Gå til innhold

100-push-ups-klubben! Hvem er med?


Gjest Slettet+9817234daf

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Oppskrift for å klare 100push ups:

Ta en og en hver dag, altså, bruk 40dager for å ta 40, 100 dager for å ta hundre. Første dagen, tar du en, andre dagen to, tredje dagen tre, osv. Da skal du nok klare hundre, etter hundre dager vell og merke

9123129[/snapback]

 

Ganske sikker på at det ikke funker så bra. Kroppen trenger hvile og bedre å kjøre noen dager hardere enn andre. Dessuten trenger du flere sett hver dag for å klare å øke. Holder ikke med å kjøre ett sett hver dag og regne du øker med en. Går fint istarten, men når det har gått par måneder så klarer du rett og slett ikke holde følge. Vil tro det er lett å få vondt i ryggen etterhvert og.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

Jeg har ikke trent de siste månedene ettersom jeg har store problemer med skulder og rygg. Vi får se hvordan det går når jeg starter på skole til høsten.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Er det noen her som har et opplegg som de synes fungerer ganske bra? Jeg har også lyst å klare 100 push-ups. Jeg er en aktiv person og klarer ca 60 armhevninger på det meste. Bare 40 igjen, men det er mye.

 

Noen som har noen gode trene metoder?

 

Jeg tar ikke så ofte push-ups, men etter joggeturer hender det at jeg tar så mange jeg klarer. Men skulle gjerne hatt et opplegg..

Lenke til kommentar
Oppskrift for å klare 100push ups:

Ta en og en hver dag, altså, bruk 40dager for å ta 40, 100 dager for å ta hundre. Første dagen, tar du en, andre dagen to, tredje dagen tre, osv. Da skal du nok klare hundre, etter hundre dager vell og merke

9123129[/snapback]

 

Ganske sikker på at det ikke funker så bra. Kroppen trenger hvile og bedre å kjøre noen dager hardere enn andre. Dessuten trenger du flere sett hver dag for å klare å øke. Holder ikke med å kjøre ett sett hver dag og regne du øker med en. Går fint istarten, men når det har gått par måneder så klarer du rett og slett ikke holde følge. Vil tro det er lett å få vondt i ryggen etterhvert og.

9153022[/snapback]

 

Ops, feil, det skal være øk etter en uke....ikke hver dag

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Gjest medlem-105476
Tok 45 rep etter brysttrening igår (20 sett med rene brystøvelser) så har en liten tro på at jeg kan ta rundt 75-80 før trening. Når jeg kommer opp på 60 rep etter trening så skal jeg prøve før trening og se om jeg klarer å nå 100 rep.

9389572[/snapback]

20 sett med bryst på en trening?!?! Blir ikke det litt overkill?

Lenke til kommentar
Tok 45 rep etter brysttrening igår (20 sett med rene brystøvelser) så har en liten tro på at jeg kan ta rundt 75-80 før trening. Når jeg kommer opp på 60 rep etter trening så skal jeg prøve før trening og se om jeg klarer å nå 100 rep.

9389572[/snapback]

20 sett med bryst på en trening?!?! Blir ikke det litt overkill?

9406528[/snapback]

Høres sånn ut, med mindre han trener et bestemt program med periodisering eller deload på slutten. For å bygge styrke er det nok med 2 øvelser med ca. 4 sett på hver. F.eks. benkpress og skråbenk med manualer.

Lenke til kommentar
Tok 45 rep etter brysttrening igår (20 sett med rene brystøvelser) så har en liten tro på at jeg kan ta rundt 75-80 før trening. Når jeg kommer opp på 60 rep etter trening så skal jeg prøve før trening og se om jeg klarer å nå 100 rep.

9389572[/snapback]

20 sett med bryst på en trening?!?! Blir ikke det litt overkill?

9406528[/snapback]

Høres sånn ut, med mindre han trener et bestemt program med periodisering eller deload på slutten. For å bygge styrke er det nok med 2 øvelser med ca. 4 sett på hver. F.eks. benkpress og skråbenk med manualer.

9408569[/snapback]

 

Jeg kjører

4 sett skråbenk med handtler

3 sett rettbenk med handtler

3 sett benkpress i maskin

5 sett cabelcross med droppsett på de to siste settene

3 sett pullover

 

Så blir 18 sett da. Og 3 sett med så mange armhevinger jeg klarer. Det er noe som fungerer utrolig bra for meg. Hatt en utrolig framgang både styrkemessig og utseendemessig.

Endret av Lambada
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...