Beethoven Skrevet 27. mai 2007 Del Skrevet 27. mai 2007 Hei, Jeg ble litt skremt en gang. Satt i et sånt møte, og fikk den rykninga i ryggen. Sjekka det opp og trodde jeg pokker meg hadde fått als! fikk litt angst. Men jeg spiller piano, og merker om det er noe gale, og jeg blir bare bedre. Jeg har sjekka opp det med mangel på magnesium kan føre til mye rart! Satt på dataen i går og fikk krampe i tommelen! Ga seg fort da. Jeg lurer nå på hvordan jeg kan få i meg magnesium! Kostholdet mitt er vel sånn: stå opp, spise is, eller rester etter junk-food. På butikken å handle godteri. Spiser ikke grønnsaker el. Men drikker tran og sana sol når jeg husker på det. Jeg er 17 år. Hva skal jeg spise? Takk for svar Lenke til kommentar
Daehli Skrevet 27. mai 2007 Del Skrevet 27. mai 2007 Magnesium finnes i kornvarer, frukt, grønnsaker, melk og melkeprodukter samt kjøtt. Anbefalt daglig dose er 280-350 mg. kilde- http://www.nokadietten.no/helsesidene/mineraler.html Lenke til kommentar
Beethoven Skrevet 27. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 27. mai 2007 Så det holder bare med frokost? Melk og brød? Lenke til kommentar
Daehli Skrevet 27. mai 2007 Del Skrevet 27. mai 2007 Hadde jeg vært deg, så hadde jeg tatt og spist litt grønnsaker. Gulerot og dipp er f.eks en god snacks. Men ja, melk og brød skal egentlig holde i lange baner. Det eneste jeg kan tenke meg er at du har underskudd på andre mineraler og sporstoffer. Jeg er ingen ekspert på feltet, men grønnsaker og fisk inneholder det meste du trenger. Tran går innunder her. Lenke til kommentar
pinnsvin Skrevet 27. mai 2007 Del Skrevet 27. mai 2007 Magnesiumtabl. finnes jo også, ikke en dum ide hvis du ikke gidder/greier å få i deg nok hver dag. Lenke til kommentar
Beethoven Skrevet 27. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 27. mai 2007 Hvor lang tid tar det før det funker? Med melk, tran, brød, grønnsaker? dag, uker? mnd? Lenke til kommentar
kense Skrevet 27. mai 2007 Del Skrevet 27. mai 2007 (endret) Sunn mat bør spises hver dag hele året, også noe å tenke på er at drittmat ofte drar ut sunne stoffer fra kroppen slik som magnesium, da kroppen forbruker magnesium for å få ut matvarer som virker surt på kroppen, som for eksempel cola. I dette tilfellet vil magnesium buffre fosforsyre som er i cola og også brukes i nedbrutningen av sukkeret. Derfor må man da spise mer sunn mat jo mer usunn mat man spiser. Det er også ekstra viktig for ungdom å spise sundt da de er i utvikling og trenger byggesteinene for å utvikles som de skal. Endret 27. mai 2007 av kense Lenke til kommentar
Beethoven Skrevet 29. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 29. mai 2007 Jeg drikker for det meste saft. Nå i det siste to dagene har jeg spist frokost, to brødskiver med kokt skinke eller servelat. Og to glass melk. Jeg merker ingen ting enda jeg. Skal ikke dette virke med en gang da? Lenke til kommentar
Vial Skrevet 29. mai 2007 Del Skrevet 29. mai 2007 Kostholdet mitt er vel sånn: stå opp, spise is, eller rester etter junk-food. På butikken å handle godteri. Spiser ikke grønnsaker el. Men drikker tran og sana sol når jeg husker på det. Jeg er 17 år. Jeg foreslår at du tar 2 tabletter ZMA før leggetid (på tom mage). ZMA er en blanding av Zinc (demper søtsuget), Magnesium (gjør det du ber om) og Vitamin B6 (fremmer opptaket av zinc og magnesium (dvs. det funker raskere)). Det du vil oppleve når du tar dette: *Redusert søtsug *Bedre søvn *Holder testosteronnivået i kroppen din ved like (det faller over tid) *Du blir mer våken på morgenen Dette er geniale greier som alle kan bidra godene av og finnes ikke skadelig når du holder deg innenfor dosen. Variér kostholdet ditt litt med grønnsaker, og prøv å finn mat som smaker digg men som ikke er junk (tips: en saus kan gjøre underverker, er ikke stress å mekke). Evt. så har Fjordland en genial løsning som tar vare på næringsstoffene. Maten deres er god og digg (om noe dyr). Sjekk ut disse linkene (jeg bruker Proteinfabrikken sin og har gode erfaringer): Klikk her for å lese om ZMA Klikk her for ZMA-X fra Proteinfabrikken ZMA ifra Norkost Lykke til! Lenke til kommentar
Beethoven Skrevet 29. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 29. mai 2007 Vial, flotte greier! Jeg er dødstrøtt om morran! Orker ikke stå opp til skolen! Hva slags fordeler er det med testosteronnivået? Når jeg leser så virker det som om dette er for folk som trener. Men det gjør ikke noe om at jeg tar forde? Tusen takk! Lenke til kommentar
AnaXyd Skrevet 29. mai 2007 Del Skrevet 29. mai 2007 Spis magnesium tabletter! Koster 150kr eller noe i en helsekostbutikk.. Lenke til kommentar
Beethoven Skrevet 5. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2007 Har besillt tabletter nå! Sånn som Vial anbefalte! Noen som vet hvorfor jeg plutselig har fått dette nå? Og ikke før liksom? Har jo eti sånn i mndvis! Lenke til kommentar
Gjest Yoshi Skrevet 12. juli 2007 Del Skrevet 12. juli 2007 Masse magnesium i melk. Lenke til kommentar
Swafty Skrevet 7. september 2007 Del Skrevet 7. september 2007 Får selv jævli vonde kramper i bein/lår mange ganger.. da fikk jeg magnesium tabletter av morra mi og det hjelper Lenke til kommentar
Darth Kjell Skrevet 7. september 2007 Del Skrevet 7. september 2007 Legg om kostholdet ditt. Frukt og grønt er digg det, hvis du bare vet hva du skal kjøpe. Før tenkte jeg på sunn mat som skikkelig kjiipt. Kinakål og mais blir fort kjedelig. Nå bruker jeg mye mango, melon (forskjellige typer), tomat, ruccola osv. Spiser du sunt og variert, skal du normalt ikke trenger kosttilskudd. Jeg spiser f.eks ikke fet fisk (som f.eks laks), så derfor tar jeg Omega-3. Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 12. september 2007 Del Skrevet 12. september 2007 Masse magnesium i melk. 9060464[/snapback] Masse og masse Dessuten er det en del kalsium i melk, magnesium taes best opp i fravær av magnesium. Mitt tips er enten å begynne å gomle innpå med bønner, eller å kjøpe seg en eske med piller. Lenke til kommentar
ttt Skrevet 20. september 2007 Del Skrevet 20. september 2007 Grunna mykje innlegg frå spamboter blir denne tråden stengt. Ta kontakt viss nokon ønskjer å poste i tråden. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg