medlem-68510 Skrevet 19. juni 2008 Del Skrevet 19. juni 2008 Poor Man's Pandora, eller bestill et batteri som allerede er "hacket". Og det er? Hardwaremodden til batteriet. Man kan åpne det og fikse selv. Lenke til kommentar
Po[wP]ow Skrevet 19. juni 2008 Del Skrevet 19. juni 2008 (endret) Poor Man's Pandora, eller bestill et batteri som allerede er "hacket". Og det er? Hardwaremodden til batteriet. Man kan åpne det og fikse selv. Kan du linke meg en guide til hvordan? EDIT: Selv fant jeg denne, men bildene av batteriets hardware er ikke likt som mitt, så blir usikker på hva jeg må gjøre. Endret 19. juni 2008 av Po[wP]ow Lenke til kommentar
medlem-68510 Skrevet 19. juni 2008 Del Skrevet 19. juni 2008 Poor Man's Pandora, eller bestill et batteri som allerede er "hacket". Og det er? Hardwaremodden til batteriet. Man kan åpne det og fikse selv. Kan du linke meg en guide til hvordan? EDIT: Selv fant jeg denne, men bildene av batteriets hardware er ikke likt som mitt, så blir usikker på hva jeg må gjøre. Få se bilde av ditt batteri. Lenke til kommentar
medlem-68510 Skrevet 19. juni 2008 Del Skrevet 19. juni 2008 Her Bilde1 Bilde2 Det der ser ikke ut som et Sony-batteri. Hva er det? Lenke til kommentar
Po[wP]ow Skrevet 19. juni 2008 Del Skrevet 19. juni 2008 Her Bilde1 Bilde2 Det der ser ikke ut som et Sony-batteri. Hva er det? Sony 3.6v 1800 mAh Battery Pack PSP Lenke til kommentar
medlem-68510 Skrevet 19. juni 2008 Del Skrevet 19. juni 2008 Her Bilde1 Bilde2 Det der ser ikke ut som et Sony-batteri. Hva er det? Sony 3.6v 1800 mAh Battery Pack PSP Har du Slim? Lenke til kommentar
Po[wP]ow Skrevet 19. juni 2008 Del Skrevet 19. juni 2008 (endret) Her Bilde1 Bilde2 Det der ser ikke ut som et Sony-batteri. Hva er det? Sony 3.6v 1800 mAh Battery Pack PSP Har du Slim? Nei, har Phat Endret 19. juni 2008 av Po[wP]ow Lenke til kommentar
medlem-68510 Skrevet 19. juni 2008 Del Skrevet 19. juni 2008 ... Nei, har Phat Da kan ikke jeg hjelpe deg. Enten må du kjøpe et ferdig-moddet batteri, eller så må du skaffe hjelp fra andre. PSP-hacks sin IRC-kanal er å anbefale. Lenke til kommentar
Po[wP]ow Skrevet 19. juni 2008 Del Skrevet 19. juni 2008 ... Nei, har Phat Da kan ikke jeg hjelpe deg. Enten må du kjøpe et ferdig-moddet batteri, eller så må du skaffe hjelp fra andre. PSP-hacks sin IRC-kanal er å anbefale. Takk for hjelpen i hvert fall. Lenke til kommentar
Timster Skrevet 19. juni 2008 Del Skrevet 19. juni 2008 Hei:) trenger litt hjelp her. Prøver å opppgradere PSP til custom firmware. Det startet med at PSP'en hadde 3.03 oe-c. Men så degraderte jeg til 1.5 for å oppgradere til 3.90m33. Men readme filen som fulgte med var litt dårlig forklart så jeg missforsto og installerte Offisiell Firmware 3.90 istedet. Og nå sitter jeg her med den og forstår lite. Får ikke oppgraderte til noe annet enn offisiell firmware. Får bare en feilmelding om at spillet ikke kan starte (80020148. Å komme inn på en reset meny funker heller ikke. Noen som har noen forslag? Vil bare bruke pandoras battery som siste løsning Du har som vi pleier å si "bæsja på leggen". Altså, det er fort gjort å overse noe, men du er ikke fortapt for det.. Din siste utvei er som sagt Pandora metoden.. Så du må nok kjøpe deg et Datel batteri eller finne noen kompiser som har CFW.. Har en annen kompis med PSP jeg sikkert kan legge inn cfw (riktig^^) på. Men hva hjelper det min? Angående pandoras battery leste jeg et sted at om man gjorde det så fikk man det ikke tilbake til standard igjen, at det ble no jigkick elns, er det tilfelle? OM det ikke er det er det jo ikke no stress å gjøre det:P Lenke til kommentar
medlem-68510 Skrevet 19. juni 2008 Del Skrevet 19. juni 2008 Hei:) trenger litt hjelp her. Prøver å opppgradere PSP til custom firmware. Det startet med at PSP'en hadde 3.03 oe-c. Men så degraderte jeg til 1.5 for å oppgradere til 3.90m33. Men readme filen som fulgte med var litt dårlig forklart så jeg missforsto og installerte Offisiell Firmware 3.90 istedet. Og nå sitter jeg her med den og forstår lite. Får ikke oppgraderte til noe annet enn offisiell firmware. Får bare en feilmelding om at spillet ikke kan starte (80020148. Å komme inn på en reset meny funker heller ikke. Noen som har noen forslag? Vil bare bruke pandoras battery som siste løsning Du har som vi pleier å si "bæsja på leggen". Altså, det er fort gjort å overse noe, men du er ikke fortapt for det.. Din siste utvei er som sagt Pandora metoden.. Så du må nok kjøpe deg et Datel batteri eller finne noen kompiser som har CFW.. Har en annen kompis med PSP jeg sikkert kan legge inn cfw (riktig^^) på. Men hva hjelper det min? Angående pandoras battery leste jeg et sted at om man gjorde det så fikk man det ikke tilbake til standard igjen, at det ble no jigkick elns, er det tilfelle? OM det ikke er det er det jo ikke no stress å gjøre det:P Hvis du ikke har tilgang til en PSP med custom firmware fra før, må du ty til en av de to "poor man's"-metodene. Den ene involverer å kutte av/løfte opp et ben fra en IC inne i batteriet, mens den andre krever at du lodder en ladning fra A til B. Begge måtene er reverserbare (det er forøvrig førstnevnte også), men å lodde av/på en ledning er nok lettere for en med litt kunnskap innen lodding. Det skal også være mulig å skjære over sporet til nevnte fot inne i batteriet, for så å tegne med en blyant over når batteriet skal "normaliseres" (siden bly leder strøm). Om du ikke vil reversere batteriet, er det fremdeles mulig å bruke PSP-en normalt med det. Det finnes flere såkallte "multiloadere" som lar PSP-en starte firmwaren sin selv med Pandora(JigKick)-batteri. Lenke til kommentar
Benbels Skrevet 20. juni 2008 Del Skrevet 20. juni 2008 (endret) Hvis du ikke har tilgang til en PSP med custom firmware fra før, må du ty til en av de to "poor man's"-metodene. Den ene involverer å kutte av/løfte opp et ben fra en IC inne i batteriet, mens den andre krever at du lodder en ladning fra A til B. Begge måtene er reverserbare (det er forøvrig førstnevnte også), men å lodde av/på en ledning er nok lettere for en med litt kunnskap innen lodding. Det skal også være mulig å skjære over sporet til nevnte fot inne i batteriet, for så å tegne med en blyant over når batteriet skal "normaliseres" (siden bly leder strøm). Om du ikke vil reversere batteriet, er det fremdeles mulig å bruke PSP-en normalt med det. Det finnes flere såkallte "multiloadere" som lar PSP-en starte firmwaren sin selv med Pandora(JigKick)-batteri. Kunne du gitt meg en link til en sånn "multiloader"? Endret 20. juni 2008 av Baby B Lenke til kommentar
medlem-68510 Skrevet 20. juni 2008 Del Skrevet 20. juni 2008 Hvis du ikke har tilgang til en PSP med custom firmware fra før, må du ty til en av de to "poor man's"-metodene. Den ene involverer å kutte av/løfte opp et ben fra en IC inne i batteriet, mens den andre krever at du lodder en ladning fra A til B. Begge måtene er reverserbare (det er forøvrig førstnevnte også), men å lodde av/på en ledning er nok lettere for en med litt kunnskap innen lodding. Det skal også være mulig å skjære over sporet til nevnte fot inne i batteriet, for så å tegne med en blyant over når batteriet skal "normaliseres" (siden bly leder strøm). Om du ikke vil reversere batteriet, er det fremdeles mulig å bruke PSP-en normalt med det. Det finnes flere såkallte "multiloadere" som lar PSP-en starte firmwaren sin selv med Pandora(JigKick)-batteri. Kunne du gitt meg en link til en sånn "multiloader"? http://exophase.com/psp/multi-boot-loader-...leased-2038.htm Lenke til kommentar
Benbels Skrevet 20. juni 2008 Del Skrevet 20. juni 2008 Jeg forsto det ikke jeg har du en enkel norsk guide ? Lenke til kommentar
AnaXyd Skrevet 20. juni 2008 Del Skrevet 20. juni 2008 (endret) Rensket litt for at det blir lettere å forstå: How to use. 1.Copy bootfile to “ms0:/ipl/ipl_xxx.bin” of MsProDuo which installed MultiLoader. (see “RECOVERY_LOADER/readme.txt” to boot padnora’s “Magic Memory Stick”) 2.Power off the PSP. 3.Hold LTRG and allow key to select boot file,or LTRG off to normal boot. LTRG+UP -> load/run “ms0:/ipl/ipl_up.bin” LTRG+LEFT -> load/run “ms0:/ipl/ipl_lt.bin” LTRG+RIGHT -> load/run “ms0:/ipl/ipl_rt.bin” LTRG+DOWN -> load/run “ms0:/ipl/ipl_dn.bin” LTRG -> load/run “ms0:/ipl/ipl.bin” other -> normal boot from internal NAND flash. 4.Insert “JigKick Battery”. The MS and WLAN LED are flashing when boot file are missing or boot error. LTRG: Left trigger knappen Utifra det jeg forstår, skal du kopiere over nødvendige filer til den riktige plasseringen og boote ved å holde left trigger inne. Mulig Jckf kan korrigere på dette. Du kan også boote 5 forskjellige IPL'er, men du har vel bare behov for å boote med den ene. Prøv ihvertfall! Boot uten å holde noe inne, og boot med å holde left trigger inne. Endret 20. juni 2008 av AnaXyd Lenke til kommentar
Benbels Skrevet 20. juni 2008 Del Skrevet 20. juni 2008 Rensket litt for at det blir lettere å forstå: How to use. 1.Copy bootfile to “ms0:/ipl/ipl_xxx.bin” of MsProDuo which installed MultiLoader. (see “RECOVERY_LOADER/readme.txt” to boot padnora’s “Magic Memory Stick”) 2.Power off the PSP. 3.Hold LTRG and allow key to select boot file,or LTRG off to normal boot. LTRG+UP -> load/run “ms0:/ipl/ipl_up.bin” LTRG+LEFT -> load/run “ms0:/ipl/ipl_lt.bin” LTRG+RIGHT -> load/run “ms0:/ipl/ipl_rt.bin” LTRG+DOWN -> load/run “ms0:/ipl/ipl_dn.bin” LTRG -> load/run “ms0:/ipl/ipl.bin” other -> normal boot from internal NAND flash. 4.Insert “JigKick Battery”. The MS and WLAN LED are flashing when boot file are missing or boot error. LTRG: Left trigger knappen Utifra det jeg forstår, skal du kopiere over nødvendige filer til den riktige plasseringen og boote ved å holde left trigger inne. Mulig Jckf kan korrigere på dette. Du kan også boote 5 forskjellige IPL'er, men du har vel bare behov for å boote med den ene. Prøv ihvertfall! Boot uten å holde noe inne, og boot med å holde left trigger inne. Ok, men jeg har hørt at man kan fake serialen til batteriet eller noe!? Hvordan gjør jeg det? Lenke til kommentar
AnaXyd Skrevet 20. juni 2008 Del Skrevet 20. juni 2008 Fake serialen til batteriet? Mener du når man gjør om batteriet til Jig-kick? (Da man skriver om EEPROM'en i batteriet til 0xFFFFFF, slik at batteriet lar PSP'n gå inn i servicemodus) Lenke til kommentar
Benbels Skrevet 20. juni 2008 Del Skrevet 20. juni 2008 Fake serialen til batteriet? Mener du når man gjør om batteriet til Jig-kick? (Da man skriver om EEPROM'en i batteriet til 0xFFFFFF, slik at batteriet lar PSP'n gå inn i servicemodus) Se på nummer 3 under "pandora battery" http://pspnett.com/forum/viewtopic.php?f=17&t=2548 Lenke til kommentar
AnaXyd Skrevet 20. juni 2008 Del Skrevet 20. juni 2008 Da må du ha en PSP med CFW først.. Eller en som kan gjøre det for deg, som har en PSP med CFW.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå