trojanhorse Skrevet 27. mai 2007 Del Skrevet 27. mai 2007 Hei! Kjøpte netopp ny pc, men når jeg slår den på nå, holder den kansje ut i 20 sekunder før den slår seg av. Visst jeg lar pcen stå av i 10 minutter og slår den på, går det ca 1 minutt før den slår seg av, men visst jeg slår den på med en gang etter den har slått seg av, stopper den fortere enn visst den har hatt en "pause". Det kan vel ikke vere grunnet for stor varme på så liten tid? Alle viftene går, men jeg har ikke kjølepasta på prossesoren. Har MIST 600w så den holder nokk mål siden jeg ikke har så veldig krevende system. (Ikke SLI/Crossfire, "bare" 2 gb ram, ingen klokkede komponenter og ikke mange vifter etc.) Takk på forhånd for svar! Trojanhorse Lenke til kommentar
Centuss Skrevet 27. mai 2007 Del Skrevet 27. mai 2007 (endret) Uhm, hva med å ta på pasta? Pcen skrur seg mest sannsynelig av pga prosessoren blir overopphetet. Har du AMD eller intel? Edit: file Endret 27. mai 2007 av Emilthakid Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 27. mai 2007 Del Skrevet 27. mai 2007 For meg virker det som det skjer fordi kjølern til cpu ikke sitter skikkelig på. CPU blir svært fort for varm. Vi snakker sekunder.... Ellers kan det være noe galt med PSUen din og. Lenke til kommentar
trojanhorse Skrevet 27. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 27. mai 2007 Har intel E 6700 med stocked kjøleren, visst det er noe galt med strømforsyningen må de vere produksjonsfeil etc, fordi den har nokk av watt. Har ikke kjølepasta, må bestille det da.... Trojanhorse Lenke til kommentar
Xneon Skrevet 27. mai 2007 Del Skrevet 27. mai 2007 det ligger kjøelpasta på den boxed kjøleren da... men kan hende at den ikke sitter ordentlig fast.. Lenke til kommentar
DarkZhade Skrevet 27. mai 2007 Del Skrevet 27. mai 2007 hvor mange grader er cpuen på da? Lenke til kommentar
MrQuote-on-Quote Skrevet 27. mai 2007 Del Skrevet 27. mai 2007 Kommer du forbi BIOS? Hadde et lignende problem her en gang jeg kjøpte et trådløst nettverkskort til PC-en min, og så viste det seg at hovedkortet mitt ikke likte det av en eller annen grunn (kortet fungerte i andre datamaskiner). Da fikk jeg lignende symptomer, der maskinen slo seg av etter noen sekunder. Dersom det skjer i oppstarten av Windows skal du ikke se bort fra at det kan være noe galt med installasjonen og du trenger en formatering. Dersom du mistenker at noen komponenter er defekte, kan du prøve dem i en annen PC for å teste om de fungerer der. Ellers så er vel alternativet, som andre sier, at det er en overoppheting av en eller annen komponent, f.eks. CPU. Dette høres kanskje mest sannsynlig ut siden du sier at den kjører lenger om den får hvile litt. Lenke til kommentar
trojanhorse Skrevet 27. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 27. mai 2007 Takk for hjelpen alle! Før lå cpu temp på 106(!) nå er den nede i 45, jeg måtte feste cpu kjøleren litt bedre. Men nå er det et annet problem Maskinen går bare i loop, etter "Windows XP Professional" loadingen begynner maskina på nytt igjen. Hva kan jeg nå gjøre? Noen forslag? Trojanhorse Lenke til kommentar
DarkZhade Skrevet 27. mai 2007 Del Skrevet 27. mai 2007 du kan prøve å starte maskinen i sikkermodus og se om det funker.. dette gjør du ved å presse f8 som en gal i oppstarten og velge det fra menyen som kommer opp Lenke til kommentar
trojanhorse Skrevet 27. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 27. mai 2007 Hmmm... Jeg glemte å si at jeg var midt i windows installasjonen første gang pcen slo seg av. Og nå går den bare i loop, er det da noe galt med installasjonen? siden den ble avbrutt rundt 75% completet. Hadde det funka å boota windows via en ekstern harddisk for å så reformatere den andre harddisken når jeg har kommet meg inn i windows, deretter installerer jeg windows på den vanlige harddisken og later som ingenting har skjedd Trojanhorse Lenke til kommentar
eldavid Skrevet 27. mai 2007 Del Skrevet 27. mai 2007 Du har vel fått med en bootable windows dvd du hiver inn og starter innstalasjonen på nytt. Hvis ikke kan du downloade linux og instalere dette og deretter instalere windows (evt bare bruke linux) Lenke til kommentar
trojanhorse Skrevet 27. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 27. mai 2007 Installajonen vil ike starte på nytt, og ja cd-rom ligger øverst på boot listen. Trojanhorse Lenke til kommentar
eldavid Skrevet 27. mai 2007 Del Skrevet 27. mai 2007 Prøv med linux da. Linux kan boote rett fra cd, trenger ikke noen instilasjon. Så kan du prøve å insateler windows derfra. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå