Gå til innhold

Guidesamletråd: Downgrade og Custom Firmware på PSP


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg skal nå igang med moddingen. Det jeg ikke er helt sikker på ennå er: Vil CFW legge seg på det minnekortet jeg modder med, og dermed vil det kun være mulig å ha spill, programmer og lignende på det ene minnekortet? eller legger det seg på selve pspen slik at pspen kjører det den blir fôret fra forskjellige minnekort?

Lenke til kommentar

hohoho, må si jeg lo godt nå. Hadde hardmoddet batteriet mitt til PSP Slim og har vært uten batteri i flere måneder. Har blitt nevnt tidligere noe om blyant, men jeg forstod ikke hva som ble ment.

 

Jeg så nettopp en tråd om skjermkort som ble endret volt på ved hjelp av å tegne på brettet med blyant. Så jeg tenkte, OI, det prøver jeg med batteriet. Tegnet med blyanten over det punktet som ble kuttet, pakket batteriet i PSPen.... og gjett hva?... Den startet :)

 

Slipper å betale for nytt batteri nå.

Lenke til kommentar
rimelig ny i dette området, så jeg spør i denne tråden.

 

Er det mulig for meg å spille spillet "Rock N' Roll Racing" (et gammel SNES spill) på sånn emulator greier på PSP?

 

Ja. Du må også eie spillet hvis du skal emulere lovlig, eller så er det så gammelt at det blir lovlig. ;)

Lenke til kommentar

Her er opplegget:

-Jeg har fått installert FW 4.01 M33-2

-Dette gjorde jeg ved hjelp av min brors minnebrikke.

-Min minnebrikke er på 8GB

-Jeg prøvde å bare opprette PSP\GAME folder på mitt 8GB kort, og legge inn N64, SNES og DOOM, men fikk feilmelding når jeg prøvde å starte de.

-Da jeg prøvde å kjøre 1.50 addon updaten stod det på skjermen at den kun var for den originale PSP.

 

spørsmålene:

Kan jeg ikke bare opprette PSP\GAME og hive innpå? eller må jeg gjøre noe spesielt med minnekortet her også?

 

hva er dette kernel greiene? og hvor endrer jeg på det?

Endret av aleksander_sk
Lenke til kommentar

Kernel addon får man KUN installert på Phat versjonen.

 

Prøv å formater minnekortet med din PSP, for å få riktig mappestruktur. Deretter legger du homebrew som er egnet til 1.5 i PSP/GAME150 mappa, og det andre i GAMExxx mappa. (xxx for ditt FW versjonsnr)

 

PSX spill skal ligge i PSP/GAME

 

 

Prøv dette først, og sett kernelen til 1.5! (Heter Homebrew folder i recovery)

Lenke til kommentar
Sitter her og skal hive inn litt videoer, skal jeg lage en egen folder for de som heter VIDEO?
*On the PSP's drive letter (not in any folder, simply on the drive), create a folder "MP_ROOT" .

*Create a sub-folder named "100MNV01" in "MP_ROOT".

*Create a sub-folder named "100ANV01" in "MP_ROOT"

*Now, any MP4-SP files you create, put into the 100MNV01 folder. Any MP4-AVC files, place in the 100ANV01 folder.

*For movie files to be visible to the PSP, they must be named according to the following convention:

*MP4-AVC Files must be named: MAQ#####.MP4 where ###### are numbers.

*MP4-SP Files must be named: M4V#####.MP4, as above.

Lenke til kommentar
Sitter her og skal hive inn litt videoer, skal jeg lage en egen folder for de som heter VIDEO?
Som Anaxyd sier: Formater minnekortet med PSP-en, så får du de mappene du skal ha. Opplegget som Jckf nevner har ikke vært nødvendig siden en god del versjoner siden.
Lenke til kommentar

Jeg har formatert den etter den oppskriften som står i guiden på første siden. Med TotalNewbieInstaller (tror jeg den het).

 

Og et tilleggsspørsmål. Når jeg hadde formatert så får jeg opp en PSP\GAME mappe, men GAME150 er ikke der. Går utfra det er fordi jeg har PSP Slim, fikk med meg at det var noe kluss med slim og 1.5. Skal jeg bare lage GAME150?

Lenke til kommentar

Jeg gjentar; formater minnekortet på nytt med PSP'n NÅ! Kan hende det ble klusset til etter installasjonen av custom firmware.

 

 

EDIT: Tror du misforstår dette med formatering og installasjon av firmware. Formatering gjøres enkelt ved å formatere via menyen på din PSP. (Husker ikke helt hvor, da jeg ikke har en PSP for hånd)

 

Er ihvertfall inne på Settings, og der skal du finne det. Velg format memorystick, og kjør igjennom. NB! Dette fjerner ALT som er på memorysticken din.

 

 

En formatering med nyere firmware lager de riktige mappene som trengs på memorysticken din. Også kalt mappestruktur.

 

 

Håper det ble klarere! :)

Endret av AnaXyd
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...