Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Nissan Skyline GT-R deres meninger


Anbefalte innlegg

Jeg venter bare på at noen kommer å sier at 240en sin kan kjøre fra en mclaren f1 gtr på svingete norske veier.

 

Er så tragisk at folk mener at saab og en bil ifra 70 tallet kan kjøre fra bra biler som skyline og bmw.

Klart man kan kjøre fra det meste med en 1l kia også så lenge den andre bilen ikke gir gass.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så så...

Husk nå at McLaren F1 blir motorisert av BMW da ;)

 

Vi vil nok desverre ikke se mange Skyliner på veien fremover da det er så inni hampen strenge krav i Norge, men hvis du finner en bil som er registrert f.eks i England eller Sverige skal dette normalt sett gå greit fortsatt.

Lenke til kommentar
Så så...

Husk nå at McLaren F1 blir motorisert av BMW da ;)

 

Vi vil nok desverre ikke se mange Skyliner på veien fremover da det er så inni hampen strenge krav i Norge, men hvis du finner en bil som er registrert f.eks i England eller Sverige skal dette normalt sett gå greit fortsatt.

8735087[/snapback]

 

det er ikke det som er problemet det snobbete sleske engelskmenn som tror den er bedre enn alt annet

Lenke til kommentar
Så så...

Husk nå at McLaren F1 blir motorisert av BMW da ;)

 

Vi vil nok desverre ikke se mange Skyliner på veien fremover da det er så inni hampen strenge krav i Norge, men hvis du finner en bil som er registrert f.eks i England eller Sverige skal dette normalt sett gå greit fortsatt.

8735087[/snapback]

 

det er ikke det som er problemet det snobbete sleske engelskmenn som tror den er bedre enn alt annet

8735109[/snapback]

 

Vel, la briter være briter, det er ikke det denne tråden handler om.

Lenke til kommentar
Det er riktignok de som kjører hardt i svingene på offentlig vei, men de er i mindretall.

Broder'n fortalte om en sånn episode. En kjenning med sønn fulgte etter broder'ns Matra Bagheera, kjenningen hadde en ny BMW 5-serie med en av de større motorene. Så kom bilene til et svingete parti. Og da måtte BMW-en slippe, for broder'n holdt jevnt tempo enten det var svinger eller ikke. Da de bak så igjen Matraen igjen var den langt foran. Dette fortalte kjenningen til broder'n i ettertid, broder'n hadde bare kjørt som normalt, altså omtrent etter fartsgrensa på stedet.

Er sjåføren gal nok..

 

Så jepp, sedaner med store motorer kan sikkert være morsomme de også, på forholdsvis rette veier. Og heldigvis finnes det mange svingete veier i dette landet for oss som synes svinger er morsommere enn rettstrekninger. Som Michael Schumacher sa det da noen spurte ham hvordan det var å rase nedover rettstrekkene i over 300 km/t, "rettstekningene er bare korteste vei mellom to svinger, det er svingene som er mest interessante".

8734198[/snapback]

Kunne ikke vært mer enig. Men poenget er at det er betraktelig vanskeligere å utnytte gode kjøreegenskaper enn ytelse rett frem. De færreste tar ut det som er mulig å ta ut av kjøreegenskaper på bilene sine på veien. Det bør de kanskje ikke heller. :p

 

Jeg venter bare på at noen kommer å sier at 240en sin kan kjøre fra en mclaren f1 gtr på svingete norske veier.

Det vil ingen påstå, og det er andre forum der den typen påstander nok er mer normale.

 

Har hørt en god historie om noe slikt. Kar som mente Volvoen hans hadde verdens beste kjøreegenskaper. Helt til en arbeidskamerat tok ham med på tur i GTVen sin. :p

 

Han pissa på seg.

 

Er så tragisk at folk mener at saab og en bil ifra 70 tallet kan kjøre fra bra biler som skyline og bmw.

Hey! Hvem sier du kan kjøre fra en Skyline med en bil fra 70-tallet eller en Saab?

 

Det jeg sier, om du gidder å lese, noe som ofte kan være slitsomt, ser du at poenget mitt er at en Saab 9000 Turbo med sine 175 hester har betraktelig bedre mellomaksellerasjon enn en 325i. E30 og E36, i det minste. Og med et greit forsprang, klarer nok en 9000 Turbo med litt modifisert understell å holde oppe avstanden.. Nå krever jo det litt galskap, selv ville jeg aldri funnet på å gjøre noe slikt.

 

Liker når du skriver "..saab [...] kan kjøre fra bra biler som skyline og bmw. [...]", ut fra det konkluderer jeg at en 87 9000 Turbo er en mye dårligere bil enn en 87 E30? Ut fra det du skriver, kan man faktisk tenke seg at du mener en hver BMW. La oss heller ikke glemme at 9000 er en hel bilklasse over E30, en konkurrent for for eksempel E32. Så, det du ender opp med er spørsmålet om du skal kjøpe en komfortabel, rask, velutstyrt, sikker (vel, alt er relativt) og stilfull bil med et upåklagelig image, eller en belastet (la oss være realistiske), liten, ukomfortabel, veldig velkjørende bil som også er forholdsvis rask? Personlig tenker jeg både med hodet og hjertet. Sier ikke nei til en E30 325i når jeg skal ha det moro, men Saaben vinner alle andre dager i året. Og den er raskere i mellomaks.

 

Klart man kan kjøre fra det meste med en 1l kia også så lenge den andre bilen ikke gir gass.

8734312[/snapback]

Absolutt. En noe fjærnt bekjent av meg påsto at de klarte å kjøre fra en Supra Turbo med sin N/A Calibra, altså en Vectra i en dress. Hvor mye en gidder å gi på er alfa og omega.

 

Men det var ikke relevant i denne sammenhengen, en 9000 Turbo og en E30 325i er likeverdige biler, bare på forskjellige plan.

 

Så så...

Husk nå at McLaren F1 blir motorisert av BMW da ;)

 

Vi vil nok desverre ikke se mange Skyliner på veien fremover da det er så inni hampen strenge krav i Norge, men hvis du finner en bil som er registrert f.eks i England eller Sverige skal dette normalt sett gå greit fortsatt.

8735087[/snapback]

 

det er ikke det som er problemet det snobbete sleske engelskmenn som tror den er bedre enn alt annet

8735109[/snapback]

Tja, den var det når den kom. Ikke veldig mye konkurranse, XJ220 er tregere, og har elendige kjøreegenskaper, bremser og så videre.

 

Og den var frem til Bugatti Veyron også verdens raskeste bil rent offisielt sett, selv om Koenigsegg stadig påsto de var raskere.

 

McLaren F1 var en bra bil. Best er et veeeldig subjektivt spørsmål.

 

Og hvor passer Skyline inn? De er lettrimmede, relativt i alle fall, går som et uvær, kjøreegenskapene hører hjemme i et bilspill og de ser ganske pene ut.

 

De er gode biler. Best? Igjen, subjektivt. Fornuftsmessig sett gir en Skyline GT-R mye mer moro for pengene enn en F1. Det er vel ganske åpenbart.

 

Men det er ikke akkurat sammenlignbare biler.

Lenke til kommentar
Akkurat det der, har vel vært sagt i en del år nå. Om den faktisk blir produsert, tror jeg er lenge til.

8740815[/snapback]

 

tror du blander med denne:

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
2001_gtr.jpg

som er fra 2001

Endret av fanboy
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Jeg venter bare på at noen kommer å sier at 240en sin kan kjøre fra en mclaren f1 gtr på svingete norske veier.

 

Er så tragisk at folk mener at saab og en bil ifra 70 tallet kan kjøre fra bra biler som skyline og bmw.

Klart man kan kjøre fra det meste med en 1l kia også så lenge den andre bilen ikke gir gass.

8734312[/snapback]

 

Jeg har nå sett utallige eksempler på at folk som kjører slike biler på død og liv skal kappkjøre med en stakkar som kjører Skyline.

Det er nesten uansett når og hvor man kjører, så kommer det folk i alle mulige biler som byr opp til kappkjøring.

Og da er det lett å si etterpå at man "hang på som bare det" selv om ikke han som kjørte Skyline rørte noe ekstra på gasspedalen....

 

De aller fleste mener at Skyline GTR er en rask bil, det er den, men det er ikke før det blir veldig svingete og krevende (bane) at den virkelig kommer til sin rett med sitt superavanserte 4hjulstrekk, 4hjulsstyring og superbe understell.

Det er ENORM forskjell på GTS og GTR.

 

.....og jeg tror kanskje jeg vet hva jeg snakker om :ermm::whistle:

 

Kopiav263_6328.jpg

Lenke til kommentar

vel, R31 GTS-X og R har HICAS (4 hjuls styring), men ikke ETESSA-ETS(4 hjuls trekk), det stemmer, og motoren er bare en RB20DET (2 liter, singel turbo).

 

Men til min viten er det ingen R31 i Skandinavia :-)

 

Skyline er kongen til Nissan, Bluebird er lillbror.

 

 

Skyline GTS-S / SVD1 / SVD2 har RB30 motor, 3 liter uten turbo.

 

 

Grunnen til at jeg vil ha en R31/R32 er primært pga dems race historie.

 

R32 feks, mot slutten, i Australias super touring car, så hadde skyline over 100 kilo mere vekt en Holden V8 og Ford V8 bilene, og enda ble disse bilene feid av banen.

Endret av Fritz0r
Lenke til kommentar
vel, R31 GTS-X og R har HICAS (4 hjuls styring), men ikke ETESSA-ETS(4 hjuls trekk), det stemmer, og motoren er bare en RB20DET (2 liter, singel turbo).

 

Men til min viten er det ingen R31 i Skandinavia :-)

 

Skyline er kongen til Nissan, Bluebird er lillbror.

 

 

Skyline GTS-S / SVD1 / SVD2 har RB30 motor, 3 liter uten turbo.

 

 

Grunnen til at jeg vil ha en R31/R32 er primært pga dems race historie.

 

R32 feks, mot slutten, i Australias super touring car, så hadde skyline over 100 kilo mere vekt en Holden V8 og Ford V8 bilene, og enda ble disse bilene feid av banen.

8976009[/snapback]

 

r32 eide alt den kom over og knuste porsches gamle rekord på nurburgring , nå har porshce satt ny rekord og nissan har tenk og slå den med deres nye GT-R noe jeg tror de klarer uten problemer

Lenke til kommentar

har sjekka opp den nye GT-R'en, ingen vet egentlig hva motor det er, den høres vildere ut enn V8'ern de har brukt i V35 Skyline, så spekkulasjonene er om det kanskje er enten RB30/32 rekkesekser, eller kanskje en V6 på steroider.

 

(kilde er GTRock forumet)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...