Gå til innhold

Hvilken Netcast er din favoritt?

Anbefalte innlegg

Hvilke Netcast din favoritt? Netcast er et fellesbegrep for mediaformen også kjent som Podcasting, men hinter altså ikke til iPod spesifikt i navnet og fjerner noe av misforståelsene som «Podcasting» kan føre til for folk som ikke har hørt begrepet. Kanskje de tror det er ekskluivt til iPoder og ikke kan sees og høres på andre måter.

En av mine personelige favoritter er TWiT, This Week in Tech-nettverket som tar for seg forskjellige nyheter innenfor IT og har forskjellige segmenter.

logo.gif

podcast_4.jpgDaily Giz Wiz – Handler om forskjellige morsomme småsaker som oss geeks synes er morsomme
podcast_17.jpg
Windows Weekly – Som navnet indikerer handler det om nyheter og utvikling av Windows samt nyttige tips for brukere
podcast_2.jpg
Security Now – Handler om forskjellige sikkerhetsnyheter, både for privatpersoner og bedrifter.
podcast_14.jpg
MacBreak Weekly – Nyheter og diskusjon rundt Mac-produkter
podcast_10.jpg
Leo Laporte, The Tech Guy – Et program der programlederen tar telefoner fra folk rundt om i hele verden og svarer på spørsmål rundt det meste, alt fra nettverksproblemer til valg av HDTV. Det er egentlig et radioshow som i etterkant blir lagt ut som Netcast i redigert form.
podcast_1.jpg
TwiT- Et program som oppsummerer store saker fra uken som gikk og morsom diskusjon med folk fra nettmiljøet, bloggere, andre netcastere osv.
podcast_5.jpg
FLOSS Weekly – Nyheter og intervjuer med folk innen Linux og Unix og fra sist sending der de var i samtale Jon 'maddog' Hall ble det til at han skal bli en hyppig gjest av programmet og skal ta med egne gjester.
podcast_9.jpg
Future in Biotech - Nyheter rundt fagfeltene bioteknologi og nanoteknologi og hvordan disse er med å utbedrer vår teknologiske hverdager.

Alt i alt en veldig detaljerik Netcast rundt teknologi og har veldig underholdene deltagere, programlederen av de fleste bloggene Leo Laporte er også en morsom og engasjert type som er kjekk å høre på.

Skjekk gjerne ut en eller flere av showene på Twit.tv

Post dine favoritt Netcasts og en liten beskrivelse av den :)

Endret av Trynemjoel
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Videoannonse
Annonse

DemNowLogo.gif

En radiosending som tar opp en hel del ting rundt verdenspolitikk, med naturlig fokus rundt USA. Er du interessert i Amerikansk og Internasjonal politikk har denne sendingen så godt som hver dag god dekning og intervjuer med professorer, politikere, journalister o.l. som har innsyn i nyhetssaker rundt om i verden, samt en del korte oppdateringer på flere saker i nyhetsbildet.

Lenke til kommentar

255_DLTV_logo.gif

DL.TV er en Video Netcast der 2 programledere går gjennom en del Geek-relaterte saker samt prosjekter som de gjør fra tid til annen, og en del testing av produkter. Testing av backupløsninger, tips for rengjøring av din flatskjerm(TV og PC), svar på spørsmål fra seere om tekniske spørsmål eller bare rådgiving om kjøp av forskjellige ting. Kjekk Netcast å holde seg informert om forbrukervarer og løsninger som er der ute.

Dagens screencapture av Netcasten er ikke så veldig maskulin, men finfin uansett :p

player_0174.jpg

Lenke til kommentar

newhead2.jpg

SModcast er en pratepodcast av og med Kevin Smith and Scott Mosier. Her får man vite litt om alt og ingenting,

Link. Finnes også på iTunes.

Kommisjonen_215215a.jpg

Kommisjonen er et norsk radioprogram som legges ut på nettet som podcast der musikken er fjernet. Også en snakkepodcast om alt og ingenting.

Link. Finnes også på iTunes.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Ahhh!! Så flott at du bruker NETCAST istedenfor podcast!! Nettopp det forslaget jeg selv kom opp med for noen måneder siden da dette var diskutert ett eller annet sted.

Hva jeg hører på?

Er det lov å si at jeg faktisk laster ned en god del fra NRK?

EDIT: Og en del teknologi-relatert stoff fra SR (Svensk radio). Samt netcastene til Eirik Newth må jeg jo høre. Superstreng.

Endret av flyndrefjes
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Haha, har alle som Trynemjoel lister opp, der MacBreakWeekly ligger på en soleklar førsteplass, fulgt at TWiT..

Tredje plassen må bli delt tror jeg..

diggnation.jpg

for å være helt fantastisk morsom, men og den mer serriøse, men fantastisk laget:

Site_Title.jpg

Siden jeg er en WoW spiller ar jeg og:

Taverncast og

World Of Warcast

Foto podcaster:

head.jpg

og en til som jeg ikke finner i farten...

Vil og legge til Net @ Nite, enda en TWiT podcast! :)

podcast_3.jpg

edit: Flyndrefjes, du var nok ikke den som fant opp Netcast, ble nok først brukt av Leo Laporte tidlig i 2006..

Laporte prefers to call his shows netcasts, saying "I've never liked the word podcast. It causes confusion... people have told me that they can't listen to my shows because they 'don't own an iPod'... I propose the word 'netcast.' It's a little clearer that these are broadcasts over the Internet. It's catchy and even kind of a pun."[10]
Endret av Yaricks
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Audio

TWIT

This week in tech - bare masse nyheter om teknologi generelt, og en del diskutering rundt nyhetene.

Floss weekly

Free/Libre/Open-Source Software Weekly - Ikke akkuratt "weekly", men når den gis ut er det gøy. Intevjuer med personligheter i FLOSS miljøet.

net@nite

Enda en TWIT netcast. Diskuterer diverse virale ting og nyheter innen teknologi.

The Linux Action Show

Sier seg selv, Linux netcast.

Insomniac Games' Full Moon Show

Netcast i fra de som har laget Resistance: Fall of man og Ratchet and Clank serien. Mye bra dersom du er intressert i noen av disse spillene eller har en veldig interesse for spillutvikling generelt. Hver gang intervjuer dem en i fra selskaper og tar alltid med om hvordan dem kom inn i spillutviklingen.

Video

Cranky Geeks

Even more tech news...

Diggnation

Diskuterer noen av toppsakene på digg.com, også da mye teknologinyheter.

The Totally Rad Show

Diskuterer spill, tv-serier, filmer og av til andre ting.

Webbalert

5-6 minutters show som kommer omtrent hver hverdag utenom fredager. Selvsagt, enda mer teknologiting. Definitiv verdt å få med seg. Det faktumet at Morgan Webb er ganske attraktiv er ikke akkuratt noe negativt ;)

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...