Gå til innhold

Guidesamletråd: Downgrade og Custom Firmware på PSP


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Spørs om du har PSP Phat eller Slim det.

 

 

Phat = Meget god homebrewstøtte. Støtter omtrent all homebrew du kan få tak i

Slim = Dårligere støtte, siden Team M33 ikke har klart å hacke den 100%. Støtter en del homebrew, men ikke absolutt alt.

 

(Dette avhenger av at det er installert M33 CFW;))

Lenke til kommentar

Gjorde det forrige gang jeg prøvde.. Vet du hvilken kernel den skal stå på? nå står den på:" M33 driver -NO UMD- "

 

Men, kom inn på ett annet program som het noe som pandora maker for 3.xx, da jeg prøvde det.. Men, fikk ikke til å lage et pandora batteri, eneste det gjorde var å gjøre slik at batteriet ikke fungerte overhodet.. Fikk lagt inn igjen den koden til batteriet heldigvis.. :)

Lenke til kommentar
Gjorde det forrige gang jeg prøvde.. Vet du hvilken kernel den skal stå på? nå står den på:" M33 driver -NO UMD- "

 

Men, kom inn på ett annet program som het noe som pandora maker for 3.xx, da jeg prøvde det.. Men, fikk ikke til å lage et pandora batteri, eneste det gjorde var å gjøre slik at batteriet ikke fungerte overhodet.. Fikk lagt inn igjen den koden til batteriet heldigvis.. :)

Det er desverre emulerings driveren du tenker på. Kernel mode kalles "Homebrew folder" i recovery, og du kan endre mellom 1.5 og f.eks 4.01. Prøv den istedet!

Lenke til kommentar

Hei. Jeg skal oppgradere (eller nedgradere?) min og min venns psp.

Før jeg gjør det vil jeg bare ha et par ting klart.

Min psp har verson 3.93 og er en ta-082. og kameraten min har en psp med verson 4.05 uten ta-082.

Vi skal vel da bruke pandora guiden, stemmer? er den fortsatt "up to date"?

har ikke mulighet til å lage eget pandora batteri og må derfor kjøpe ett, men vilken av disse batteiene vil da være det rette? (link)

 

Tool Batteri

 

eller

 

Pandora Batteri

 

så må vi jo lage et magic memory stick, det står jo i guiden! men virker det med dette minnikortet?: memory stick pro duo 1gb?

 

når vi har kommet så langt så er det vel bare å installere?

Men har ikke helt forstått forskjellen på OE og M33? hvilken er anbefalt?

Noen som har noen tips eller noe?

Takk for alle svar!

(EDIT: har fikset linkene som ikke virket)

Endret av torleif1
Lenke til kommentar

ok.

Kanskje jeg som er litt treg men syntes det kommer litt dårlig frem i kommentaren din om hvilket batteri du anbefaler, eller om det er det samme? for er jo en liten prisforskjell, regner med at det er en grunn for det!:D

 

Syntes ikke det står så bra forklart heller om hva som er best/anbefales av M33 og OE, noen som har en formening om det?

 

Ellers en flott guide! skal begynne å oppgradere så fort jeg får batteriet!

Lenke til kommentar

Ja, jeg la til det siste etter en endring.. ;) Forskjellen på de batteriene kan ikke være særlig stor, men er vel merket tenker jeg ;) Datel tar litt mer bare.

 

 

Det som er best av OE og M33 er helt klart M33. OE har ikke blitt oppdatert på veldig lenge(rundt et år), og M33 har tatt over. (Seneste er 3.40 OE kontra 4.01 M33)

 

 

Er fremdeles noen som sverger til OE, så jeg har den oppe enda.

 

 

 

Håper det klarer opp litt!

Lenke til kommentar

Har nå laget et magic memory stick og kjøpt meg et tool battery fra modnet. (gikk foresten veldig fort og bra å bestille derfra :D )

Så kommer nok til å opgradere i kveld.

Men har noen spørsmål:

For å komme inn i pandora menyen er det bare å sette inn minne kortet og betteriet?

Lader man tool batteriet på samme måte som det gamle? må pspèn stå i laderen mens jeg oppgraderer?

Takk

Har foresten et ta-082 kort på min psp, vil dette by på problemer under oppgradering til m33 med pandora?

Endret av torleif1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...