Gå til innhold

Guidesamletråd: Downgrade og Custom Firmware på PSP

Anbefalte innlegg

Man kan installere en multiloader som muliggjør å boote riktig selv med Pandora batteri. Det er dog enklere med et batteri som er originalt! :)

OE er veldig bra med tanke på PSX emulering. Men, ser ikke noe særlig vits i å velge OE fremfor M33 lenger.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jo, du får spilt PSX på M33. Men du får muligens bedre kompabilitet med popsloader. Feks får jeg Crash Bandicot, MGS og Final Fantasy VIII til å kjøre bra.

Edit:

, ligger link etc i description. Hadde litt problemer med å få det til å fungere, men den pakken fiksa det. Endret av Tiidus
Lenke til kommentar

Om du har en PSP Slim, muliggjør e-Loader mer støtte for homebrew. Ikke mye, men en del homebrew blir spillbare når du kjører med e-Loader.

e-Loader på PSP Phat er derimot totalt unødvendig.

Det ned NES emulator skal jeg sjekke opp. :)

Lenke til kommentar

Oi!

I hvert fall, trenger jeg bare laste ned PSX ISO's og putte de inn på PSP'n i den folderen PSX emulator greia ligger?

EDIT: Kan noen forklare hva Kernel Addon er og det greiene? 1.50 Kernel addon for 4.01.?

Endret av Pentumsmart
Lenke til kommentar

Jeg lurer på en ting. Hva skjer om jeg trykker på Network Update på psp'n?

Oi!

I hvert fall, trenger jeg bare laste ned PSX ISO's og putte de inn på PSP'n i den folderen PSX emulator greia ligger?

EDIT: Kan noen forklare hva Kernel Addon er og det greiene? 1.50 Kernel addon for 4.01.?

Jeg legger PSX filene inn i PSP>GAME.

Du må legge inn hele mappa og ikke bare filene.

Jeg måtte ikke laste ned noen ekstra PSX emulator..

Lenke til kommentar

SPØØØØRSMÅL:

Søstera mi har PSP og som bursdagspresang tenkte jeg muligens å cracke den;

1. Cirka total kostnad for noe bra?

2. Etter at pspen er cracket, er det slik at det bare er å overføre spill til psp etter dette, slik at hun klarer litt på egen hånd om jeg fikser spillene?

3. Kan det gå riktig gale?

4. andre ulemper med å cracke? :)

Lenke til kommentar

PSP-newbie her, med en nyinnkjøpt PSP Slim (fw 3.90) som gjerne skulle vært hacket. Spørsmålet mitt er om man må kjøpe et slikt batteri fra ModNet for å få Pandoras Battery eller om man kan gjøre det med batteriet man har fra før (og likevel bruke det som normalt etterpå)?

Lenke til kommentar
Oi!

Jepp, bare smelle inn spillene dine i PSP/GAME/[navnpåspill]/.

Kernel addon er kun for brukere med Phat versjonen av PSP. Fikser en del flaws og bugs, og gjør at mer homebrew blir støttet. NB: KUN for Phat.

Jeg lurer på en ting. Hva skjer om jeg trykker på Network Update på psp'n?

Prøv selv, er ikke farlig. Men om du får beskjed om å installere 4.00, så IKKE gjør det.. :wee:

SPØØØØRSMÅL:

Søstera mi har PSP og som bursdagspresang tenkte jeg muligens å cracke den;

1. Cirka total kostnad for noe bra?

2. Etter at pspen er cracket, er det slik at det bare er å overføre spill til psp etter dette, slik at hun klarer litt på egen hånd om jeg fikser spillene?

3. Kan det gå riktig gale?

4. andre ulemper med å cracke? :)

1. Kostnad? Eneste kostnaden ved dette må være tid. Og eventuelt batteri fra modnet.

2. Bare å overføre spill ja, og dette klarer hun fint selv hvis du viser henne det.. :)

3. Hvis du følger alle guider til punkt og prikke, er du 99% sikker på at det går bra. Hvis ikke, er det bare å unbricke med Pandora igjen.

4. Ingen. Kun fordeler! Er vel en grunn til at vi gjør det, er det ikke? :wee:

PSP-newbie her, med en nyinnkjøpt PSP Slim (fw 3.90) som gjerne skulle vært hacket. Spørsmålet mitt er om man må kjøpe et slikt batteri fra ModNet for å få Pandoras Battery eller om man kan gjøre det med batteriet man har fra før (og likevel bruke det som normalt etterpå)?

Du kan modde batteriet ditt selv, enten ved å få en kompis til å gjøre det (som har CFW) eller åpne det og kutte av et ben på en chip. Enkleste er å kjøpe et ferdigmoddet batteri fra Modnet, og da har du et i reserve som du kan bruke til modding.

Om du har modda ditt eget batteri(sofware metode), så kan dette enkelt endres tilbake. Bare å ta backup av EEPROM verdien når du skal modde det, og legge den inn igjen når du vil ha det normalt igjen. Du MÅ ikke ta backup av verdien heller, da det fungerer med den verdien programmet legger inn.

Om du har modda ditt eget batteri med hardware metoden, altså kutta av det ene benet på en chip i batteriet, må du få kontakt mellom chippen og benet igjen. Bruk en blyant for å "tegne" opp en ny bane da bly leder strøm, eller lodd det. (Ha en veldig tynn loddepenn til dette)

Håper jeg oppklarte litt for dere!

Med det samme kan jeg jo nevne at 4.01M33 har kommet ut! (Update #2 også)

Kan lastes ned herfra: http://www.dark-alex.org/index_psp.php

Og dere lurer kanskje på hva som er nytt i denne? Tja, ser ikke ut som det er noe heftige saker, bare at alle finessene med 4.0 firmwaren er med på kjøpet. I tilegg til litt bugfixes og bedre støtte til utviklere. Så kanskje vi får se noe bedre homebrew fremover?

Endret av AnaXyd
Lenke til kommentar

Da har jeg System Software 4.01 M33-2 og er fornøyd! :D

anaxyd, du nevnte noe at Kernel Addon fikser bugs og sånt, er det et must eller hva gjør det annet enn det? Hvordan innstalerer jeg det?

Edit: Ja, har Phat PSP.

Endret av Pentumsmart
Lenke til kommentar

Hvilke retningslinjer? Det er fullt lovlig å installere Custom Firmware selv. Det som ikke er særlig lov med denne firmwaren er å bruke crackede ISO'er til å spille med. Dette representerer vi IKKE her på forumet, så dette svarer vi ikke på. :)

Det er dog annerledes når man skal ta seg betalt for å modde en PSP i form av et foretak. Prøvde med på dette sammen med en kompis i form av en ungdomsbedrift, men vi fikk avslag pga diverse retningslinjer.

Men det er fullt lovlig å modde selv. Garanti osv bryter man selvsagt når man pøser på med Custom Firmware.. :) Men det tror jeg de fleste er klar over?

Lenke til kommentar
Da har jeg System Software 4.01 M33-2 og er fornøyd! :D

anaxyd, du nevnte noe at Kernel Addon fikser bugs og sånt, er det et must eller hva gjør det annet enn det? Hvordan innstalerer jeg det?

Edit: Ja, har Phat PSP.

Bra! Det var enkelt, hva? :)

Kernel Addon er et must for de med Phat ja. Her er link til Kernel Addon 1 til 4.01 M33 : http://forums.exophase.com/showthread.php?t=7674 (den passer til din FW)

Hvordan du installerer står i medfølgende readme, ellers så står det på forsiden av denne tråden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...