Gå til innhold

Guidesamletråd: Downgrade og Custom Firmware på PSP


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
og hvordan får jeg det inn i psp'en min?

(har lest guiden) men tørr ikke gjøre det før jeg er 100% sikker på hva alt er for noe

Det spørs på hvilken firmware du har fra før. Men den letteste og sikkreste metoden er Pandora.

 

Pandora-metoden innebærer at du enten:

- Gjør fysiske endringer inne i batteriet ditt.

- Har tilgang til en PSP med CFW eller 1.50.

- Kjøper et ferdig modifisert batteri

eller

- Sender batteriet ditt til noen for modifisering.

 

Måten det fungerer på har jeg forklart flere ganger tidligere i tråden, men her er det igjen:

 

Når PSP-en starter, sender batteriet en kode til den. Denne koden bestemmer hvordan PSP-en skal starte, og det er denne vi endrer ved modifisering (pandorisering om du vil), slik at PSP-en starter i "gjenopprettingsmodus" (en funksjon lagt inn av Sony for å reparere konsollen).

I gjennopprettingsmodus vil PSP-en lete etter programvare på minnebrikken og kjøre denne (også usignert =). Slik kan vi legge inn hva vi enn vil (custom firmware).

Lenke til kommentar

Hmmm.. forsøkte å nedgradere nå jeg men får en error når jeg trykker X for å godta risken med å flashe. PSP'n starter heldig vis opp uten priblemer etterpå, men fremdeles med "gammel" versjon.

 

Error 80010002 <ett eller annet> libpsrdumper.prx

 

Versjon: 3.10 OE-A

 

Antar det er SE/OE jeg skal velge som "current firmware" og ikke 3.10 i psp upgrader/downgrader?

Endret av JV
Lenke til kommentar
Alle de versjonene som kan lastes ned.. 3.71 - 4.03 - 3.51 osv osv.. Må man laste ned dem alle, eller trenger man bare laste ned den nyeste ? eller "beste" ..
Kun den nyeste, siden den inneholder alle oppdateringene fra de eldre også.

 

 

...

Antar det er SE/OE jeg skal velge som "current firmware" og ikke 3.10 i psp upgrader/downgrader?

Hvilken firmware har du fra før da? Og, er det ikke M33 som duger lenger? Jeg har ikke rørt PSP-en min på et halvt år. Endret av Jckf
Lenke til kommentar

Mulig jeg har missforstått. Fulgte bare guiden til punkt og prikke. Sikkert ikke nødvendig med downgrade om jeg allerede har en custom firmware da.

 

Synes selv det var litt rart også, men når det faktisk stod SE/OE i downgradern så antok jeg at det var rett.

 

Skal se litt mer på OPPgradering når jeg kommer hjem :)

Lenke til kommentar

I guiden i andre post står det kun hvordan jeg oppgraderer til 3.52 m33 fra 1.50 (3.52 M33 Full install. (for 1.5)).

 

Kan denne også brukes av meg som har CFW fra før? (3.10 OE-A)

 

Finner liksom ikke helt hvilken firmware jeg skal ta om ikke den.

Lenke til kommentar
I guiden i andre post står det kun hvordan jeg oppgraderer til 3.52 m33 fra 1.50 (3.52 M33 Full install. (for 1.5)).

 

Kan denne også brukes av meg som har CFW fra før? (3.10 OE-A)

 

Finner liksom ikke helt hvilken firmware jeg skal ta om ikke den.

Om du følger pandora-guiden, har det ingenting å si hvilken firmware du har fra før. Det verste som kan skjer er at du tar en omvei for å gjøre noe som kunne vert gjort lettere. Så bare følg den =)

Lenke til kommentar
I guiden i andre post står det kun hvordan jeg oppgraderer til 3.52 m33 fra 1.50 (3.52 M33 Full install. (for 1.5)).

 

Kan denne også brukes av meg som har CFW fra før? (3.10 OE-A)

 

Finner liksom ikke helt hvilken firmware jeg skal ta om ikke den.

Om du følger pandora-guiden, har det ingenting å si hvilken firmware du har fra før. Det verste som kan skjer er at du tar en omvei for å gjøre noe som kunne vert gjort lettere. Så bare følg den =)

 

Og der står det da såklart "Fungerer ikke på vista"... makan

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...