Gå til innhold

Guidesamletråd: Downgrade og Custom Firmware på PSP

Anbefalte innlegg

Burde smekke opp en guide til å modde batteri selv, noen som har en god kilde jeg kan omskrive?

Trenger egentlig ikke en guide. Bare et bilde som viser hvilken "fot" man skal kutte over(om man velger denne veien såklart). Jeg kan ta ett bilde av mitt PSP Slim batteri.

De andre metodene krever vel at man har en PSP med CFW fra før.

Kan lage en bitteliten guide, som forklarer kort hva man skal gjøre.. :)

De andre metodene kan man bruke en PSP med CFW fra før, eller kjøpe et Datel batteri/låne et fra en kompis. ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Kan lage en bitteliten guide, som forklarer kort hva man skal gjøre.. :)

De andre metodene kan man bruke en PSP med CFW fra før, eller kjøpe et Datel batteri/låne et fra en kompis. ;)

Du kan bruke bildene jeg la ut på forrige side, så fjerner jeg de. Så lager du en guide :)

Lenke til kommentar
Det skal jeg vøtt.. :) Har du bilder fra Phat også?

Siden jeg bare har slim så har jeg nok ikke phat bilder. Men det ligger på google.

Må bare spørre igjen. Kan jeg "lage" pandoras battery med en PSP Slim, som er helt ny, eller må jeg bruke en som allerede har 1.50 eller custom firmware?

Du trenger ikke en PSP med 1.50/CFW for å lage pandora. Du kan "hardmodifisere(tror jeg det heter)" et batteri slik at du kommer inn i service mode, dette vil gjøre batteriet ubrukelig til vanlig bruk. Mens en PSP med CFW kan "softmodifisere(rett?)" slik at det bare er en kode i batteriet som endres, kan reverseres og bli normalt etterpå.

*Noen som kan godkjenne/avslå dette?*

En ting som er verdt å nevne når vi snakker om "poor man's Pandora", er at man må være forsiktig slik at man ikke kortslutter batteriet. Et overophetet lithium-element kan eksplodere.

Er bare å være forsiktig når du kutter av den "foten". Den var litt vrien, men den kom løs til slutt.

Litt kjipt at det ikke funket å "bøye" den tilbake, slik at det ble kontakt :!:

Lenke til kommentar

Var sånn jeg skjønte det også, men forsto det slik at man fort kan kortslutte batteriet så det eksploderer, tror ikke helt jeg tar sjansen, selv om jeg har loddet en god del før. Tror jeg kjøper et sånt Datel Tool-batteri.

Lenke til kommentar

trikset med poor mans pandora er at dette kan fikses vis utgangskunktet er rett.

Skjær over printbanen fra denne foten på ICen på printkortet, gjør det som må gjøres, så kan denne banen fikses med blyant;(tegn/strek der du skjærte)

Bricka min tidligere i kveld, men er på 3.71 nå(3.90elrn tidligere).

Men skjønner lite lite... kanskje mindre;)

EDIT: kunne like gjærne jobbet overtid i noen daga å fått noen andre til å gjort dette, men da er jo litt av gleden borte:)

Endret av Redman
Lenke til kommentar
...

Litt kjipt at det ikke funket å "bøye" den tilbake, slik at det ble kontakt :!:

trikset med poor mans pandora er at dette kan fikses vis utgangskunktet er rett.

Skjær over printbanen fra denne foten på ICen på printkortet, gjør det som må gjøres, så kan denne banen fikses med blyant;(tegn/strek der du skjærte)

...

Det er to måter å lage poor man's på. Den ene er å kutte av en fot, og den andre er å lodde på en ledning. Men ledning-måten kan man jo enkelt fikse en liten bryter for å de- og reaktivere "pandora mode".

Lenke til kommentar

Akkurat det er ikke så rart. PSP'n får ingen beskjed om å starte opp fra memstick fra batteriet(som ikke er der), så da booter den vanlig. Denne metoden der bruker jeg når jeg "Pandoriserer", da jeg kun har en PSP, og ett batteri. :)

BTW: Redman er inne på en smart løsning. Blyet i blyanter leder jo strøm, og hvis man "tegner" på litt bly ved den avkuttede lederen, kan den fungere igjen.. :) Eller eventuelt lodde, om man vil dette. Kutter man pent, kan det jo rettes på.. :)

Endret av AnaXyd
Lenke til kommentar
Jepp, finnes en multiloader som muliggjør dette. Var det ikke du som brukte denne Jckf?

Søkte etter multiloader, men dette var for å unngå pandoramenyen når man brukte et pandora batteri.

Det jeg er på utkikk etter er noe som loader iRshell i stedetfor den vanlige XMB menyen.

Lenke til kommentar
Jepp, finnes en multiloader som muliggjør dette. Var det ikke du som brukte denne Jckf?
Jeg bruker en multiloader for å starte med pandora-batteriet i, ja. Men det har jo ikke noe med IRShell å gjøre.

...

Søkte etter multiloader, men dette var for å unngå pandoramenyen når man brukte et pandora batteri.

Det jeg er på utkikk etter er noe som loader iRshell i stedetfor den vanlige XMB menyen.

Jeg mener å huske at denne pluginen er med når du laster ned IRShell.
Lenke til kommentar
Jeg mener å huske at denne pluginen er med når du laster ned IRShell.

Gjorde visst det:

/seplugins/irsautoboot.prx Autoboot PRX for iR Shell. Also necessary in order to quickly

switch between 3.xx EBOOT and 1.5 EBOOT of iR Shell.

/seplugins/vsh.txt Necessary VSH.TXT file in order to be able to enable the

Autoboot PRX plugin to be enabled in recovery menu.

Jeg kommer inn i recovery menu ved å holde inne L eller R når jeg starter opp? må jeg ha pandora batteri i mens jeg gjør dette?

edit: R mens jeg starter opp uten pandora, jess.

Endret av Bjohansen
Lenke til kommentar
Jeg kommer inn i recovery menu ved å holde inne L eller R når jeg starter opp? må jeg ha pandora batteri i mens jeg gjør dette?

Ja, vis du holder inne R, det er Recovery menyen til CFW du bruker. (Vil kun funke vis du bruker Dark Alex CFW)

Må bare nevne at jeg også fikk nedgradert PSP Phat min og lagt in CFW 3.90 M33-2.(eller var d 3 :p)

Faktisk ganske enkelt.

Jeg tror jeg skal tørre å påstå at man kan gjøre et pandora (hjemmelaget) batteri normalt igjen ganske enkelt.

Lenke til kommentar
Jeg tror jeg skal tørre å påstå at man kan gjøre et pandora (hjemmelaget) batteri normalt igjen ganske enkelt.

Sliter med å få kontakt på mitt batteri. Må kanskje få det lodda, men det kan bli vanskelig. Veldig liten plass å lodde på.

Lenke til kommentar

Sliter med å få kontakt på mitt batteri. Må kanskje få det lodda, men det kan bli vanskelig. Veldig liten plass å lodde på.

Du kan jo bruke en multiloader, som jeg har nevnt mange ganger tidligere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...