Grievdus Skrevet 27. mai 2007 Del Skrevet 27. mai 2007 Er noen jeg kjenner som har hatt mye bråk med Viasat når det gjelder support, har også sett dem på tv2 hjelper deg så er litt usikker på om jeg vill kjøpe det, hva er deres erfaringer med supporten til Viasat? Lenke til kommentar
Fin Skjorte Skrevet 27. mai 2007 Del Skrevet 27. mai 2007 Kjøpte en parabol pakke med viasat hos elkjøp. Da det viste seg at jeg ikke kunne motta signal leverte jeg den tilbake. Elkjøp praktiserer åpent kjøp så det var ikke noe problem, og viasat krevde at Elkjøp fakset inn annullering av kontrakten min. Elkjøp gjorde sin del av jobben utmerket! Etter en stund fikk jeg regning fra viasat, jeg kontaktet da elkjøp, som jeg feilaktig trodde ikke hadde sendt annulleringen, som igjen snakket med viasat. Og igjen ble annulleringen fakset. Etter en måned senere fikk jeg purring fra viasat. Og begynte da å ringe inn til dem. Dette var i perioden viasat gjorde en del endringer på systemet sitt, så jeg ble stuck i telefonkø. Kom til slutt igjennom og trodde nå at saken var løst. Etter noen uker igjen får jeg inkassovarsel fra Lindorf. Hiver meg på nytt på telefonen til lindorf, og deretter til Viasat. Først engang, helt til batteriet på mob kollapset etter halvannen time. Deretter satt jeg en time til, men måtte gi meg fordi jeg skulle på jobb. Ringte dagen etterpå og satt i nye to timer, før jeg igjen måtte gi meg pga andre planer. Tilslutt fant jeg ut en forhandler nummer, og kom kjapt igjennom. Etter flere samtaler, hvor alle lovet å finne ut av saken kom det endelig frem at faksmaskinen deres ikke funket så godt. Og da hadde jeg sendt faksen tilsammen tre ganger, snakket med Viasat gjentatte ganger, og Elkjøp hadde også vært på de. Så kjapt oppsummert har jeg hatt en meget dårlig kjøpsopplevelse hos Viasat. Lenke til kommentar
Grievdus Skrevet 27. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 27. mai 2007 virker som veldig dårlig support, kansje jeg skal vurdere canal digital istedenfor. hadde det bare ikke vært for at Viasat har en del brae kanaler som jeg liker :/ . rart dem idet heletatt har kunder slik dem holder på. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132 Skrevet 28. mai 2007 Del Skrevet 28. mai 2007 har nå vært kunde hos viasat i 2 år tror jeg, men har ikke annet å utsette på at deres tunere er meget dårlige. Thomson tuner fransk... mer sier jeg ikke.. Ellers savner jeg HD signaler og HD tuner, helst en dansk Force. Men nå skal det siest at Canal Digital sine tunere ikke er spesiellt bra dem heller, og deres HD utvalg ikke er særlig stort. Men canal digital er mye dyrere på tilsvarende kanal pakke enn viasat, dessuten er viasat parabolen utsyrt med 2 LNB hoder, noe som gjør at du får tilgang på mange flere gratis (åpne) kanaler Lenke til kommentar
Stream Skrevet 2. juni 2007 Del Skrevet 2. juni 2007 Selv har jeg ikke hatt andre problemer med Viasat enn at de ringer meg veldig ofte for å få meg til å oppgradere til en dyrere pakke. Det har aldri vært noe tull med regninger eller kortet, så jeg har ikke trengt å benytte supporten. Men jeg vil nå si at Canal Digital har en langt bedre pakke, selv om den er mye dyrere. Dokumentar-kanalene fra Viasat er fryktelig dårlige, og jeg ser nesten aldri på dem. Ser heller på Discovery etc. som jeg får fra CD. Lenke til kommentar
Darkmuffins Skrevet 30. juni 2007 Del Skrevet 30. juni 2007 har nå vært kunde hos viasat i 2 år tror jeg, men har ikke annet å utsette på at deres tunere er meget dårlige. Thomson tuner fransk... mer sier jeg ikke.. Ellers savner jeg HD signaler og HD tuner, helst en dansk Force. Men nå skal det siest at Canal Digital sine tunere ikke er spesiellt bra dem heller, og deres HD utvalg ikke er særlig stort. Men canal digital er mye dyrere på tilsvarende kanal pakke enn viasat, dessuten er viasat parabolen utsyrt med 2 LNB hoder, noe som gjør at du får tilgang på mange flere gratis (åpne) kanaler 8726654[/snapback] Hahaha... jøss da, for det er jo så mange som sender HD for tiden.. eller ikke... CD har jo hele 3-4 filmer i måneden som går i HD... Viasat kommer itl å få HD tv iløpet av året tror jeg, siden Hallmark sender bra serier å filmer i HD nå fremover:) Ja, jeg jobber jo hos viasat, så har litt informasjon å dele:) Bare å spørre om det er noe:) Darkmuffins Lenke til kommentar
Grievdus Skrevet 30. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 30. juni 2007 hva er det du sier her? Canal Digital har jo en egen HD kanal som heter "canal+ film Hd" sender dem bare 3-4 filmer i mnden på den kanalen da? Lenke til kommentar
propers404 Skrevet 25. juli 2007 Del Skrevet 25. juli 2007 har nå vært kunde hos viasat i 2 år tror jeg, men har ikke annet å utsette på at deres tunere er meget dårlige. Thomson tuner fransk... mer sier jeg ikke.. Ellers savner jeg HD signaler og HD tuner, helst en dansk Force. Men nå skal det siest at Canal Digital sine tunere ikke er spesiellt bra dem heller, og deres HD utvalg ikke er særlig stort. Men canal digital er mye dyrere på tilsvarende kanal pakke enn viasat, dessuten er viasat parabolen utsyrt med 2 LNB hoder, noe som gjør at du får tilgang på mange flere gratis (åpne) kanaler 8726654[/snapback] Hahaha... jøss da, for det er jo så mange som sender HD for tiden.. eller ikke... CD har jo hele 3-4 filmer i måneden som går i HD... Viasat kommer itl å få HD tv iløpet av året tror jeg, siden Hallmark sender bra serier å filmer i HD nå fremover:) Ja, jeg jobber jo hos viasat, så har litt informasjon å dele:) Bare å spørre om det er noe:) Darkmuffins 8975132[/snapback] Skal kjøpe meg viasat sølv etterhvert og har hørt en del tull om de tunerne dere bruker. Er detta sant? Lenke til kommentar
osvald Skrevet 10. august 2007 Del Skrevet 10. august 2007 Hei på dere! Har selv Viasat+ og har vært i kontakt med dem angående denne tuneren flere ganger, tuneren er grei nok den, MEN Viasat må ikke komme å påstå at de leverer digitale signaler til oss som kunder, fordi deres tuner er ikke utstyrt med en hdmi utgang. Det er digitale signaler inn til min tuner men ikke utifra tuneren til min tv., dette grunnet i at det er kun hdmi kontakt som leverer fullverdige digitale singaler til tv`en og det gjør ikke en standard scart. Dette har jeg diskutert med Viasat utallige ganger fordi jeg fikk vesentlig dårligere bildekvalitet når jeg kjøpte min nye Samsung lcd 40". MEN vil de være med på dette NEI, NEI og atter NEI. Men jeg har et lite spørsmål. det blir referert til at denne pakken jeg har så er det 2 lnb hoder, det er riktig det, men jeg til dags dato ikke fått tilgang til noen gratis kanaler grunnet dette?? Kan noen hjelpe meg med å forklare hvordan jeg kan få dette til?? Lenke til kommentar
kozyx Skrevet 10. august 2007 Del Skrevet 10. august 2007 Hei på dere!Har selv Viasat+ og har vært i kontakt med dem angående denne tuneren flere ganger, tuneren er grei nok den, MEN Viasat må ikke komme å påstå at de leverer digitale signaler til oss som kunder, fordi deres tuner er ikke utstyrt med en hdmi utgang. Det er digitale signaler inn til min tuner men ikke utifra tuneren til min tv., dette grunnet i at det er kun hdmi kontakt som leverer fullverdige digitale singaler til tv`en og det gjør ikke en standard scart. Dette har jeg diskutert med Viasat utallige ganger fordi jeg fikk vesentlig dårligere bildekvalitet når jeg kjøpte min nye Samsung lcd 40". MEN vil de være med på dette NEI, NEI og atter NEI. Men jeg har et lite spørsmål. det blir referert til at denne pakken jeg har så er det 2 lnb hoder, det er riktig det, men jeg til dags dato ikke fått tilgang til noen gratis kanaler grunnet dette?? Kan noen hjelpe meg med å forklare hvordan jeg kan få dette til?? 9247753[/snapback] Det er med 2 lnb fordi NRK sendes på en annen satelitt enn den Viasat bruker. Med Canal Digital mottakeren, kan jeg ta imot gratiskanaler hvor som helst, men Viasat's møkkamottakere, kan ikke ta inn andre kanaler enn de som er i "Viasat's kanalliste" (Tror noen av tunerne deres kan ta inn gratiskanaler, men de fleste er sperret for dette). Lenke til kommentar
nomore Skrevet 10. august 2007 Del Skrevet 10. august 2007 Som leverandør av tv signaler har eg ingenting å utsette på Viasat de 3-4 årene eg har vært kunde der. Har Viasat Gull. Det har vært lite problemer med fakturering, signaler eller support når det skulle være nødvendig. Eg har selv rotet det til med et par fakturaer og når abn da ble sperret åpnet de veldig raskt bare eg tok kontakt. Ut over det er eg veldig fornøyd. Men tunerene er jevnt over elendige. Eg har hatt 3 stk tunere, den siste, som eg har liggende i ei skuff nå, virket i ca 3 måneder. Både Euronics og Viasat har hjulpet når det var nødvendig, men eg har innsett at det er tuneren som er problemet, ikke de forhandler eller leverandør. Eg har også brukt en godkjent nokia tuner, som fungerte noe bedre, men eg var fortsatt ikke fornøyd. Nå bruker eg en tuner av et ikke-lov-å-nevne-merke og er strålende fornøyd. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå