person Skrevet 27. mai 2007 Del Skrevet 27. mai 2007 hvis noe á la det samme har vært oppe før? jeg synes det blit for drøyt å ikke kunne starte en ny en med ett nytt synsvinkel og en ny problemstilling, bare fordi noen har "vært inne på det samme temaet" før... hva har egentlig en tråd fra eller til å si... synes retten til fri tale er viktigere enn å spikke fliser på den måten... vad tycker? Lenke til kommentar
Halvt horn ost skinka piffi varmt Skrevet 27. mai 2007 Del Skrevet 27. mai 2007 (endret) Er da lov å lage en ny tråd selv om det er/var en tråd som har omhandlet noe liknende, så lenge det er en ny problemstilling. Eller burde jeg kanskje ta et lite dykk i Retningslinjene/Nettiketten? Endret 27. mai 2007 av heanwi Lenke til kommentar
Heilage Skrevet 27. mai 2007 Del Skrevet 27. mai 2007 Flyttes til forumet for tilbakemeldinger. Lenke til kommentar
Stian89 Skrevet 27. mai 2007 Del Skrevet 27. mai 2007 Poenget er vel at om det allerede finnes en tråd om hvitost, er det ikke et stort poeng i å starte en tråd om brunost. Ellers kan man vel lage nye tråder i hytt og pine, så lenge de presenterer en ny side av saken, og er gjennomtenkte? Lenke til kommentar
:---{D Skrevet 27. mai 2007 Del Skrevet 27. mai 2007 Poenget er vel at om det allerede finnes en tråd om hvitost, er det ikke et stort poeng i å starte en tråd om brunost. 8717014[/snapback] Så om det finnes "Den store gulosttråden" så skal man ikke få lage "Den store brunosttråden"? Lenke til kommentar
Stian89 Skrevet 27. mai 2007 Del Skrevet 27. mai 2007 Look, tomat-ulf. Jeg vet vel ikke jeg. Honestly, I don't give a crap. I'm out. Lenke til kommentar
person Skrevet 29. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 29. mai 2007 (endret) poenget mitt er: om det finnes en tråd som heter "fargen til gulost er egentlig ikke helt gul. hva mener du?", så kan man ikke lage en tråd som heter "gulost og dens næringsstoffer" fordi det allerede finnes en tråd om gulost! det blir helt feil. akkurat som med cannabis trådene. den ene spør om cannabis er farlig, den andre diskuterer legalisering, en annen prøver å påpeke bruksmetoder og andre ting. de to siste trådene vil bli slettet, fordi det allerede finnes en tråd om cannabis. ser du problemstillingen? Endret 29. mai 2007 av person Lenke til kommentar
Kiman™ Skrevet 29. mai 2007 Del Skrevet 29. mai 2007 I mange tilfeller blir dette idiotisk, ja. I en tråd som omhandler en spesiell problemstilling om et emne, så kan man jo ikke plutselig skifte emne midt inne i diskusjonen på grunn av at man ikke kan lage en egen tråd. Det blir over på off-topic, og det vil vi ikke ha. Lenke til kommentar
person Skrevet 29. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 29. mai 2007 I mange tilfeller blir dette idiotisk, ja. I en tråd som omhandler en spesiell problemstilling om et emne, så kan man jo ikke plutselig skifte emne midt inne i diskusjonen på grunn av at man ikke kan lage en egen tråd. Det blir over på off-topic, og det vil vi ikke ha. 8732832[/snapback] kan noen fortelle dette til moderatorene?? Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 29. mai 2007 Del Skrevet 29. mai 2007 Moderatorene (i hvert fall denne) har lenge forsøkt å få folk til å bruke de "riktige" trådene i cannabis-sammenheng, og tok for et par dager siden til orde for å pensjonere den gamle tråden nettopp fordi den er blitt en samletråd (og i praksis en chattetråd, men det er annen problemstilling) slik at de andre har forsvunnet av kartet. Den posten finner du her: Link Vi er prinsipielt ikke så glad i endeløse samletråder, siden de blir chattetråder for de invidde og ikke inviterer til debatt slik vi ønsker at tråder skal her i politikk og samfunn. Jeg er fristet til å pensjonere denne tråden og erstattet den med en tre-fire tråder med konkrete emner. I dette tilfellet var det ikke moderatorene som ikke ville ha flere tråder, men brukerne som ga blaffen i å bruke dem og synes det var greiest med den ene. Og forslaget mitt om å opprette spesifikke tråder har så langt møtt øredøvende taushet: Link Men til topic: Det er ikke sånn at man ikke skal kunne starte nye tråder om et emne. Men der det alt finnes en tråd om akkurat det emnet er det ofte best å benytte denne. Fordi folk slipper å lure på hvilken tråd de skal poste i, og fordi spørsmål som dukker opp i den enen tråden kan være besvart alt i den andre. Og så er det faktisk sånn at enkelte kategorier er så populære at det kan bli for mange tråder. Det er ikke alle som sitter på forumet døgnet rundt, og folk setter pris på om ikke det blir flere tråder enn nødvendig å holde styr på... Geir Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg