Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Middel mot ugras

Anbefalte innlegg

Nå er jeg lei av ugras.

På terrassen min er det lagt betongheller. Dessverre er det ikke gjort skikkelig og det er store glipper mellom hellene. Her trives ugraset. Rett som det er så røsker jeg det vekk, men i løpet av få dager er det på på plass igjen.

Har prøvd med diverse ugrasmidler, men disse har kun kortsiktig effekt.

Noen som har noen gode råd hva jeg kan bruke i glippene mellom hellene for å forhindre at det forbanna ugraset dukker opp?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Må vite hvilket urgess du sliter med for å kunne anbefalle sprøytemiddel (som du uansett ikke får kjøpt uten sprøytesertifikat), eller andre løsninger.

Ligger betonghellene i støpesand eller i 2-4, og hvordan er dreneringen under?

Endret av Arbakadarba
Lenke til kommentar
Må vite hvilket urgess du sliter med for å kunne anbefalle sprøytemiddel (som du uansett ikke får kjøpt uten sprøytesertifikat), eller andre løsninger.

Ligger betonghellene i støpesand eller i 2-4, og hvordan er dreneringen under?

8729069[/snapback]

Det er noe løvetann. Resten er ukjent for meg. Vet ingenting om drenering, hellene ligger på sand.

Er ikke ute etter noen avanserte løsninger, håper vel heller på noen kjerringråd :thumbup:

Lenke til kommentar
Har hørt at parafin skal være bra. Har ikke prøvd selv enda. Det skal vist lukte litt noen dager, er vel noen regler som forbyr dette også om jeg har registrert riktig. Men en prøver vel alt som er mulig?

8729391[/snapback]

Har fått tilsvarende tips, men heller bruke diesel. Dog må jeg være litt forsiktig da leiligheten er i en borettslagblokk....med tanke på lukt.

Er heller ikke sikker på hvor lenge det vil virke. Frykter at det er borte med første regnskyll.

Har prøvd kokende vann på ugraset. Det virker jo forsåvidt, plantene faller sammen som et korthus umiddelbart. Men så går det bare 1-2 uker og de er på vei opp igjen.

Lenke til kommentar

Hvis du ikke er ute etter noen avanserte løsninger så ville jeg fyrt på med Roundup Eco 500 - 700 ml. Må gjøres mens planten er i størst vekst, frem til blomstring. Du kan også bruke MCPA, men det er mest om du har løvetannen i plenen og bare vil drepe løvetannen.

Men det er nok en grunn for at ugresset kommer. Løvetannen blir du ikke kvitt med det første.

Endret av Arbakadarba
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...