AsconaB Skrevet 27. mai 2007 Del Skrevet 27. mai 2007 Sitter her uten mulighet for bredbånd, kun 56k. Tenkte jeg skulle prøve å koble opp gjennom mobilen, K750. Brukte Sony Ericsson Mobile Networking Wizard og på 123 så var jeg på nett gjennom mobilen. Når jeg kobler til med mobilen står det hastighet 115,2 kbps og vanlig modem 50,6 kbps. Likevel får jeg ganske så nøyaktig samme hastigheten, skulle det ikke gå fortere med mobilen ? Målte hastigheten med speedometeret på dinside. Noen som har noenlunde peiling på dette som kan forklare litt ? Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 28. mai 2007 Del Skrevet 28. mai 2007 EDGE kan teoretisk oppnå 236.8 kbit/s. UMTS kan teoretisk oppnå 384.0 kbit/s. Som sagt så er det i teorien. Jeg vil tro det er EDGE-dekning du har og vanligvis da oppnår man mellom 100 kbit/s og 150 kbit/s. Du kan jo prøve speedometeret på denne siden også. Har selv brukt mobilen mye som et modem og med EDGE så går det ikke så mye raskere enn et modem. (hvis man har oppmot 50 kbit/s. Lenke til kommentar
AsconaB Skrevet 28. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 28. mai 2007 Hmmm, tror ikke jeg har EDGE på k750 ? Tilkoblingene jeg kan velge mellom i Networking Wizard er : GPRS/UMTS-pakkedata og CSD-tilkobling for GSM/UMTS. Med CSD får jeg bare 9,6 kbps. Prøvde speedometeret her og fikk 44 kbit/sekund nedlasting, akkurat det samme som med det vanlige modemet. Vil det være mulig og koble til med mobilen og modem og få dobbel hastighet ? Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 28. mai 2007 Del Skrevet 28. mai 2007 Det er verken EDGE eller 3G/UMTS på k750i. Så det kjappeste du får er GPRS klasse 10, er vel rundt 60kbit/s i beste fall. Lenke til kommentar
AsconaB Skrevet 28. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 28. mai 2007 Går det å finne hvilken klasse jeg har her da ? Eller avhenger det av dekning ? Ingen som vet om det er mulighet for dobbel hastighet ved å koble til begge samtidig ? Lenke til kommentar
Jens viking Skrevet 28. mai 2007 Del Skrevet 28. mai 2007 siden k750i bare har gprs så får du kun gprs dekning, altså kun 60kbits. det hjelper ikke selv om du kobler til 2 stk samtidig. Lenke til kommentar
AsconaB Skrevet 28. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 28. mai 2007 Hmm, mulig jeg var litt uklar. Tenkte hvis jeg koblet til ved hjelp av modemet i maskinen også mobilen gprs, får jeg da dobbel hastighet ? Men det var kanskje det du også mente ? Tenkte ikke på 2 mobiler, men det blir kanskje akkurat det samme ? Lenke til kommentar
Bobby1 Skrevet 28. mai 2007 Del Skrevet 28. mai 2007 Litt OT Siden du ikkje kan få bedbånd via kabel, kvifor ikkje prøve dette? Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor Oppsattest dette som reklame, så bare slett innlegget. Lenke til kommentar
F-r-e-d-r-i-k Skrevet 28. mai 2007 Del Skrevet 28. mai 2007 (endret) Hmm, mulig jeg var litt uklar. Tenkte hvis jeg koblet til ved hjelp av modemet i maskinen også mobilen gprs, får jeg da dobbel hastighet ? Men det var kanskje det du også mente ? Tenkte ikke på 2 mobiler, men det blir kanskje akkurat det samme ? 8722382[/snapback] Jeg er ikke ekspert på modém lenger, men tror ikke det går å spleise to slike linjer . EDIT: Gjør som Bobby1 sier; Skaff deg ICE, eller en telefon med EDGE og UMTS (3G) og fastpris på mobil-internett . Endret 28. mai 2007 av F-r-e-d-r-i-k Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 28. mai 2007 Del Skrevet 28. mai 2007 Vet at om man har to modem og to telefonlinjer så kan det gå, men regner nok ikke med at to forskjellige ting som modem og mobil kan koples sammen. Lenke til kommentar
AsconaB Skrevet 28. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 28. mai 2007 Skjekket ICE og de har ikke dekning her. Får vel heller skaffe meg telefon med EDGE, er ikke UMTS dekning her heller. Prøvde å koble til begge samtidig men det var kun linjen som ble sist koblet opp som ble brukt... Dette skulle jo igrunn bli det samme som ISDN med 2 linjer ? Lenke til kommentar
frohmage Skrevet 28. mai 2007 Del Skrevet 28. mai 2007 Det skal visstnok funke hvis du bruker en router med to wan-innganger. I hvertfall hvis du bruker to bredbåndslinjer. Jeg veit ikke om det blir det samme med to modem-tilkoplinger. Uansett blir det kanskje litt uøkonomisk å kjøpe en ny router bare for å få denne funksjonen.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå