Gå til innhold

Guidesamletråd: Downgrade og Custom Firmware på PSP

Anbefalte innlegg

Trenger jeg to minnerkort da?

Å ikke si at jeg trenger en Custom FW psp for å minnekortet med filene jeg trenger for å downgrade? :cry:

Har bestilt kun Batteriet nå. Kan låne et minnekort fra en venn vis jeg trenger to.

Det eneste du kan trenge to av er batteri, men det har du jo bestillt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei, tenkte jeg skulle begynne å bruke pspen min igjen, har v1.5 og fast loader (UMD emulator v0.8c - a hamma kavula & friends production). Og de gamle spillene jeg har fungerer, men ikke de nye jeg har lastet ned. Hvilket program bør jeg update til?

Lenke til kommentar

Har endelig fått bestillt et Pandora batteri av typen "Datel". Fikk beskjed av "butikken" der jeg bestillte fra om at jeg ikke trenger å nedgradere til 1.50, men at batteriet tillot direkte overgang til CFW. Vil dette si at jeg bare trenger å pakke i batteriet, legge CFW inn på en minnebrikke, også boote?

Lenke til kommentar
Har endelig fått bestillt et Pandora batteri av typen "Datel". Fikk beskjed av "butikken" der jeg bestillte fra om at jeg ikke trenger å nedgradere til 1.50, men at batteriet tillot direkte overgang til CFW. Vil dette si at jeg bare trenger å pakke i batteriet, legge CFW inn på en minnebrikke, også boote?

Du må nok lage en magic mem-stick fordi. Men i korte trekk, ja. Selv har jeg bestandig gått veien om 1.50 selv om det ikke er nødvendig.

Lenke til kommentar

Prøvde å modde det originale batteriet ved å kutte den ene "foten". Funker det på samme måte? kan jeg nå installere CFW?

Fant ingenting om dette på side 1.

(om det ikke går så venter jeg likevel på Datel batteriet)

Edit: da har jeg 3.71 M33 :D Funket som bare juling å bruke et modifisert batteri og installere i blinde :)

"Fornøyd"

Endret av Bjohansen
Lenke til kommentar

Satt igår kveld å natt å herja med dette, til slutt skjærte jeg over Foten/printbanen til denne"foten" men klarer ikke for alt i verden å få CFW på maskinen.

Egentlig heilt utrulig at den faktisk enda booter.

Hvordan InnStalerte du i blinde da Bjohansen?

Lenke til kommentar
Satt igår kveld å natt å herja med dette, til slutt skjærte jeg over Foten/printbanen til denne"foten" men klarer ikke for alt i verden å få CFW på maskinen.

Jeg fulgte guiden på side 1, post 2. Ved å bruke Total Newbie Installer. Er visst noe feil med PSP Slim sin pandora meny, som gjør at installasjonen gjøres i blinde. Men jeg tryke bare på X når PSPen slo seg på, så slo den seg av når den var ferdig installert.

Lenke til kommentar

Jeg har akkurat skaffet meg en PSP Slim & Lite, etter at min gamle PSP ble ødelagt. Tenkte jeg skulle kjøre noe homebrew nå, men jeg skjønner ærlig talt ingenting. Akkurat hva gjør Pandoras battery?

Kjøpte også en 4GB Pro Duo-brikke, funker denne med homebrew nå, eller må jeg bruke min gamle 1GB-brikke? Burde jeg bruke batteriet på den gamle PSPen, eller det nye batteriet?

Lenke til kommentar

Jeg fulgte guiden på side 1, post 2. Ved å bruke Total Newbie Installer. Er visst noe feil med PSP Slim sin pandora meny, som gjør at installasjonen gjøres i blinde. Men jeg tryke bare på X når PSPen slo seg på, så slo den seg av når den var ferdig installert.

Stemmer det.. ;) Det er noe av grafikkdriverne som ikke er helt glade i Slim, og derfor er det svart skjerm under installasjonen. Men så lenge det fungerer, er det jo ingen sak å trykke rundt i blinde! :)

Burde smekke opp en guide til å modde batteri selv, noen som har en god kilde jeg kan omskrive?

@ehs5:

Pandoras Battery er rett og slett en exploit hackerne fant ut av, som Sony brukte til å gjenopprette ødelagte PSP'r som var brickede. Dette er en funksjon de har hatt i tankene før den aller første PSP'n ble lansert, noe som er smart.

Kort fortalt er det et lite minne i batteriet i en PSP, som inneholder en kort linje med syntakser. Hver gang du skrur på PSP'n, sjekker den hva den syntaksen inneholder, og booter opp deretter til hva den blir fortalt.

Det vi gjør med batteriet, er å resette denne koden til 0xFFFFFF eller hva det nå er, slik at PSP'n får beskjed om å starte opp fra memorysticken istedet. Den starter da opp programmet som installerer custom firmware for deg(som du legger inn på MS).. :)

Smart hva?

4Gb kort fungerer forresten ikke når du skal installere custom firmwaren. Det kan brukes når du er ferdig, selvfølgelig! :)

Endret av AnaXyd
Lenke til kommentar
Burde smekke opp en guide til å modde batteri selv, noen som har en god kilde jeg kan omskrive?

Trenger egentlig ikke en guide. Bare et bilde som viser hvilken "fot" man skal kutte over(om man velger denne veien såklart). Jeg kan ta ett bilde av mitt PSP Slim batteri.

De andre metodene krever vel at man har en PSP med CFW fra før.

Lenke til kommentar
@ehs5:

Pandoras Battery er rett og slett en exploit hackerne fant ut av, som Sony brukte til å gjenopprette ødelagte PSP'r som var brickede. Dette er en funksjon de har hatt i tankene før den aller første PSP'n ble lansert, noe som er smart.

Kort fortalt er det et lite minne i batteriet i en PSP, som inneholder en kort linje med syntakser. Hver gang du skrur på PSP'n, sjekker den hva den syntaksen inneholder, og booter opp deretter til hva den blir fortalt.

Det vi gjør med batteriet, er å resette denne koden til 0xFFFFFF eller hva det nå er, slik at PSP'n får beskjed om å starte opp fra memorysticken istedet. Den starter da opp programmet som installerer custom firmware for deg(som du legger inn på MS).. :)

Smart hva?

4Gb kort fungerer forresten ikke når du skal installere custom firmwaren. Det kan brukes når du er ferdig, selvfølgelig! :)

Ok, dette gjorde det litt klarere. :) Så når jeg gjør dette, kan jeg da bruke det gamle Phat-batteriet og 1GB-minnekortet, og så når jeg har lagt inn custom firmware kan jeg bruke det nye slim-batteriet og 4GB-kortet?

Var noe jeg stusset på, guiden her sier følgende: "For å kunne utføre denne modifikasjonen, må du ha en PSP med homebrew muligheter eller kjøpe deg et ferdigmoddet batteri. Det er ett batteri til hver PSP.

" Noe jeg ikke har skjønt her? Jeg har jo ingen PSP som har homebrew, det er jo derfor jeg vil kjøre pandoras battery?

Endret av ehs5
Lenke til kommentar

Her er hvordan fot du kutter på Slim batteriet, pass på å ikke ødelegge batteriet når du åpner det:

OBS: Bildene gjelder ikke PHAT batteri!

OBS: dette gjør batteriet ditt ubrukelig til vanlig bruk etter fullført modifisering.

SLIM:

Endret av Bjohansen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...