Gå til innhold

Guidesamletråd: Downgrade og Custom Firmware på PSP


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

nå gikk det bedre, formateringa blei ikke gjennomført skikkelig når jeg skrev e: , da hoppet den bare over 3-4 punkt i guiden.. Men når jeg skrev e uten kolon gikk det mye bedre :)

 

super guide, takk takk

 

EDIT: Nytt problem

 

Jeg finner spillene på minnebrikken, starter dem også kommer PSP logoen og deretter får jeg; The game could not be started (80020321)

 

nr2: Når jeg starter snes emulatoren får jeg følgende nr: 8002014C

 

enda en edit: Leste et tips på google om at jeg måtte ha en umd disk i.. dette funka bra, spillet starter, men filmene i final fantasy crisis core lagger noe helt helt sykt.. kan det være for dårlig minnekort? grafikken er jo helt syk på filmene så jeg regner med det er mye info som skal sendes.. Spillet fungerer supert sånn ellers

 

Siste update: Testet akkurat god of war, her hakker det også i filmene, også hakker det faktisk en del når jeg spiller også... litt lagg og ganske seigt til tider.. forøvrig sinnsykt rått :)

Endret av Fenixen
Lenke til kommentar

PSP Slim har desverre dårlig støtte for homebrew. Det kan dog hjelpe og oppdatere til siste versjon av M33, som er 4.01.

 

 

www.dark-alex.org

 

Der finner du det.. :)

 

EDIT: Prøv forskjellige emuleringsdrivere også. Du kan velge dem ved å holde inn Select knappen i XMB. Finn den som gir best ytelse! :)

Endret av AnaXyd
Lenke til kommentar

Dette var til søsteren min sin psp Bjohansen, hun klarer aldri å prioritere pengene sine på en sånn måte at hun hadde fått råd til et spill :p meeen om jeg hadde eid psp selv så hadde jeg vel gjort det samme.. SNES og NES emulator ftw!!

 

Synest forøvrig det kanskje burde vært en advarsel tidlig i guiden om at noen av spillene sannsynligvis vil hakke noe helt sykt til tider på psp slim :ph34r:

 

får desverre ikke testet de siste tipsene til AnaXyd før i august ettersom søstera mi bor laaangt vekke :)

Lenke til kommentar

Har skaffet meg en slim crisis core PSP fra game.co.uk og tenkte at nå skal jeg bruke min gamle "phat" til å få M33 på lite'n.

 

Jeg har kjøpt meg ekstra minnebrikke på 8gb. Fant ut an den ikke funker så jeg kjøpte meg en 2gb sony pro duo brikke og tok med et sony stamina batteri i samme slengen.

 

Er endelig klar og så finner jeg ut at for å lage Pandora's battery med phat'en kan jeg ikke ha offical firmware over 3.50. Har du sett, jeg har 3.71 på "phat" og slim'en kom med 3.90 :(

 

Lurer nå på følgende:

 

Er å kjøpe et ferdigmoddet pandora's battery nok? Hvor skaffer man seg det?

 

Er jeg avhengig av å finne noen med FW 1.5 for å få det til i det hele tatt?

Kan jeg da også lage en "magic memory stick" ?

Endret av NorthernAvenger
Lenke til kommentar
Har skaffet meg en slim crisis core PSP fra game.co.uk og tenkte at nå skal jeg bruke min gamle "phat" til å få M33 på lite'n.

 

Jeg har kjøpt meg ekstra minnebrikke på 8gb. Fant ut an den ikke funker så jeg kjøpte meg en 2gb sony pro duo brikke og tok med et sony stamina batteri i samme slengen.

 

Er endelig klar og så finner jeg ut at for å lage Pandora's battery med phat'en kan jeg ikke ha offical firmware over 3.50. Har du sett, jeg har 3.71 på "phat" og slim'en kom med 3.90 :(

 

Lurer nå på følgende:

 

Er å kjøpe et ferdigmoddet pandora's battery nok? Hvor skaffer man seg det?

 

Er jeg avhengig av å finne noen med FW 1.5 for å få det til i det hele tatt?

Kan jeg da også lage en "magic memory stick" ?

 

det ENESTE du trenger å kjøpe for å få det til å funke med den firmwaren du har i dag er et pandoras battery. dette selges blant annet på www.modnet.no til under 200kroner.

 

Jeg moddet akkurat en psp 350++ selv så det funker fint.. du får laget magic memory stick og hele greia no problemo..

Lenke til kommentar
det ENESTE du trenger å kjøpe for å få det til å funke med den firmwaren du har i dag er et pandoras battery. dette selges blant annet på www.modnet.no til under 200kroner.

 

Jeg moddet akkurat en psp 350++ selv så det funker fint.. du får laget magic memory stick og hele greia no problemo..

 

Takker for raskt svar. Har nå bestilt Pandora's Battery fra modnet. Håper det kommer før jeg drar på ferie neste uke :)

Lenke til kommentar
Kort og enkelt spørsmål; Hvordan fungerer Slim på homebrew og Custom firmwares?

 

Håper på positive svar! :)

 

om du leser litt høyere på denne siden så testet jeg homebrew på søstera mi sin slim.. hakka noe helt for jævli på filmer i spill og ble rimelig lav framerate når det skjedde mye i spillet, les over, AnaXyd hadde forslag til løsninger som jeg ikke har fått testet.

Endret av Fenixen
Lenke til kommentar

For å svare rett på Teds spm om kompabilitet:

 

PSP Slim støtter desverre ikke all homebrew fullt ut. Når du laster ned noe du syntes virket fett fra en av de kjente sidene med homebrew, er det ikke sikkert du får kjørt dette om du har en Slim. Rett og slett fordi gutta i M33 teamet ikke har klart å gjøre det samme i Slim som Phat enda. Det kommer nok helt sikkert etterhvert!

 

Men, noe som hjelper på med støtten for homebrew på Slim er eLoader. Ta en titt på denne!

Lenke til kommentar

Jeg sitter og skal bestille meg PSP Slim, og da er det like greit å høre her på forhånd siden jeg uansett kommer til å få meg CFW på den.

 

Jeg har bestilt dette fra VGP:

- PSP Starter Kit (Pelican) - PSP

- Sony MSXM8GS 8GB Memory Stick PRO Duo

- Sony PSP Slim God of War Bundle - PSP

 

Jeg har et 1Gb SD PRO Duo Minnekort i digital kameraet mitt, så jeg tenkte å bruke det ved laging av Pandoras Battery.

 

Trenger jeg et batteri ekstra? Eller holder det jeg får med i PSPen? Mulig det er noe jeg har misforstått.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...