Gå til innhold

Diverse tanker rundt forumoppførsel fanboys osv.

Nimrad

Anbefalte innlegg

Det er helt utrolig hvordan folk tør å poste sine spekulasjoner her som visse folk gjør. ”Voksne” folk på godt over 20 år poster så mye dritt at det er helt utrolig. Dere leker eksperter! Dere må kanskje tenke dere litt om og fundere over hvor mye dere egentlig vet om saken før dere spekulerer og funderer dere i hjel.

Vi har alle en konsoll vi liker bedre enn de andre. I hvert fall de fleste av oss. Men jeg synes vi er flinke til å holde oss mer eller mindre seriøse og respektere de andres valg og synspunkt. Men dere er alt for redde for å stille deres valg i et dårlig lys. Ikke ta dere nær av det, det er noe alle gjør. Vi vil alle beskytte det valget vi selv har gjort, det er det vi som forbrukere gjør. La meg vise et eksempel fra det virkelige liv. En kamerat av meg hadde kjøpt en flott og dyr MP3-spiller med 2,5” skjerm som kunne vise video, bilder og musikk. Noen måneder før hadde jeg selv kjøpt en veldig liten og lett mp3-spiller. Når jeg så kameraten min sin ble jeg straks misunt. Av refleks presterte jeg da og si at jeg ikke likte sånne spillere fordi de var så tunge, klumpete og vonde å ha i lommen. Alt dette var selvfølgelig kun for å overbevise meg selv om at pengene jeg brukte på MIN MP3-spiller ikke var bortkastet.

Dette er normal oppførsel for alle, vi kan ikke unngå det. Men det jeg vil fram til er at dere skjerper dere kraftig. Jeg kan innrømme at jeg liker PS3-en min best av de 3 konsollene i denne generasjonen, men jeg trenger ikke gå inn på hvorfor. Jeg holder meg derfor unna Wii og 360-tråder for det meste. Og nå som det er inndelt i forskjellige underforum er dette enda enklere.

Jeg liker ikke sånn forumet er blitt for å være ærlig. Hva oppnår vi med å diskutere om prisen på PS3 er for høy? Hva oppnår vi med å diskutere om Wii bare er en hype? Noen av dere synes kanskje det er interessant og det skal jeg respektere. Men jeg merker at mange bare provoserer og ikke klarer å holde det saklig. Nå siden jeg stort sett holder meg til PS3-tråder vet jeg at det foregår mye av dette rundt her. For å sitere LioKaiser: ”Vet egentlig ikke om jeg orker å engasjere meg for mye i slike diskusjoner lenger.....blir bare mye spekulasjoner og skrivebords-ekspertise-skråsikkerhet ut av slikt.”. Jeg er så utrolig enig med han der, kunne ikke sagt det bedre selv. Skrivebords-ekspertise-skråsikkerhet er noe veldig mange er kjent med her. Jeg skal ikke nevne navn, men det er diverse folk som går igjen og igjen i hver eneste bidige tråd. Drar opp de samme, gamle, dårlige kommentarene flere ganger daglig nesten. Jeg er luta lei av å høre at sony bør skjerpe seg og senke prisen på PS3 i september nå før julesalget og at de bare selger dårligere og dårligere (osv osv osv). Hva oppnår dere med det?

Poenget med denne tråden er rett og slett å prøve og få dere til å tenke dere om 2 ganger før dere uttaler dere om en sak dere ikke vet noe som helst om. Jeg vet om flere her som oppfører seg som om de kunne gjort en mye bedre jobb en toppsjefene i sony. Og hvis dere absolutt ikke vil forstå at de vet hva de holder på med så vil jeg rett og slett oppfordre dere til å holde dere unna den delen av forumet hvor det står sony. Det er optimistisk av meg å prøve og forandre dette forumet, men jeg håper i hvert fall noen av dere kan begynne og tenke dere om før dere poster noe.

PS: Jeg skriver på grunnlag av mine erfaringer som er ”pro sony” for øyeblikket siden det er det forumet jeg henger i. Har ingenting i mot verken wii eller 360. (syns for øvrig det er helt utrolig at jeg føler jeg må skrive dette for å unngå problemer)

Endret av Nimrad
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+981234789

sorry at jeg sier det, men jeg har den oppfattningen at det er Sony fanboys som er verst når det gjelder dette, de oppfører seg mest umodent, men det er kanskje bare min oppfattning?

360 fans er kanskje litt mer likgyldige og bare liker 360 fordi det er kule spill på den, sier ikke at alle sony/ms fans er slik.

Lenke til kommentar
sorry at jeg sier det, men jeg har den oppfattningen at det er Sony fanboys som er verst når det gjelder dette, de oppfører seg mest umodent, men det er kanskje bare min oppfattning?

360 fans er kanskje litt mer likgyldige og bare liker 360 fordi det er kule spill på den, sier ikke at alle sony/ms fans er slik.

8718227[/snapback]

Det er veldig godt mulig. Som jeg sa gjentatte ganger holder jeg meg mest i sony-delen av forumet og får derfor høre mest negativt fra de 2 andre leirene.

Lenke til kommentar

Negativitet er en ting, men noe jeg er møkk lei er ultrapositivitet.

Det er en viss bruker her av forumet som sitter godt i PS3-leiren.

Og hans forherligelse av PS3 både før den kom, og nå dens framtidsutsikter er helt kvalmende.

Han skryter den så sykt opp i skyene på en slik måte at alt annet er annenrangs.

Men, jeg synes forumet ble bedre etter vi fikk indelingen i konsolldelen.

Dermed kan jeg fint hoppe over Nintendo som jeg ikke har noe forhold til, og lese MS, Sony og felles siden det berører meg.

Konklusjonen min blir nok; Negativitet er en del av det sure eple, men overdrevet positivitet er neimen ikke helt sunt det heller.

Lenke til kommentar

Det er bare en måte å få slutt på dette. Rapporter disse personene så skal vi prøve å ordne opp. Vi moderatorer kan ikke holde oversikt på alt som skjer i konsollforumet.

Og dette aktuelle temaet har blitt diskutert ganske mye tidligere. Så jeg ser ikke helt hvordan dette vil gi nye vinkler til denne saken. Troll vil alltid eksistere. Den nye inndelingen har forbedret ting en del heldigvis, men vi har ennå en seksjon hvor folk kan havne i tottene på hverandre.

Lenke til kommentar
Negativitet er en ting, men noe jeg er møkk lei er ultrapositivitet.

Det er en viss bruker her av forumet som sitter godt i PS3-leiren.

Og hans forherligelse av PS3 både før den kom, og nå dens framtidsutsikter er helt kvalmende.

Han skryter den så sykt opp i skyene på en slik måte at alt annet er annenrangs.

Men, jeg synes forumet ble bedre etter vi fikk indelingen i konsolldelen.

Dermed kan jeg fint hoppe over Nintendo som jeg ikke har noe forhold til, og lese MS, Sony og felles siden det berører meg.

Konklusjonen min blir nok; Negativitet er en del av det sure eple, men overdrevet positivitet er neimen ikke helt sunt det heller.

8718313[/snapback]

meg du sikter til nå tenker jeg :hrm: hvis det er meg du sikter så over driver du litt

Endret av fanboy
Lenke til kommentar
Det er bare en måte å få slutt på dette. Rapporter disse personene så skal vi prøve å ordne opp. Vi moderatorer kan ikke holde oversikt på alt som skjer i konsollforumet.

Og dette aktuelle temaet har blitt diskutert ganske mye tidligere. Så jeg ser ikke helt hvordan dette vil gi nye vinkler til denne saken. Troll vil alltid eksistere. Den nye inndelingen har forbedret ting en del heldigvis, men vi har ennå en seksjon hvor folk kan havne i tottene på hverandre.

8718335[/snapback]

Jeg mener ikke fjortistroll som kan få postene sine slettet. Jeg mener de som høflig klarer å irritere ved å uten å bryte noen regler pent og pyntelig irriterer maksimalt ved å gjøre ting jeg har nevnt i posten min.

Lenke til kommentar

Jeg føler jeg må legge til littegranne til TCi her.

Hvor er egentlig rapporteringene? Jeg og de andre moderatorene leser ikke hver eneste tråd.

Om folk driver med piss, SÅ RAPPORTERER MAN DET! Da tar vi oss av bråkmakerne - noe vi gjør ofte.

Og jeg begynner å bli lei av all plasseringen av folk i bås. Vi er alle individer her inne. Noen liker slikt, andre slikt - uansett om dere ikke liker den og den personen så har dere å RESPEKTERE DIN DEBATTMOTSTANDER.

Og alltid diskutere sak, ikke person - en del i denne tråden er ikke de som skal rope høyest ang ulike personer når de selv bryter flere av forumets retningslinjer i sine innlegg her.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...