Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Landrover Freelander kjøre fort

Anbefalte innlegg

Hei.

Lurte på noe angående landrover freelander.

Lurte på om det er bra for motoren å kjøre i høye hastigheter lenge?? for er jo en terreng bil lissom. når jeg kjører i 60 så ligger den på litt over 2000.

og når jeg kjører i 110 f. eks mot sverige, så ligger den over 3000. Er bare 5 gir på bilen da..

er det bra for motoren?? for det er ganske høyt turtall på de bilene.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Terrengbil og terrengbil......*mumle*

Er nok ikke direkte skadelig for annet enn hørselen din. Den Freelanderen jeg har kjørt støyet no sykt, verre enn den gamle G-wagenen min omtrent :p Kjørte den over en ganske lang strekning York - Salisbury i England, å lå vel rundt 120-130 store deler av veien. Brukte en del drivstoff riktignok :dontgetit:

Lenke til kommentar
Hei.

Lurte på noe angående landrover freelander.

Lurte på om det er bra for motoren å kjøre i høye hastigheter lenge?? for er jo en terreng bil lissom. når jeg kjører i 60 så ligger den på litt over 2000.

og når jeg kjører i 110 f. eks mot sverige, så ligger den over 3000.  Er bare 5 gir på bilen da..

er det bra for motoren?? for det er ganske høyt turtall på de bilene.

8716674[/snapback]

Hvis du har 3000 omdreininger når du kjører i 110 er ikke det noe problem med hensyn på motorslitasje. En Landrover har ett omfattende drivverk, så høye hastigheter sliter nok mere på drivverket enn på motor.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...