Gå til innhold

Vista OEM og eksterne enheter

Anbefalte innlegg

Skal snart til med å installere Vista Ultimate OEM på maskinen min, og jeg lurte på en ting.

Jeg vet at man får "poeng" for hver ny komponent man installerer etter at man har aktivert Vista, og at etter en hvis menge poeng, blir lisensen ugyldig. Lurte da på om man også får poeng hvis man kobbler til en eSata-harddisk eller diverse USB-harddisker o.l?

Søkte på forumet men fant ingenting om det.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Lisensen vil ikke bli ugyldig, du må bare re-aktivere. Og det er kun hvis OS-disken byttes ut, at dette skjer. Du kan koble til så mange interne/eksterne disker du vil. Det er kun ved ugyldig bytte av hovedkort lisensen ikke gjelder, men det viser seg jo at Microsoft ikke kan kontrollere dette uansett, så i praksis er en OEM-lisens lik en retail (fullversjon) bare at den har lettere for å kreve re-aktivering da... Så ikke vær redd for å installere og bruke nye komponenter!

Lenke til kommentar
Lisensen vil ikke bli ugyldig, du må bare re-aktivere. Og det er kun hvis OS-disken byttes ut, at dette skjer. Du kan koble til så mange interne/eksterne disker du vil. Det er kun ved ugyldig bytte av hovedkort lisensen ikke gjelder, men det viser seg jo at Microsoft ikke kan kontrollere dette uansett, så i praksis er en OEM-lisens lik en retail (fullversjon) bare at den har lettere for å kreve re-aktivering da... Så ikke vær redd for å installere og bruke nye komponenter!

8720275[/snapback]

Takker! :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...