pej Skrevet 30. mai 2007 Del Skrevet 30. mai 2007 apedoktor; Fikk feilmelding som gav eg ordet "GTK", så jeg prøver igjen når jeg får fysisk tilgang til serveren. Åh, jeg var under det inntrykket at dette var en desktop-maskin. Om du bare har SSH-tilgang burde noe sånt som dette funke for å oppgradere: sed -i 's/dapper/edgy/g' /etc/apt/sources.list # Altså erstatte alle steder i sources.list som nevner dapper med edgy apt-get update && apt-get dist-upgrade Lenke til kommentar
Gjest Slettet+142 Skrevet 30. mai 2007 Del Skrevet 30. mai 2007 anbefaler du fremdeles dette hvis jeg sier at jeg får "fysisk kontakt" med serveren + desktop imorgen? Men rett det, sitter med SSH herifra til andre siden av byn Lenke til kommentar
pej Skrevet 30. mai 2007 Del Skrevet 30. mai 2007 anbefaler du fremdeles dette hvis jeg sier at jeg får "fysisk kontakt" med serveren + desktop imorgen? Men rett det, sitter med SSH herifra til andre siden av byn 8744784[/snapback] Den eneste reelle forskjellen er at du får se progresjonen i et GUI, og at det er noe mer brukervennlig. Det gjør ingenting å vente til i morgen om du føler deg usikker. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+142 Skrevet 30. mai 2007 Del Skrevet 30. mai 2007 Usikker mer mellomnavnet mitt det. - Mens etternavnet lyder mer at jeg vil reinstallere OS på serveren. Så jeg gir de to kommandoene du postet isted et forsøk nå. Hvis det ikke virker, går jeg sikkert inn for å ta backup av det jeg føler for at jeg trenger imorgen. Noe vesentlig jeg trenger backup av? Mysql-db, Apache-config.. Samba? Lenke til kommentar
pej Skrevet 30. mai 2007 Del Skrevet 30. mai 2007 Usikker mer mellomnavnet mitt det. - Mens etternavnet lyder mer at jeg vil reinstallere OS på serveren. Det er viktig å presisere at dette ikke vil reinstallere operativsystemet ditt. Det vil bare oppgradere fra Dapper til Edgy. Innstillinger vil for det meste forbli identiske, med mindre du spesifiserer noe annet under oppgraderingen. Noe vesentlig jeg trenger backup av? Mysql-db, Apache-config.. Samba?Databaser er sikkert nyttig å beholde, ja. Du vet best selv hva du har av data som er verdt å beholde. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+142 Skrevet 30. mai 2007 Del Skrevet 30. mai 2007 Yeah "Slo inn" kommandoene dine isted, og nå vil den oppgradere så og si alle pakkene på serveren. Vil den da endre noe konfigurasjon på f.eks apache da? For jeg har startet en liten backupkjøring her nå Lenke til kommentar
pej Skrevet 30. mai 2007 Del Skrevet 30. mai 2007 Vil den da endre noe konfigurasjon på f.eks apache da?Den vil spørre deg om hva du vil gjøre om den prøver å endre noen konfigurasjonsfiler som du har redigert manuelt i etterkant av installasjonen. Standardvalget er å beholde samme konfigurasjon. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+142 Skrevet 30. mai 2007 Del Skrevet 30. mai 2007 Hmm. ok. Får sette på en Las Vegas episoden mens den holder på jeg da ^^ Så skriver jeg nytt innlegg/editer dette med resultat ang. lic6 Lenke til kommentar
RusleBiff Skrevet 30. mai 2007 Del Skrevet 30. mai 2007 Det så ut som riktig pakke, bortsett fra at den var for amd64 og ikke i386 som du sikkert har. Reinstallering er for pingler Da lærer du ikke noe Lenke til kommentar
Gjest Slettet+142 Skrevet 30. mai 2007 Del Skrevet 30. mai 2007 (endret) Hehe Jeg tror faktisk at jeg på en eller annen måte klarte å installere amd64-installasjonen. Men akkurat nå holder jeg på men apedoktor sitt forslag [update] Ser ut som libc6 ble installert skikkelig. Men oppgraderingen holder på enda, så. Vet ikke. Endret 30. mai 2007 av Slettet+142 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+142 Skrevet 30. mai 2007 Del Skrevet 30. mai 2007 Hmm. Ser ut til at libc6 ikke lenger er broken nå. Men nå virker det litt mer som om gcc/make er broken. Jeg prøver å kjøre en make-kommando, og feilmeldingene dukker opp over alt :/ mariyo@mariyo:~/psybnc$ make menuconfigInitializing Menu-Configuration [*] Running Conversion Tool for older psyBNC Data. tools/convconf.c:26:19: error: stdio.h: No such file or directory tools/convconf.c:27:23: error: sys/types.h: No such file or directory tools/convconf.c:28:24: error: sys/socket.h: No such file or directory tools/convconf.c:29:19: error: netdb.h: No such file or directory tools/convconf.c:30:20: error: stdlib.h: No such file or directory tools/convconf.c:33:20: error: unistd.h: No such file or directory tools/convconf.c:34:19: error: fcntl.h: No such file or directory tools/convconf.c:35:19: error: errno.h: No such file or directory tools/convconf.c:36:22: error: sys/time.h: No such file or directory tools/convconf.c:37:24: error: netinet/in.h: No such file or directory tools/convconf.c:38:20: error: string.h: No such file or directory tools/convconf.c:40:22: error: sys/stat.h: No such file or directory tools/convconf.c:41:23: error: arpa/inet.h: No such file or directory tools/convconf.c:42:19: error: ctype.h: No such file or directory tools/convconf.c:43:20: error: signal.h: No such file or directory tools/convconf.c:46: error: expected ')' before '*' token tools/convconf.c:86: error: expected declaration specifiers or '...' before 'FILE' tools/convconf.c: In function 'convertlist': tools/convconf.c:93: error: 'FILE' undeclared (first use in this function) tools/convconf.c:93: error: (Each undeclared identifier is reported only once tools/convconf.c:93: error: for each function it appears in.) tools/convconf.c:93: error: 'listfile' undeclared (first use in this function) tools/convconf.c:95: error: 'NULL' undeclared (first use in this function) tools/convconf.c:98: warning: incompatible implicit declaration of built-in function 'strchr' tools/convconf.c:104: warning: incompatible implicit declaration of built-in function 'sprintf' tools/convconf.c:105: warning: incompatible implicit declaration of built-in function 'fprintf' tools/convconf.c:105: error: 'outfile' undeclared (first use in this function) tools/convconf.c: At top level: tools/convconf.c:114: error: expected declaration specifiers or '...' before 'FILE' tools/convconf.c: In function 'convertlists': tools/convconf.c:118: warning: incompatible implicit declaration of built-in function 'sprintf' tools/convconf.c:120: error: 'outfile' undeclared (first use in this function) tools/convconf.c:120: error: too many arguments to function 'convertlist' tools/convconf.c:122: error: too many arguments to function 'convertlist' tools/convconf.c:124: error: too many arguments to function 'convertlist' tools/convconf.c:126: error: too many arguments to function 'convertlist' tools/convconf.c:128: error: too many arguments to function 'convertlist' tools/convconf.c:130: error: too many arguments to function 'convertlist' tools/convconf.c:132: error: too many arguments to function 'convertlist' tools/convconf.c:134: error: too many arguments to function 'convertlist' tools/convconf.c: In function 'main': tools/convconf.c:141: error: 'FILE' undeclared (first use in this function) tools/convconf.c:141: error: 'handle' undeclared (first use in this function) tools/convconf.c:142: error: 'fconfif' undeclared (first use in this function) tools/convconf.c:154: error: 'NULL' undeclared (first use in this function) tools/convconf.c:157: warning: incompatible implicit declaration of built-in function 'printf' tools/convconf.c:162: warning: incompatible implicit declaration of built-in function 'exit' tools/convconf.c:177: warning: incompatible implicit declaration of built-in function 'sprintf' tools/convconf.c:184: error: too many arguments to function 'convertlists' tools/convconf.c:188: error: too many arguments to function 'convertlist' tools/convconf.c:194: warning: incompatible implicit declaration of built-in function 'printf' tools/convconf.c:198: warning: incompatible implicit declaration of built-in function 'fprintf' tools/convconf.c:208: warning: incompatible implicit declaration of built-in function 'fprintf' tools/convconf.c:213: warning: incompatible implicit declaration of built-in function 'exit' make: *** [menuconfig] Error 1 mariyo@mariyo:~/psybnc$ Lenke til kommentar
comicz Skrevet 31. mai 2007 Del Skrevet 31. mai 2007 ...libc6-dev-pakken var aldri broken, du kjørte bare en nyere versjon. Nå har du oppdatert hele systemet ditt til Edgy i stedet for å fikse den ene pakken. Anyway, du mangler åpenbart dev-pakker. apt-get install build-essential om du ikke har gjort det. Om det fortsatt ikke fungerer tar du en titt i psyBNCs README/hjemmeside for å finne dependencies(om du velger å gå utenom pakkebehandleren må du selv se til at deps er installert). Uansett skal standardbibliotek som stdio ligge i libc6-dev(/usr/include/stdio.h), så build-essential burde dra den med seg. Hmm, kanskje pakken virkelig ikke er "fysisk" installert? dpkg klaget jo. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+142 Skrevet 31. mai 2007 Del Skrevet 31. mai 2007 hmm. rart altså. De aller fleste feilmeldingene er vekke etter build-essential er kjørt, men det er fremdeles en igjen. Er det psybnc sin feil det kanskje? mariyo@mariyo:~/psybnc$ make menuconfigInitializing Menu-Configuration [*] Running Conversion Tool for older psyBNC Data. tools/convconf.c: In function 'cofile': tools/convconf.c:81: error: label at end of compound statement make: *** [menuconfig] Error 1 mariyo@mariyo:~/psybnc$ } else { fprintf(outfile,"%s.%s.%s\n",fname,section,buf); } } next: } return 0x0; } Lenke til kommentar
Gjest Slettet+142 Skrevet 31. mai 2007 Del Skrevet 31. mai 2007 Hmm. Feilmeldingene forsvinner og går jo :/ Nå kommer det noe om at jeg trenger et bibliotek; ncurses, men jeg har prøvd å installere det jeg finner på "ncurses" i pakkesystemet mariyo@mariyo:~/psybnc$ make menuconfigInitializing Menu-Configuration [*] Running Conversion Tool for older psyBNC Data. Using existent configuration File. [*] Running Autoconfig. System: Linux Socket Libs: Internal. Environment: Internal. Time-Headers: in time.h and sys/time.h Byte order: Low Endian. IPv6-Support: Yes. async-DNS-Support: Yes. SSL-Support: No openssl found. Get openssl at www.openssl.org Creating Makefile [*] Creating Menu, please wait. This needs the ncurses library. If it is not available, menuconf wont work. If you are using curses, use make menuconfig-curses instead. make: *** [menuconfig] Error 1 mariyo@mariyo:~/psybnc$ Lenke til kommentar
kommers Skrevet 31. mai 2007 Del Skrevet 31. mai 2007 Så du installerte ncurses, men det virker fortsatt ikke? (hva er feilmeldingen nå?) # aptitude install ncurses Må du bruke menuconfig da? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+142 Skrevet 31. mai 2007 Del Skrevet 31. mai 2007 Det kommer samme feilmeldingen nå som før jeg installerte ncurses :/ Men hvis jeg bare kjører "make" nå, kommer det sikkert 500 linjer med warnings Lenke til kommentar
RusleBiff Skrevet 1. juni 2007 Del Skrevet 1. juni 2007 Det kommer samme feilmeldingen nå som før jeg installerte ncurses :/ Men hvis jeg bare kjører "make" nå, kommer det sikkert 500 linjer med warnings 8751142[/snapback] installer libncurses*-dev Lenke til kommentar
Gjest Slettet+142 Skrevet 1. juni 2007 Del Skrevet 1. juni 2007 hjalp ikke det. Kom opp at en del pakker ble "Held back". Men men. Få ser på det en annen gang da :/ Gcc begynte da iaf å virke Tusen takk for hjelp alle sammen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå