zyprex Skrevet 1. juni 2007 Del Skrevet 1. juni 2007 jaja, here it goes again...folk som tror at emo har noe med selvskading å gjøre sier jo litt om hvor trangsynt personen er.Emo har blitt brakt fram i dag som selvskadere...fordi noen idioter hadde lite å finne på....emo er fortsatt musikk stil, tekstene dems har mye med sårede og lei seg tekster, men det er jo ikke dermed sagt at de kutter seg selv er det vel? (ta for et eksempel Hawthorn Heights) Men dog jeg syns det er gøy å se folk som lever i sin egen liten verden hvor alt er som de ser det uten at de vet en dritt om det, liten respekt for medmennesker spør du meg, vi er da alle de samme, men med forskjellige meninger, jeg lurer på hvorfor det skal være så forpult vanskelig å holde en mening for seg selv hvis meningen din kan virke støtende for andre parter? Men mennesker er og blir onde dessverre, jeg blir bare oppgitt når folk bruker emo når de knapt vet hva det er, det er klart emo blir i dag brukt til mye humoristisk og det er helt greit til en hvis grad, man spøker med alt, men ordet emo blir brukt litt for mye og alt for galt, tenk deg om før du bruker det, om en person har det vondt og er tar litt avstand fra andre så er det ikke sikkert han er emo for det, han kan ha det vondt av en grunn, eller at han ja søker oppmerksomhet på en litt annen måte. men dette er min mening, om andre mener noe helt annet så må jeg bare respektere det^^ 8728886[/snapback] Må vel heller skylde på de som faktisk brakte fra det med selvskading slik at utrykket "emo" ble synonymt med selvskading. Kan ikke kalle folk trangsynte på grunn av sin uvitenhet, det blir feil. Og det blir ikke noe lettere for de uvitende å forstå når folk med svarte mørke klær, langt hår og i tillegg kaller seg emoer. De blir ikke noe mindre forvirret, for å si det sånn. Jeg òg tror at utrykket "emo" er endel misforstått. Men slik har det blitt. Med engang jeg hører ordet "emo" tenker jeg på noen som kutter seg selv (det rette ordet er faktisk "å raspe seg selv"). Lenke til kommentar
Siomir Skrevet 2. juni 2007 Del Skrevet 2. juni 2007 (endret) jaja, here it goes again...folk som tror at emo har noe med selvskading å gjøre sier jo litt om hvor trangsynt personen er.Emo har blitt brakt fram i dag som selvskadere...fordi noen idioter hadde lite å finne på....emo er fortsatt musikk stil, tekstene dems har mye med sårede og lei seg tekster, men det er jo ikke dermed sagt at de kutter seg selv er det vel? (ta for et eksempel Hawthorn Heights) Men dog jeg syns det er gøy å se folk som lever i sin egen liten verden hvor alt er som de ser det uten at de vet en dritt om det, liten respekt for medmennesker spør du meg, vi er da alle de samme, men med forskjellige meninger, jeg lurer på hvorfor det skal være så forpult vanskelig å holde en mening for seg selv hvis meningen din kan virke støtende for andre parter? Men mennesker er og blir onde dessverre, jeg blir bare oppgitt når folk bruker emo når de knapt vet hva det er, det er klart emo blir i dag brukt til mye humoristisk og det er helt greit til en hvis grad, man spøker med alt, men ordet emo blir brukt litt for mye og alt for galt, tenk deg om før du bruker det, om en person har det vondt og er tar litt avstand fra andre så er det ikke sikkert han er emo for det, han kan ha det vondt av en grunn, eller at han ja søker oppmerksomhet på en litt annen måte. men dette er min mening, om andre mener noe helt annet så må jeg bare respektere det^^ 8728886[/snapback] Må vel heller skylde på de som faktisk brakte fra det med selvskading slik at utrykket "emo" ble synonymt med selvskading. Kan ikke kalle folk trangsynte på grunn av sin uvitenhet, det blir feil. Og det blir ikke noe lettere for de uvitende å forstå når folk med svarte mørke klær, langt hår og i tillegg kaller seg emoer. De blir ikke noe mindre forvirret, for å si det sånn. Jeg òg tror at utrykket "emo" er endel misforstått. Men slik har det blitt. Med engang jeg hører ordet "emo" tenker jeg på noen som kutter seg selv (det rette ordet er faktisk "å raspe seg selv"). 8762369[/snapback] Når jeg sier trangsynt, så mener jeg de som ikke klarer å se den andre siden...som står på sin mening om et falsk bilde som ble spred av noen med fordommer, svart propaganda...rett og slett. Hadde ikke jeg vist at emo var en sub kultur så hadde jeg nok, sett det på samme siden det kan jeg ikke komme bort ifra og dessverre så er det mye svart propaganda som ligger på nettet ang akkurat ordet emo...som jeg kan skjønne at vil forvirre en god del. Endret 2. juni 2007 av Sk8on Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 4. juni 2007 Del Skrevet 4. juni 2007 Emo som subkultur kan vel greit betegnes som sutreversjonen av goth. Eventuelt "den mer følelsesladede versjonen av goth, der de snakker om fæle ting, og om hvor fælt og trist alt er", om man vil være snill. At en haug med emoer begynte å syte høylydt og lage små risp i håndleddene sine for å få mer oppmerksomhet eller sutre-creds, har ført til at man forbinder emo med selvskading og sutring. Så kan man diskutere om det er emoene som har utviklet seg dit, eller om disse sutre-kutterne bare er wannabe-emos. De har uansett forandret betydningen av ordetfor hvermansen. Lenke til kommentar
John Keats Skrevet 7. juni 2007 Del Skrevet 7. juni 2007 Jeg bruker ordet emo om noen pluttselig oppfører seg veldig rart og utenom hva personen pleier. Lenke til kommentar
Cecilie15 Skrevet 14. juni 2007 Del Skrevet 14. juni 2007 Emo er selvskadere.Når dere sier at Emoer er folk med forskjellig smak og musikk stil... Da snakker dere om Gothere EMO=Suicidal 8754565[/snapback] Hærregud assa. Æ e selvskader, har slette med det i 4år nu, Får behandlig så e snart frisk. Æ høre verken på nåkka slags emo musikk eller har en form for emo stil. Æ vet godt ka det e ja, Men vil ikke si at emo har nåkka med selvskading å gjøre. For selvskading e en sykdom !! Lenke til kommentar
MissForgetful Skrevet 29. juni 2007 Del Skrevet 29. juni 2007 Emo er egentlig en stil og musikken. Emoer er mennesker som er følsomme, og tar ting seriøst. Emoer har det ikke alltid trist.. Som sagt det er en stil og musikk.. Mange sier at emoer kutter seg for oppmerksomhet. Ja, men det kaller vi emokid.. Emokid følger stilen og gjør det for å "være" emo, men dritter i hva emo egentlig er og kutter seg(wannabe emo) jaja.. jeg kunne sitti og forklart dette her i evigheter.. venninna mi er emo, og blir så ofte såra fordi hu blir kalt emokid, og.. ja.. tviler på at folk forstår slikt uten å være emo Lenke til kommentar
madompa Skrevet 10. august 2007 Del Skrevet 10. august 2007 Det man kanskje kan diskutere er hva emo egentlig var, men for de fleste i dag (og da helst blant de unge), så har emo en ganske klar betydning? Når jeg tenker på emoer, så tenker jeg på personer med en spesiell stil. Striper, gjerne svart og rød, spesiell frisyre (man kjenner igjen en emo-frisyre), converse all-star-sko, gjerne dyster sminke, og de hører på MCR, fall out boy og tokio hotel f.eks. (som jo er emo-musikk, altså når det gjelder sjanger). Det er jo også forskjell på jenter og gutter. Ikke at det er slik det er, men det er dette jeg forbinder med emoer. Og vi liker selvfølgelig å mobbe emoer og si at de kutter seg selv, selv om det selvfølgelig som oftes ikke er tilfelle. Det startet kanskje med en musikksjanger, men det er ikke det de fleste forbinder med emo i dag. Vi har jo punkere med grønt hår og hankam, og vi har band som spiller punk. Blir ikke det noe av det samme? Emo er et uttrykk, og uttrykk blir bestemt av de som bruker dem, ikke hva det nødvendigvis er. Ta hackere/crackere for eksempel. En hacker er ikke en slem person som bryter seg inn på en annens komputer for å stjele informasjon, men det vil alltid være det vi forbinder med hackere og hacking. Men det er sikkert som alt annet en hype, og snart finner vi noe annet å prate om. Noen som er enig med meg? Og for å ha sagt det; jeg synes emo-stilen er innmari tøff Lenke til kommentar
Krokanrull Skrevet 15. august 2007 Del Skrevet 15. august 2007 Emo, står for Emotional Hardcore når det gjelder musikk. Noe som er totalt misforstått i dag. MCR er for eksempel ikke emo, siden uttrykket står for emotional hardcore. MCR er Alternative Rock. Noe de fleste "emo" bandene mange kaller dem for i dag er. Punk-pop/punk rock eller rett og slett alt. rock. Jeg vil isteden for å kalle disse personene i svart som tidligere nevnt for emo'er, heller kalle dem for fashionXcore. Altså de bryr seg 98% om moten ved det, og 2% om musikken. Det som er dumt er at de bryr seg mye mer om den scene'n og hvordan se mest det de tror "emo" ut. De ordentlige emo-bandene er det ingen med annerledes typen "emo" sveis, men helt vanlige sveiser og klær. Fashionxcore greiene har komt nå siste årene. Vil anbefale de som ikke vet hvilke band som faktisk er emo om å gå på www.youdontknowemo.tk og www.fourfa.com Utrolig mange misforståelser. Emo beskrivelsen på musikk er ikke bare emotional lyrics for eksempel. (Da ville jo så godt som all musikk blitt kalt emo) Lenke til kommentar
CCola Skrevet 15. august 2007 Del Skrevet 15. august 2007 Slik jeg føler at folk bruker ordet nå, er visst alle som har svart hår, går i svarte klær, synger på gal sang, er alene osv emo. Dette blir feil. Helt teit. Lenke til kommentar
Crazy_Man Skrevet 15. august 2007 Del Skrevet 15. august 2007 jeg vet at det ikke betyr det, men jeg kaller folk som kutter seg selv for emoer Lenke til kommentar
madompa Skrevet 16. august 2007 Del Skrevet 16. august 2007 Slik jeg føler at folk bruker ordet nå, er visst alle som har svart hår, går i svarte klær, synger på gal sang, er alene osv emo. Dette blir feil. Helt teit. 9282404[/snapback] Det er vel bare det at det i dag har ingenting å si hva et ord egentlig betyr, når de fleste som bruker det har en annen oppfatning av ordet. Lenke til kommentar
Bruktbilen Skrevet 16. august 2007 Del Skrevet 16. august 2007 Emo irl = En person med svarte klær og svart sminke. Man kan se forskjellen på en emo og en person som bare liker å ha på seg svarte klær. Det er ikke bare svart som gjelder, hvilke klær personen har på seg, armband og hele pakken utgjør emoen. E-emo = En fyr som klager mye over ingenting. "Stop being such a bloddy emo" Lenke til kommentar
TheMaister Skrevet 18. august 2007 Del Skrevet 18. august 2007 Jeg vil si at emo er en tilstand der man overdriver det vonde man føler, og vinkler det sånn at man har det helt jævlig, alt er så depressivt, selv om man egentlig ikke har noe å klage på, eller veldig lite. Emoer generelt hører på den samme musikken og har samme klesstil/hår, som en slags sub-kultur. Selvskading kan være en del av den. Lenke til kommentar
Bruktbilen Skrevet 18. august 2007 Del Skrevet 18. august 2007 Så hører de alle selvsagt på sanger fra Linkin Park, My Chemical Romance og Fall Out Boy. Lenke til kommentar
TheMaister Skrevet 18. august 2007 Del Skrevet 18. august 2007 seff ;P men hvor kommer Linkin Park inn ;S er jo bare "fjortis-metall" Lenke til kommentar
madompa Skrevet 18. august 2007 Del Skrevet 18. august 2007 Så hører de alle selvsagt på sanger fra Linkin Park, My Chemical Romance og Fall Out Boy. 9307469[/snapback] Ikke glem tokio hotel Lenke til kommentar
Speik Skrevet 24. august 2007 Del Skrevet 24. august 2007 Emo = Kill it with fire/napalm Fat emo = Man the harpoons. Lenke til kommentar
Bettibell Skrevet 25. august 2007 Del Skrevet 25. august 2007 Linkin park emo musikk? Samme som å si at emoer bruker bare hvite klær Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå