Gå til innhold

100-push-ups-klubben! Hvem er med?


Gjest Slettet+9817234daf

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+9817234daf
For andre gang, siden du ikke var i stand til å se min først post: 41 (!)

 

Er det meg du sikter til nå?

 

Ja, det er jo du som er trådstarter, så hvem ellers?

 

Finner ikke posten der du skriver at du er med.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-105476

Prøvde å makse her om dagen, klarte 48. Mulig jeg starta litt i raskeste laget >.<

 

Skriv meg opp, får se om jeg starter å kjøre pushups iblandt til våren før millitæret.

Lenke til kommentar

Klarer nå 60, men ikke faen om jeg klarer 61. Kanskje treningsmetoden (eller fraværet av en) min ikke fungerer så greit. Et annet problem er at jeg ikke klarer å puste skikkelig samtidig som jeg tar armhevinger. Hvertfall ikke telle, puste og ta armhevinger, blir bare tull. Holder som oftest pusten til jeg har tatt hvertfall 20, noe som kan være med på å gjøre mer enn 60 så jævlig vanskelig for meg.

 

Edit: Jeg er jo ikke med på listen! Trodde ikke det skulle gå an å bli så såret som jeg er nå av fremmede personer på internett, men jo...faen. Overse meg på den måten, huff.

Endret av Arbakadarba
Lenke til kommentar
Klarer nå 60, men ikke faen om jeg klarer 61. Kanskje treningsmetoden (eller fraværet av en) min ikke fungerer så greit. Et annet problem er at jeg ikke klarer å puste skikkelig samtidig som jeg tar armhevinger. Hvertfall ikke telle, puste og ta armhevinger, blir bare tull. Holder som oftest pusten til jeg har tatt hvertfall 20, noe som kan være med på å gjøre mer enn 60 så jævlig vanskelig for meg.
La noen andre telle for deg. Så prøver du å venne deg til å puste ut når du er på vei oppover, inn når du er på topp eller på vei ned.

 

 

Men et spørsmål til deg, wh1te: Hva gjør denne tråden under styrketrening? Dette er i aller høyeste grad utholdenhet.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Men et spørsmål til deg, wh1te: Hva gjør denne tråden under styrketrening? Dette er i aller høyeste grad utholdenhet.

 

Nei? Det er i høyeste grad utholdende styrketrening.

Lenke til kommentar
Men et spørsmål til deg, wh1te: Hva gjør denne tråden under styrketrening? Dette er i aller høyeste grad utholdenhet.

 

Nei? Det er i høyeste grad utholdende styrketrening.

I mine øyne er utholdenhetstrening høyt treningsvolum med lav belastning. Enten dette gjelder bryst/triceps, hjerte, eller andre organer.

Dette blir på samme måte som at når man begynner å nå et visst antall blir spensthopp utholdenhetstrening. Det er styrketrening hvis man legger på en del belastning (jumping squats), men ellers blir det kun utholdenhet. Det samme med utfall; styrketrening når man har mange kilo over skuldrene, utholdenhetstrening om man går seg en tur i skogen utfall-style.

Lenke til kommentar

Hmm, kansje jeg bare skal satse på å klare 25 før året er omme da :)

 

Litt teit at vi ikke har gym på skolen, for det kunne vel ha hjulpet en del..

 

Litt OT igjenn, jeg har sånne "vekt-armband" som jeg bruker veldig mye, vet ikke hvor mye de veier, men de veier nokk til at man kjenner man blir sliten i armene etter ca 1 times bruk. Noen som vet hva disse kalles?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Man må kjøre over en viss prosentvis tyngde før man får mer muskelmasse. Hvis man nå bare klarer 10 pushups kan man legge på seg muskelmasse av å ta pushups, men så fort man greier opp mot 20-25 stykker vil man ikke få mikrotrauma i musklene og følgelig ikke legge på seg muskelmasse.

 

Hvordan forklarer du at man blir sterkere da? Bedre rekruttering av muskelfibre?

Lenke til kommentar
Hvordan forklarer du at man blir sterkere da? Bedre rekruttering av muskelfibre?
Har jeg påstått at man blir sterke? Man blir mer utholden. Til en viss grad vil jo muskelfibre også rekrutteres bedre i og med at man øver inn teknikk og slikt. Med såpass lav belastning er det lite tilpasning av nervesystemet. Jeg er litt på gyngende grunn når det gjelder mikrobiologi i og med at jeg ikke har hatt noen biologifag, men jeg innbiller meg også at musklene vil få en bedre utnyttelse av glykogen, og kreatinfosfat-syklusen. Men her vet sikkert du en god del mer enn meg :)

 

Se på maratonløpere; ikke akkurat store muskler, men de har enorme mengder mitokondrier per muskelcelle i forhold til andre, noe som gjør dem råe på å utnytte energi fra blod og muskelvev fortløpende. Dette er et litt ekstremt eksempel da 100 pushups ikke er i nærheten av å være så mange at økt prosentandel av mitokondrier i muskelmassen ville gjøre noe særlig utslag, men jeg håper at det illustrerer hvordan kroppen tilpasser seg den belastningen den blir utsatt for.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...