Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Takhøyde i kjeller, kom med tips og råd

Anbefalte innlegg

Vi har overtatt et eldre hus fra cirka 1946 med kjeller som skal inneholde bod,vaskerom + lager og div. Det skal ikke være oppholdsrom der.

Problemet er : Nå i dag så er tak høyden ca 2m, på gulvet er det 10-13 cm støp og er uisolert. Gulvet er 75 m2

Kjelleren er helt tom. Trenger ikke å ha full takhøyde, men greit å kunne ha mest mulig. Skal og installere varmekabel i gulv.

Kjelleren er nesten helt under bakkenivå, det er ca 70 cm over bakkenivå.

Planen er å isolere best mulig uten å miste for mye takhøyde, skal og isolere veggene, og male gulvet med epoxy maling til slutt.

Har funne en gulvisolasjon som bygger 7mm og skal tilsvare 5cm isopor(går det ann) Sjekk det her : http://www.isopluss.no/trisosols.htm

Kan dette være bra greier ?

Har selvfølgeli vært inne på tanken om å meisle opp gulvet for å grave meg ned, men orker bare ikke. Pipa som står på gulvet i kjelleren er bæring for store deler av huset, pikker jeg opp gulvet så byr det på store problemer, og hele dritten kan jo sige masse.

Noen som vet om det er nokk å isolere med denne isolasjonen som erstatter 5 cm isopor - varmekabel på armeringsnetting - og støpe med 5 cm vanlig betong ?

I og med at det er 10-13 cm støp fra før så har jeg vært inne på tanken om å slipe gulvet ned 5 cm ++ hvis det finnes maskiner til dette ?

Har og en ide om å pepre gulvet med masse masse 5mm hull som jeg borrer ca 5 cm ned. Etterpå så tar jeg meiselmaskinen og legger 30 grader og prøver å skrelle av de 5 cm jeg har borret ned ?

Eller fylle hullene med heydi trollkraft og prøve å sprenge vekk de 5 øverste cm.

Noen som tror dette vil funke eller har andre ideer ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nnaa, Vet ikke om jeg haddde orket så mye arbeid for 5cm...

Den 7mm saken med kabel er sikkert fin, men nå er ikke jeg eletriker. Gulv har ikke den bruken for isolasjon da meste av varmen kommer fra kabel eller din egen fot.

På gulv vil en isolasjon som bryter kuldebroen være mest effektiv.

Størst varmetrykk blir det på taket og veggene, det er de som er viktigst å isolere for å ikke miste varme.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...