Gå til innhold

Guidesamletråd: Downgrade og Custom Firmware på PSP


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jepp jepp, kan jo være noe jeg gjorde galt :p Jeg kan sjekke om jeg kan finne det programmet jeg brukte, fordi det var utrolig snedig. Du bare la til 150.pbp, 340.pbp og 380.pbp tror jeg, og resten av filene hadde programmet, så koblet du i PSPen og fulgte instruksjonene på skjermen, var veldig enkelt.

 

Ble faktisk overasket over hvor enkelt det var å lage et pandoras battery :)

Lenke til kommentar
Oppdatere fra OE, SE eller en eldre M33 firmware?(Kun til 3.52 M33)

Last ned denne, og gjør omtrent den samme fremgangsmåten som over.

Det er kun ett unntak: Ikke installer "kxploitpatcher", om du ikke installerer på firmware 1.5! :)

Disse installerne er fryktelig enkle så de fleste burde klare dette! :)

3.52 M33 Full install. (for OE, SE or an older M33)

Flotte guider, men linken funker ikke. Noen som har en fungerende link?

Lenke til kommentar

Fikk en eller annen feilmelding når jeg oppgraderte fra 3.52 M33-4 til M33-3.71. Nå ser den ut til å være bricked :( Power-knappen bare lyser og får ikke til å gå inn på recovery.

 

Skjønner ikke hva som gikk galt. Synes jeg fulgte oppskriften fra punkt til prikke. Fikk feilmelding om at oppdateringen ikke lot seg installere eller noe lignende og ble hivd tilbake til menyen hvor det fortsatt stod 3.52 M33-4 i settings. Slo den så av og siden har den ikke fungert.

 

Men det skal vel fungere å få den opp og gå med Pandora's Battery? PSP Phat kjøpt i Asia for noen år siden.

Endret av kilik
Lenke til kommentar
Fikk en eller annen feilmelding når jeg oppgraderte fra 3.52 M33-4 til M33-3.71. Nå ser den ut til å være bricked :( Power-knappen bare lyser og får ikke til å gå inn på recovery.

 

Skjønner ikke hva som gikk galt. Synes jeg fulgte oppskriften fra punkt til prikke. Fikk feilmelding om at oppdateringen ikke lot seg installere eller noe lignende og ble hivd tilbake til menyen hvor det fortsatt stod 3.52 M33-4 i settings. Slo den så av og siden har den ikke fungert.

 

Men det skal vel fungere å få den opp og gå med Pandora's Battery? PSP Phat kjøpt i Asia for noen år siden.

Svart skjerm og lysende power-LED er det som skjer hvis du prøver å starte PSP-en din med et Pandora-batteri uten en korrekt konfigurert mem-stick. Prøv å ta ut batteriet og start den med laderen i.

Lenke til kommentar
Fikk en eller annen feilmelding når jeg oppgraderte fra 3.52 M33-4 til M33-3.71. Nå ser den ut til å være bricked :( Power-knappen bare lyser og får ikke til å gå inn på recovery.

 

Skjønner ikke hva som gikk galt. Synes jeg fulgte oppskriften fra punkt til prikke. Fikk feilmelding om at oppdateringen ikke lot seg installere eller noe lignende og ble hivd tilbake til menyen hvor det fortsatt stod 3.52 M33-4 i settings. Slo den så av og siden har den ikke fungert.

 

Men det skal vel fungere å få den opp og gå med Pandora's Battery? PSP Phat kjøpt i Asia for noen år siden.

Hmm, høres rart ut. Skal ikke være så mye problemer med disse installasjonene, men selfølgelig kan jo ting gå galt her også.

 

Husket du å sette kernel mode til 3.52 før du begynte?

 

 

Når du trykket deg inn på installasjonen i GAME mappa på PSP'n, "loadet" den inn i en svart meny, eller fikk du en feilmelding i PSP's operativsystem?

 

 

Om den er bricket, så er Pandoras Battery løsningen ja.. :) Synd å ødelegge en slik gammel PSP! Den var vel med 1.0 firmware den?

Lenke til kommentar

Kernel mode i game-mappa var 3.52 ja.

 

Den loadet svart meny, også fikk jeg beskjed om at den skulle fikse idstorage og trykket ja for det. Men når installasjonen skulle starte så ble jeg sendt tilbake til den offisielle PSP-menyen med en feilmelding om at oppdateringen ikke kunne installeres. Jeg kunne fortsatt surfe rundt på menyen, men den fungerte altså ikke etter at jeg startet den på nytt.

 

Jeg kjøpte den i Malaysia på en litt luguber butikk som solgte den ny med 3.10 OE (siste nytt den gangen) og en del spill allerede installert. Kan jo ha noe med saken å gjøre...

 

Men ja, får vel kjøpe meg et sånt batteri.

Endret av kilik
Lenke til kommentar
la meg spørre, hvorfor degradere og så oppgradere?

 

Før måtte man nedgradere til 1.5 for å utnytte et hull på PSP'en som lar deg kjøre homebrew, for og så oppgradere til Custum Firmware. Custum Firmware er en slags blanding mellom Sonys 1.5 Firmware og Sonys nyeste firmware + litt til.

 

Håper dette ga deg svar (:

Lenke til kommentar
men nå? siden du skrev før? kall meg dum, men dette har hjernen min null peil på, hvis jeg har en PSP oppgradering med 4.10 kan jeg bare instalere den hvis jeg har firmware 3.50?

Hvilken sammenheng har de to versjonene? Du kan oppdatere til hvilken som helst versjon fra hvilken som helst versjon (så lenge det ikke er CFW).

Endret av Jckf
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...