Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Nissan Skyline GT-R deres meninger


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
hvis den er for tung til og være bra er det jo litt rart at den kjører fra det meste da

8720818[/snapback]

Nei, det er ikke rart. Understellet er sort magi.

8721868[/snapback]

 

vet jo det , men svarte litt på innlegget til sea lion som mente at skyline er ubrklig som sportsbil

Lenke til kommentar
Syns den må være styla jeg

8717796[/snapback]

er ikke egentlig den bilen litt styla når man tenker over det?

 

personlig ville jeg nok ikke senket den noe mer eller byttet felger. kanskje eventuelt byttet til stivere dempere og fjærer i original høyde, hvis jeg fant det nødvendig.

 

nå skal det jo og sies at skulle jeg hatt en slik en måtte det blir GT-R 34 Nurnbürg(eller hvordan det staves) edition.

 

og det med motorhistoriskgrunnlagble jo på et punkt omgått så du fikk vanlig registrering på den. de tok den da inn til england og fikk den godkjent og tok den til norge. for da var den godkjent i EU og norske bil myndigheter tok det for god fisk når de dsa i senere tid skjønte at det ikke var standard typegodkjenning men snakk om enkeltkjøretøy godkjenning så stenkte dem vel det smutthullet også vis jeg husker riktig. og det er enda mulig å få den mp motorhistorisk grunnlag man må bare komme med en spesiell model som det ikke er så vanlig og vil tro det er en helvetes jobb.

 

ang. 1000hk+ så er jeg nå rimelig enig i at det ikke er så veldig enkelt blir nok bytting av stempler, pakninger, ECU, dyser, turbo, intercooler, eksos deler, osv vil jeg tro. 500Hk er derimot mye enklere da bilen ble konstruert for 500HK, dvs hele bilen ble bygd med tanke på at den skal klare 500Hk og alt det medfører. grunnen til at bilen originalt kommer med 280(+)Hk er at over dette tallet er det vist noen helt syke avgifter på efekt i japan så vidt jeg har forstått dette. og det er en bil som egentlig var tiltenkt kun JDM så vidt jeg forstår.

det har vært tatt slike biler i benk og originalt målt til over 300 hk(ca 320 tror jeg), etter det jeg husker fra mitt år i England var at du kun trengte å oppgradere ECU og bytte en del i eksosen("plombe" kanskje?) så var bilen klar for 500Hk.

 

dette er kunnskap tatt fra mitt hode og kan være feil på noen områder,v vis jeg tar feil bøyer ejg meg i støvet for eventuel irettesetlse så lenge det gjøre spå en seriøs måte. foretrekbart med bevis :!:

 

:edit:

 

bilen veier vel ca 1400Kg vis jeg husker riktig og det er ike så mye i forhold til andre nyere sportsbiler faktisk. vel iallefall ikke super sportsbiler :p

Endret av stich_it
Lenke til kommentar
Nissan Skyline er en stor sedan, som også kan fåes som coupé. Skyline GT-R er en trimmet utgave av denne sedanbilen. En sportssedan med andre ord. Men absolutt ingen sportsbil, det er den for stor, tung og romslig til å kunne bli.

hvis den er for tung til og være bra er det jo litt rart at den kjører fra det meste da

Hvor var det jeg skrev at den er for tung til å være bra?

Lenke til kommentar

Et problem med å registrere på motorhistorisk grunnlag er også forbudet mot å gjøre endringer på bilen, utenom bytting av slitedeler og slike ting.

 

Du kan ikke trimme eller style, og jeg tror ikke du får lov å bytte felger engang. Bilen skal være kliss original.

 

Er ikke 100% på alt dette, men tatt ut fra hukommelse fra tidligere diskusjoner rundt problematikken. Finner informasjon og diskusjoner rundt slikt på http://200sx-ogn.org

Lenke til kommentar
det virket ihvertfall som om du mente at den var for tung til og kunne blui en bra sportsbil

Og det mener jeg. At en bil er rask betyr ikke at den er en sportsbil.

8725953[/snapback]

stemmer det helt enig det trenger ikke være en sportsbil av den grund.

skal også sies at skyline GT-r er så vidt jeg har forstått bygd for å settes opp mot sportsmodeller som BMW M3. den nyeste M3 CSL modellen veier ca 1400 kilo(standard modelle nveier ca 1550Kilo) og en standard skyline GT-R 34 veier ca 1650, på veien disse satt mot værandre vil garantert skyline tape på en rett strekning grunnet høyere vekt og mindre hestekrefter(tror jeg da). på svingete veier vil det nok kunne bli mer jevnt og skyline vil ha et stort fortrinn med sitt geinale firhjulstrekk system.

 

når det er sagt så kan man jo også si det sånn at nissan har med skyline vunnet mer en et par tilfeldige "lucky shot" løp med skyline modellene sine opp gjennom nittitallet. blant annet i nurnbürg flere ganger. så det er noe i at skyline er en bra bil.

 

sjekket litt på google angående vekt. den veier ca like mye som en Murcielago ca hundre kilo mer en den nye SRT 10 viperen som er ute. den veier faktisk ca hundre kilo mer en de fleste super biler og slikt jeg fant der ute. jeg syntes ikke det er så galt jeg siden de fleste ikke har firehjulstrekk og plass til 4-5 personer.

 

sjekk rsportcars.com for info på biler. der jeg trakk infoen fra.

Lenke til kommentar

Har Skyline vunnet på Nurburgring? Den Falken-sponsede GT-R'en som stilte i 24h løpet 2002-2005(?) var rask og så ut til å fungere godt på denne krevende banen, men påliteligheten var ikke så mye å skryte av. De har sprengt turboene hver gang jeg har fulgt den i hvert fall.

 

Synes det er litt kjipt; alle racingklasser trenger en GT-R som kaster meterlange flammer i innbremsingene :D

Lenke til kommentar
hvis den er for tung til og være bra er det jo litt rart at den kjører fra det meste da

8720818[/snapback]

Nei, det er ikke rart. Understellet er sort magi.

8721868[/snapback]

 

vet jo det , men svarte litt på innlegget til sea lion som mente at skyline er ubrklig som sportsbil

8721904[/snapback]

En Lamborghini Murcielago kjører ganske lett fra en Mazda MX-5. Men Lamborghinien er ingen sportsbil, det er en superbil. Mazda MX-5 er ikke en superbil, men en sportsbil.

 

Egentlig syns jeg man kanskje kan si at GT-R ikke er en sportsbil, heller en maskin konstruert for å ta seg så raskt som mulig gjennom svingene. :)

Lenke til kommentar
Har Skyline vunnet på Nurburgring? Den Falken-sponsede GT-R'en som stilte i 24h løpet 2002-2005(?) var rask og så ut til å fungere godt på denne krevende banen, men påliteligheten var ikke så mye å skryte av. De har sprengt turboene hver gang jeg har fulgt den i hvert fall.

 

Synes det er litt kjipt; alle racingklasser trenger en GT-R som kaster meterlange flammer i innbremsingene :D

8726902[/snapback]

 

my bad den var utviklet der ikke vunnet løp der(som jeg klarer å finne ut av)

wikipedia racing info på skyline

 

hvis den er for tung til og være bra er det jo litt rart at den kjører fra det meste da

8720818[/snapback]

Nei, det er ikke rart. Understellet er sort magi.

8721868[/snapback]

 

vet jo det , men svarte litt på innlegget til sea lion som mente at skyline er ubrklig som sportsbil

8721904[/snapback]

En Lamborghini Murcielago kjører ganske lett fra en Mazda MX-5. Men Lamborghinien er ingen sportsbil, det er en superbil. Mazda MX-5 er ikke en superbil, men en sportsbil.

 

Egentlig syns jeg man kanskje kan si at GT-R ikke er en sportsbil, heller en maskin konstruert for å ta seg så raskt som mulig gjennom svingene. :)

8727760[/snapback]

GT-R er vel strengt tatt en sportssedan på samme måte som BMW M3 og tidligere 190E 2.3/2.5 16V og evo modellene.

 

:edit:

 

http://www.skylinegtr.com/ skyline har vunnet klasse N på nurburgring bare å sjekke linken. :D

Endret av stich_it
Lenke til kommentar

noe jeg synes er litt artig er når f.eks bmw fans på død og liv mener at 325i'en dems kjører fra alt :roll: i sånne situasjoner pleier jeg bare og le av dem for så og eie dem ved og for eksempel og fortelle at bilen hans er like bra som den orginale accorden til bruttern (oppgir specs osv) plier og bli et par "life sucks" blikk da.

Lenke til kommentar
Det er derfor jeg liker tanken på en Saab 9000 Turbo. Helst med beige lakk, og en hatt på hattehylla.

 

Hadde vært gøy å se ansiktsutrykket på karen når gubben foran ham plutselig forsvinner i samme øyeblikk som han blinker ut.

 

Faktisk veldig gøy.

8732620[/snapback]

 

helt til svingen kommer ;)

Lenke til kommentar

Tja, med litt bedre understell tar en 9000 svingene ganske bra, og ikke glem at selv om en Ferrari er raskere på bane, vil alltid en stor sedan med en stor motor være raskere i den virkelige verden. Det er riktignok de som kjører hardt i svingene på offentlig vei, men de er i mindretall. Og det er jo fortsatt et spørsmål om å komme forbi på en trygg måte.

Lenke til kommentar
Tja, med litt bedre understell tar en 9000 svingene ganske bra, og ikke glem at selv om en Ferrari er raskere på bane, vil alltid en stor sedan med en stor motor være raskere i den virkelige verden. Det er riktignok de som kjører hardt i svingene på offentlig vei, men de er i mindretall. Og det er jo fortsatt et spørsmål om å komme forbi på en trygg måte.

8733518[/snapback]

 

 

derfor gleder jeg meg til og spille gran turismo 5 . tenk noe så gøy som og trimme f.eks en skyline også kjøre møkka av en enzo med den etterpå :D

Lenke til kommentar
Det er riktignok de som kjører hardt i svingene på offentlig vei, men de er i mindretall.

Broder'n fortalte om en sånn episode. En kjenning med sønn fulgte etter broder'ns Matra Bagheera, kjenningen hadde en ny BMW 5-serie med en av de større motorene. Så kom bilene til et svingete parti. Og da måtte BMW-en slippe, for broder'n holdt jevnt tempo enten det var svinger eller ikke. Da de bak så igjen Matraen igjen var den langt foran. Dette fortalte kjenningen til broder'n i ettertid, broder'n hadde bare kjørt som normalt, altså omtrent etter fartsgrensa på stedet.

 

Jeg har selvsagt fått prøve Bagheeraen, bl.a på svingete vestlandsveier, og jeg kan underskrive på at det er en morsom bil, til tross for en 1,4-liters sugemotor. Svingene skal være meget skarpe før det er nødvendig å bruke bremsene. Man bare styrer og kjører. Det skriker ikke i dekkene engang, det bare sitter.

 

Så jepp, sedaner med store motorer kan sikkert være morsomme de også, på forholdsvis rette veier. Og heldigvis finnes det mange svingete veier i dette landet for oss som synes svinger er morsommere enn rettstrekninger. Som Michael Schumacher sa det da noen spurte ham hvordan det var å rase nedover rettstrekkene i over 300 km/t, "rettstekningene er bare korteste vei mellom to svinger, det er svingene som er mest interessante".

Endret av SeaLion
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...