Duqe Skrevet 27. mai 2007 Del Skrevet 27. mai 2007 Har tenkt å trimme min moped, bruker kun til å kjøre fra og til jobben som er skauvei, lite sannsynlig at det er noen purker på denne vei. Men kan man se på utsiden at en moped er trimma, vil også lyden høres veldig anledes? Lenke til kommentar
SirAmp Skrevet 27. mai 2007 Del Skrevet 27. mai 2007 begge deler kommer helt ann på hvordan man gjør det... sjangsen for å bli tatt er stor ettersom politiet har jævlig morro av å ta unge mennesker, da disse er lette og ta og generelt gjør lite motstand, derfor har det nermest gått sport i å ta 16 åringer med mopeder som går 20 kmt for fort fremfor å ta hånd om de virkelige problemene i samfunnet og trafikken. sjangsen for å bli tatt er stor! Lenke til kommentar
Kjell Fisk Skrevet 27. mai 2007 Del Skrevet 27. mai 2007 Spørs vell hva du gjør for å ikke bli tatt Lenke til kommentar
Loled Skrevet 27. mai 2007 Del Skrevet 27. mai 2007 (endret) Kommer ann på hvor man bor, bor man på bygda er det ikke så stor sjanse som i byene, der hvor jeg bor er det 5000 innbyggere så vi har bare en politi betjent her får man ikke bøter, men i første omgang 2-3 sjanser ;P Edit* Liten feil Endret 28. mai 2007 av Loled Lenke til kommentar
reds Skrevet 28. mai 2007 Del Skrevet 28. mai 2007 Jeg bor utfor Hamar i Ottestad, ganske rolig område dette. Her har kameratene mine kjørt rundt uten problemer lenge nå, og plutselig står det noen karer med ei tralle i veikanten. Det viser bare at man aldri er sikker på å ikke bli tatt. Lenke til kommentar
daruu Skrevet 28. mai 2007 Del Skrevet 28. mai 2007 Jeg bor utfor Hamar i Ottestad, ganske rolig område dette.Her har kameratene mine kjørt rundt uten problemer lenge nå, og plutselig står det noen karer med ei tralle i veikanten. Det viser bare at man aldri er sikker på å ikke bli tatt. 8721553[/snapback] Jeg vil si at det er ganske stor sjangse for å bli tatt når du kjører rundt i ottestad da.... Mange naboer ol som kan klage osv Bor du i tettbebygd strøk/by, så ikke trim. Bor du på landet er det ikke riktig så farlig Lenke til kommentar
TanglewoodD Skrevet 28. mai 2007 Del Skrevet 28. mai 2007 Klager naboer samtidig som de har kjennemerke får du bare en visning hos veivesnet, ikke noe bot. Sannsynligheten er liten spør du meg. Kjører litt i byen og kjører litt fort , hadde mopeden ganske trimma og den bråka en del. Aldri blitt stoppa ol. Det kommer ann på årstiden man kjører også Lenke til kommentar
>Jonas< Skrevet 28. mai 2007 Del Skrevet 28. mai 2007 Mye kommer også an på den som kjører. Holder man fartsgrenser og kjører som folk har jo ingen noen grunn til å klage. Jeg kjører heller bak en moped som bråker litt mer, men som holder fartsgrensa. Kjører man 80 i 80 sone, så er jo sjansen for å bli tatt større. Politiet kjører jo ikke rundt bare for å ta mopedister da. En kamerat av meg kjørte i 60 i 40 sona med trim når han møtte en politibil, og de bare blinka med lyse til han og kjørte videre. Jeg har selv liggi i 60 mange ganger før og etter en politibil uten at de har giddi å stoppa meg. Kjører man som folk minsker sjansen for å bli tatt vesentlig. Lenke til kommentar
Grievdus Skrevet 28. mai 2007 Del Skrevet 28. mai 2007 Spørs om du vill risikere uttsetelse på bilappen + en stor bot. som sagt har politiet blitt mye strengere når det kommer til trimming av mopeder. Lenke til kommentar
>Jonas< Skrevet 28. mai 2007 Del Skrevet 28. mai 2007 Spørs om du vill risikere uttsetelse på bilappen + en stor bot. som sagt har politiet blitt mye strengere når det kommer til trimming av mopeder. 8721981[/snapback] Kommer nok litt an på hvor man bor. Før så prioriterte politiet helt feil. Ei i slekta mi hadde hatt innbrudd, og politiet visste til og med hvem det var, men de gadd ikke å gjøra noe med det fordi de ikke hadde ressurser sa de. I stedet var de ute å jakta på trimma mopeder.. Så noen på nyhetene i går? På grunn av dårlig økonomi hadde ikke politiet råd til å rykke ut til mindre alvorlige saker siden de ikke hadde råd til å betale ut overtidstillegg og sånt.. Lenke til kommentar
reds Skrevet 28. mai 2007 Del Skrevet 28. mai 2007 Det kommer ann på årstiden man kjører også 8721839[/snapback] Hva slags årstider mener du er gunstige? Lenke til kommentar
TanglewoodD Skrevet 28. mai 2007 Del Skrevet 28. mai 2007 Marius, Vinter helt klart , ingen snut i hele tatt.. Ble blinka inn av snuten på vinteren uten lappen, senka MT5, tatt 2 pils og trim og falske skilter, ble ikke noe styr, da de ikke gadd å gå ut av svenske dunken =) Flaks ja. Våren og sommeren er værst, helt klart. Da får mange ungdommer lappen og slenger ut moppa for første gang. Lenke til kommentar
9drd Skrevet 28. mai 2007 Del Skrevet 28. mai 2007 Jeg vil gjerne ta mopeden min inn til forhandler, og kanskje borre opp sylinderen litt eller noe sånt for at den skal dra litt bedre i oppoverbakker. Er dette ulovlig? En i klassen fikk det gjort til den samme forhandleren han kjøpte mopeden sin (akkurat samme plassen jeg kjøpte min også). Lenke til kommentar
Duqe Skrevet 28. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 28. mai 2007 Jeg vil gjerne ta mopeden min inn til forhandler, og kanskje borre opp sylinderen litt eller noe sånt for at den skal dra litt bedre i oppoverbakker. Er dette ulovlig? En i klassen fikk det gjort til den samme forhandleren han kjøpte mopeden sin (akkurat samme plassen jeg kjøpte min også). 8724349[/snapback] Det er nettopp dette jeg trenger den mest til, vil helst bare ha bedre flyt oppover bakker, utrolig kjipt når den sliter opp bakkene Lenke til kommentar
daruu Skrevet 28. mai 2007 Del Skrevet 28. mai 2007 Vil du kjøre org samtidig som det drar bra oppover kan du like godt kjøpe scooter Lenke til kommentar
reds Skrevet 28. mai 2007 Del Skrevet 28. mai 2007 Marius, Vinter helt klart , ingen snut i hele tatt.. Ble blinka inn av snuten på vinteren uten lappen, senka MT5, tatt 2 pils og trim og falske skilter, ble ikke noe styr, da de ikke gadd å gå ut av svenske dunken =) Flaks ja. 8723647[/snapback] Dere som har cross-mopeder er heldigere sånn sett. Jeg har tenkt meg RS, og det kan bli spennende en glatt vintermorra. Lenke til kommentar
TanglewoodD Skrevet 28. mai 2007 Del Skrevet 28. mai 2007 Er ikke stort poeng i å borre opp sylinderen, da det er lite gods å borre i på org sylinder. Hadde jeg fått valget om igjen, hadde jeg tatt SM Lenke til kommentar
Duqe Skrevet 29. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 29. mai 2007 Vil du kjøre org samtidig som det drar bra oppover kan du like godt kjøpe scooter 8727731[/snapback] Men er det sånn at scootere drar bedre oppover bakkene enn crossmoped selvom det er grusvei? Lenke til kommentar
>Jonas< Skrevet 29. mai 2007 Del Skrevet 29. mai 2007 Vil du kjøre org samtidig som det drar bra oppover kan du like godt kjøpe scooter 8727731[/snapback] Men er det sånn at scootere drar bedre oppover bakkene enn crossmoped selvom det er grusvei? 8729111[/snapback] Nei. Noen scootere går bedre enn mopeder både oppover og bortover, mens noen mopeder går bedre enn scootere oppover og bortover igjen. Det blir litte feil å si; "kjøp scooter fordi den går bedre enn en girmoped orginalt." Noen scootere gjør det ja, men mange scootere gjør ikke det heller. Det jeg kan se som er positivt med en scooter er lagerplassen under setet, og så får man litt vindskjerming. Ellers er det moped etter min mening. Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 29. mai 2007 Del Skrevet 29. mai 2007 (endret) Samtlige mopeder jeg har sett rundt her jeg bor er trimma. De går vel som regel 70-100 km/h. Så her jeg bor ser det ikke ut som at politiet bryr seg en døyt om trimma mopeder. Edit: Kan si jeg bor i Arendalsområdet. Vet også at noen mopedforhandlere tilbyr seg sågar å trimme mopedene når de er inne til service. Husker det var en sak om trimming i avisen her for en stund tilbake, og da sto de fram som uskyldige lam og bedyret at "Å neida, vi trimmer aldri mopeder for folk." Endret 29. mai 2007 av Smirnoff Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå