery som jeg kan få brukt på slim?

 

Lage Pandoras Battery på Phaten, og bruke det på Slim? Gjør ingen verders ting om den stikker litt ut, det skal jo ikke være sånn for alltid.

Lenke til kommentar
Når jeg spiller N64 emulatoren lagger det noe sykt! vet noen hvordan dette kan fikses?

Skal batteriet gå fortere ut?`det gjør i værtfall det for meg etter at jeg installerte m33, er det fordi cpuèn min står på 333? eller hva det nå het.

Takk

Dette må du desverre regne med. Sjekk om du har den nyeste versjonen av Daedalus, mulig den nyeste har bedre fps i enkelte spill.

 

Men N64 emulatoren sliter med fps drops i spill. Dette må vi bare leve med helt til de klarer å gjøre emulatoren bedre.. :)

 

Spørsmål: Jeg har her en moddet Phat. Og en umoddet slim. Kan jeg på noen måte få lagd et pandoras battery som jeg kan få brukt på slim?

Lag et Pandora med Phatten og dens batteri, og modd Slimmen med dette. Som mannen over meg, så gjør det ikkenoe om du bruker batteriet fra Phat i Slim, da du kun skal gjøre det en kort tid.

 

Lykke til! :)

Lenke til kommentar
Lite spm, har nå brukt guiden å lakt inn http://dl.qj.net/TOTALNewbi-easyInstaller-...14749/catid/193

 

trenger jeg da å legge inn updates 3.71 M33 1.50 Addon 2, 3.71 M33 Update #2 og 3.71 M33 Update #3?

 

takker for svar

Du kan oppdatere til den nyeste versjonen av M33, ved å gå på Internet Update. Da laster den ned den nyeste M33, og du kan installere den etterpå!

 

Du kan også laste det ned herfra: www.dark-alex.org

 

 

Men 1.50 addon's er kun til PSP Phat. De andre updatene kan du legge inn om du ikke går for den aller nyeste M33 versjonen (4.xx)

Lenke til kommentar

Noen som vet hvordan man kan spille av UMD filmer fra feil region?

Tenkte ikke noe på det, da jeg kjøpte Kill bill 1 & 2 for å kose meg på toget idag.. Koste 80kr tilsammen, og det var de verdt, helt til jeg ikke fikk til å se de.. Prøvde å stille på fake region i recovery, og satt på disable region eller noe, men til ingen nytte..

 

Jeg har en amerikansk 3.90m-3 slim, hadde vært strålende med hjelp! :)

Lenke til kommentar
Endelig fått det til.. takk for hjelpen AnaXyd

Flott! Bare hyggelig å hjelpe! :)

 

Noen som vet hvordan man kan spille av UMD filmer fra feil region?

Tenkte ikke noe på det, da jeg kjøpte Kill bill 1 & 2 for å kose meg på toget idag.. Koste 80kr tilsammen, og det var de verdt, helt til jeg ikke fikk til å se de.. Prøvde å stille på fake region i recovery, og satt på disable region eller noe, men til ingen nytte..

 

Jeg har en amerikansk 3.90m-3 slim, hadde vært strålende med hjelp! :)

Trodde Fake umd i recovery ville ordne denne biffen. Sikker på at du har stilt det riktig? Kanskje du må ty til en homebrew avspiller for å kunne spille de av...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...