Gå til innhold

Guidesamletråd: Downgrade og Custom Firmware på PSP


Anbefalte innlegg

Du kan åpne det opp, og gjøre en fysisk modifikasjon. Men denne blir permanent, om du ikke gjør det veldig nøye og ikke ødelegger for å revertere prosessen.

 

Ellers, så kan en venn av deg med CFW modde batteriet for deg.

 

 

Eller så kan du kjøpe et Pandora Batteri fra Modnet. Da har du ett batteri KUN for modding! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mulig jeg spør litt dumt her, men det er viktig med research før investeringer:)

 

-Kan ikke jeg bruke p.batteriet som et batteri normalt brukes?

-Evt. må jeg bruke det etter jeg har moddet PSP, eller kan jeg bruke begge batterier?

-Er modding en engangs operasjon og så vil det kun være nødvendig å holde seg oppdatert på nye moddede oppdateringer?

-Om så jeg kun kan bruke p.batteriet, vil da ikke et eksternt batteri være brukende på min PSP?

Lenke til kommentar

Veldig smart å gjøre research! :)

 

- Du kan det, ved hjelp av noe som kalles en multiloader. Pandora batteriet er spesielt, da det vil helst boote firmware fra memorysticken, og det fungerer ikke å boote om du ikke har en multiloader. Du kan ta ut batteriet, sette i laderen og boote med den, og koble i batteriet og ta ut laderen igjen, men dette er vel litt mye styr i lengden? :)

 

- Du kan bruke begge batteriene etter modding. Beste valget er det originale.

 

- Jeg skjønte ikke helt spm. ditt der. Kan du omformulere? :)

Lenke til kommentar

Nå har jeg kjøpt meg en ny Psp slim med firmware 3.80. Dette er min første Psp, og har ikke mye erfaring. Men skulle gjerne ha lagt inn custom firmware på den.. Har noen spm angående dette:

 

1. Går det ann å modde en psp slim med 3.80 firmware?

2. Etter det jeg har forstått trenger jeg et pandoras battery, fungerer dette: Pandoras battery

3. Har funnet denne guiden : Guide , fungerer det å følge denne, har noen en evt bedre guide?

4. Noen som har erfaringer, fungerer alt greit osv?

5. Går det ann å gjenopprette official firmware etter modding?

 

På forhånd takk for alle bra svar :thumbup:

 

Edit: Så linkene mine ikke funket. Håper de funker nå.

Endret av Lomaxz
Lenke til kommentar

Har lenge lurt på det med modding av PSP, har en vanlig PSP, ikke slim, tror firmvaren er 3.30... Har ventet lenge nok synes jeg, og Sony gjør jo ikke ting enklere, så det beste er vel å kjøpe sånt batteri...

 

Ser på modnet at de har to batterier, Pandora Batteri til PSP/Slim/Lite og Battery Tool for PSP.

 

Spiller det noen rolle hva jeg velger? Prisen på Pandora Batteri er en hundrelapp mindre, og det er jo litt og spare, skal jo ikke bruke det batteriet til vanlig, bare når jeg skal modde.

 

Leste nettopp at med Datel TOOL batterier må du ha en memory stick laget med en homebrew PSP for å få det til å funke :wallbash:

 

Så da skal jeg vel gå for "Pandora Batteri til PSP/Slim/Lite" istedenfor :ermm:

Endret av victoryseieren
Lenke til kommentar

Veldig bra tråd!!

 

brukte denne når jeg innstalerte CFW på min PSP, har 3.90 M33-2.

 

prøvde å legge inn PSP player, men fikk det ikke til å virke.

 

la den ms0:\PSP\GAME/PSPlayerMT%

 

filen ser helt fin ut fra menyen i PSP men når jeg skal kjøre programmet får jeg feilmeldingen "The game could not be started. (80010002)"

 

noe jeg har gjort feil, evt fungerer ikke programmet til min verson av CFW?

Lenke til kommentar

hei:) har akkurat fulgt guiden for å lage pandoras battery, det gikk fint helt til: jeg har laget pandoras battery og formatert minnebrikken riktig, men når jeg prøver å boote opp med pandoras battery vil den ikke starte dvs skjermen er og blir svart. Når jeg tar ut batteriet funker den fint. DEt er en psp fat uten CFW og med 4 gig minnebrikke, spiller det noe rolle?

Lenke til kommentar
hei:) har akkurat fulgt guiden for å lage pandoras battery, det gikk fint helt til: jeg har laget pandoras battery og formatert minnebrikken riktig, men når jeg prøver å boote opp med pandoras battery vil den ikke starte dvs skjermen er og blir svart. Når jeg tar ut batteriet funker den fint. DEt er en psp fat uten CFW og med 4 gig minnebrikke, spiller det noe rolle?

 

det står jo i guiden at skjermen ER OG FORBLIR svart i guiden.. følg guiden så går det greit. Når du er ferdig med pandora batteriet skifter du tilbake til det vanlige, da er den nye firmwaren ferdig installert, noe du kan sjekke på system settingsgreiene..

Lenke til kommentar
det står jo i guiden at skjermen ER OG FORBLIR svart i guiden.. følg guiden så går det greit. Når du er ferdig med pandora batteriet skifter du tilbake til det vanlige, da er den nye firmwaren ferdig installert, noe du kan sjekke på system settingsgreiene..

 

 

Har du alt klart, (batteri og memorystick) restarter du PSP'n og den vil starte opp med Pandora menyen. Om du bruker Slim vil du ikke se særlig mye, da Pandora Menyen ikke klarer å bli vist på Slim. Dette gjør ingenting, for det fungerer for det. La den bli ferdig med å blinke og trykk deretter X.

De med Phat som ser hva de kan velge, trykker også X for å installere 3.71 M33.

 

Resten gjør installeren selv, og når den er ferdig trykker du på X for å skru av PSP'n. Skru den på igjen, og du har nå sannsynligvis 3.71 M33 installert.. smile.gif

 

Har fat å da skal man vel se bildet? ER vel bare på slim man ikke ser no.

Lenke til kommentar

ah.. ja nei da vet jeg ikke... men hva skjer når du trykker X etter at du har puttet i batteriet? jobber den ?

 

mulig du har gjort noe feil med memory sticken? første gangen jeg prøvde meg ble den fucket (fulgte ikke instruksjonene 110%), da skjedde det fint lite når jeg puttet i pandora batteriet.

 

Prøv å lag memory stick på nytt.. og ALLE meldinger osv skal være 100% slik som han beskriver.. jeg fikk noen andre meldinger første gang og tenkte jaja går sikkert greit..

Lenke til kommentar
ah.. ja nei da vet jeg ikke... men hva skjer når du trykker X etter at du har puttet i batteriet? jobber den ?

 

mulig du har gjort noe feil med memory sticken? første gangen jeg prøvde meg ble den fucket (fulgte ikke instruksjonene 110%), da skjedde det fint lite når jeg puttet i pandora batteriet.

 

Prøv å lag memory stick på nytt.. og ALLE meldinger osv skal være 100% slik som han beskriver.. jeg fikk noen andre meldinger første gang og tenkte jaja går sikkert greit..

 

Når jeg trykker X etter å ha startet opp med battereit skjer det ingen ting:( bare svart skjerm. Det kan være memory sticken som du sier. Fikk noen rare meldinger. Men den ble da ferdig i programmet. Det kna ha noe med at jeg bruker 4 gig minnebrikke, det står at det ikke funka. Kan se om jeg finner en litt mindre minnebrikke og prøve med den;) takk for tipset;)

Lenke til kommentar

Hvis jeg gjør om det batteriet som fulgte med til pandoras, ved å klippe over en av det greiene ( dont worry, har gjort det samme med 2 nintendoer før for å få de til å spille PAL/NTSC/SECAM etc.... ).

 

La oss si at jeg klipte over, og gjorde det til et pandora batteri, kan jeg ikke bruke det som vanlgi batteri da? Hva er grunnen til det? Fant også "Pandora GUI", denne gjør vel at jeg slipper en allerede homebrewed PSP.

Endret av victoryseieren
Lenke til kommentar
Hvis jeg gjør om det batteriet som fulgte med til pandoras, ved å klippe over en av det greiene ( dont worry, har gjort det samme med 2 nintendoer før for å få de til å spille PAL/NTSC/SECAM etc.... ).

 

La oss si at jeg klipte over, og gjorde det til et pandora batteri, kan jeg ikke bruke det som vanlgi batteri da? Hva er grunnen til det? Fant også "Pandora GUI", denne gjør vel at jeg slipper en allerede homebrewed PSP.

Om du klipper over det ene beinet til chippen, er det vanskelig å reversere prosessen om du ikke har utstyr nok til å fikse det igjen. Mulig du er en røver på lodding, og da burde det gå greit! Det er også mulig å bruke en blyant for å risse opp igjen sporet, da bly leder strøm. Mange muligheter, for de som er litt flinke på sånt.

 

Det som skjer når du prøver å starte med et batteri som er "Pandorized", er at PSP'n prøver å boote fra en eventuell firmware som ligger på memorysticken.

 

Når den ikke finner noe firmware på memorysticken vil ikke PSP'n boote til XMB engang, så du kan:

 

- Sette i laderen, ta ut batteriet, boote til XMB, sette i batteriet, ta ut laderen. Da har du "juksa" til deg en boot til XMB, men nå er du avhengig av laderen.

 

- Revertere batteriet til originalt om du har hardmodda det

 

- Kjøpe deg et nytt batteri (originalt)

 

- Installere en såkalt multiloader, som booter rett inn i XMB for deg. Selv med Pandoras Battery.

Lenke til kommentar

Da driver jeg og skal "fikse" en annen psp her, og følger guiden til punkt og prikke! Satser på godt resultat her! :) Selv er jeg stor fornøyd med min cfw!

 

edit: hmm.. Av en eller annen grunn får jeg: "the game could not get started" når jeg skal starte Battery creator.. Noen hjelpfulle tips å få? Har gjort akkuratt det som jeg skal, men er det noe i recovery settings man må sette på?

Endret av Pebble
Lenke til kommentar

Heisann:D

 

Har nettop fått meg en psp, og lurte på om det er noen i oslo området(rundt i sentrumsommrådet) som vil hjelpe en stakkars værnepliktig med custom firmware på psp-en min :D

 

Har versjon 3.95 på den nå.

Send pm om noen føler seg hjelpsomme :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...