Gå til innhold

Online spill vil ha 1 Mii-kode [Delvis bekreftet]

Anbefalte innlegg

Knotet litt med tittelen på denne tråden men håper den er grei nok.

For å utdype; GoNintendo, melder om at i et intervju Gamers gjorde med en representant fra Next Level Games kan det virke som at en Mii på din konsoll vil generere sin egen Mii-kode som vil bli brukt i alle online spill. Si du har en Mii som heter Konrad, og du har kjøpt Mario Strikers Charged Football, når du logger inn på NWFC(Nintendo WiFi Connection) med Konrad så vil Konrad få en Friendcode i dette spillet, og denne koden vil være den samme for Mii'en din Konrad i alle spill. Men hver enkelt Mii på din konsoll vil generere sin egen Friend Code.

Så ulikt slik som man trodde tidligere at hvert enkelt spill vil ha sin egen friendcode så ser det altså ut til at vi får en enkelt Mii-kode til alle spill, så det gjelder bare å bruke den samme Mii'en i alle dine online spill.

G: And the Mii code, how’s that work?

NLG: Each Mii generates a Mii code that remains constant. This code will be used for all online titles in the future.

Et par biter falt ihvertfall på plass for min del når jeg leste dette, iogmed at de har implementert Mii'er i konsollen og i spillene for å representere flere brukere så er det logisk at hvert enkelt får sin egen Mii-kode slik at konsollen kan brukes av flere personer også i online spill, dersom det hadde blitt som det tidligere ryktes om at hvert spill genererte sin egen Friendcode så hadde onlinespillingen blitt reservert for 1 person på konsollen.

Men det er dumt at Nintendo ikke kunne gått ut og forklart hvordan slike ting kommer til å fungere, enn at vi må finne ut av det selv når den tid kommer, eller som dette at det kommer ut gjennom representater fra tredjepartsutviklere. Men uansett en oppløftende nyhet føler jeg.

Kilde: [GoNintendo]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-NIoHlfL

Hvis jeg må skrive inn friend-koder i hvert enkelt spill er det meg fullstedig likegylig om koden er lik i alle spill, det er det som er irriterende...

Lenke til kommentar

Synes fremdeles det er dårlig av Nintendo å gjøre det så knotete som det er. Vennekodene er der jo for å verne spillerne til Nintendo. Ved å ikke la dem legge til ukjente folk. Altså må man være i kontakt med personen på et annet vis enn via Wii (real life, MSN, tlf etc) for å få tak i koden hans. Men for de av oss som ikke frykter å bli kjent med pedofile voldtektsmenn, hadde det vært greit å slippe kode-maset. Jeg synes kodene burde vært et alternativ som kunne slås av og på i Parental Options-greiene, for foreldre som er bekymret for småtassene deres.

Lenke til kommentar
Hvis jeg må skrive inn friend-koder i hvert enkelt spill er det meg fullstedig likegylig om koden er lik i alle spill, det er det som er irriterende...

8719603[/snapback]

Nå er det nå en gang slik, og det er unektelig bedre med 1 kode for alle spillene enn å ha 1 kode for hvert enkelt spill. Kan allerede min utenatt :p

Lenke til kommentar

Høres ut som en litt bedre løsning. Om det nå var slik at det kom en Online kanal, og på den online kanalen hadde du en venneliste hvor du tastet inn disse kodene (selv om jeg kunne foretrekke et MSN aktig system), da skal jeg ikke klage.

Men om det blir slik at du må taste inn koden gang på gang på gang for vært spill, da blir jeg fort lei av online systemet til Wii.

Lenke til kommentar
Så... du har konsoll-koden, en kode for hvert spill (for enkelte spill) OG en Mii-kode?!

8735036[/snapback]

Dette blir tydeligvis en og samme kode. Hvis du da ikke insisterer på å benytte forskjellige Mii'er hver gang.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...